כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יחימוביץ VS ניסנקורן: כל מה שצריך לדעת על הבחירות היום להסתדרות

יותר מחצי מיליון בעלי זכות הצבעה, כ-2,100 קלפיות בכל רחבי הארץ ושני מתמודדים על תפקיד היו"ר • כל מה שצריך לדעת לקראת הבחירות היום

יור ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יור ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



למעלה מחצי מליון חברי הסתדרות ייצאו לבחור היום (ג') בין אבי ניסנקורן לשלי יחימוביץ', המתמודדים על תפקיד יו"ר ההסתדרות, וכן לוועידת ההסתדרות ולנעמת. התוצאות לא צפויות להתקבל לפני יום חמישי.

1. כמה קלפיות יוצבו?

למעלה מ-2,123 קלפיות מנהריה עד אילת, הן באזורי מגורים והן במקומות עבודה.

2. מה היה אחוז ההצבעה בימי הבחירות הקודמים?

מדובר בכ-50% בדרך כלל. יתכן שהפעם, בשל מערכת הבחירות שהתאפיינה בטונים גבוהים, המספר יהיה אף גבוה יותר.

3. למי יעזור אחוז הצבעה גבוה?

לשלי יחימוביץ'. זאת מכיוון שהוועדים במקומות העבודה הגדולים תומכים בניסנקורן, וקל יותר להצביע במקומות העבודה.

4. מתי ייפתחו הקלפיות ומתי יסגרו?

בהדרגה מ-05:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה.

5. כיצד תיערך הספירה?

הקלפיות במקומות המגורים יספרו מיידית, כל קלפי במקומה. הקלפיות של מקומות העבודה ישונעו לגני התערוכה ויספרו שם.

6. מתי נדע את התוצאות?

לא לפני יום חמישי בבוקר או אפילו בשעות הצהריים. בבחירות האלו אין קלפיות מדגם.

7. מי רשאי להצביע בבחירות למוסדות ההסתדרות?

כל חברי וחברות ההסתדרות, כהגדרתם בחוקת הארגון, אשר הצטרפו להסתדרות לא יאוחר משישה חודשים לפני מועד הבחירות, והפרישו דמי חבר חודשיים לפחות שלושה חודשים במהלך השנה שקדמה ליום הבחירות – 535,000 איש רשומים.

8. היכן מצביעים?

בעלי ובעלות זכות הבחירה רשאים להצביע בקלפי באזור מגוריהם, במידה והם מופיעים בפנקס הבוחרים השייך לאזור קלפי זה. אפשרות נוספת היא להצביע בקלפי במקום העבודה או בקלפי ניידת בהתאם להודעה לבוחר.

9. איך אפשר לבדוק את הזכאות להצבעה ואת מיקום הקלפי?

לכל בעלי זכות הבחירה נשלחה הודעה לבוחרים, המציינת את כתובת הקלפי ואת שעות ההצבעה. במידה והודעה לא הגיעה ליעדה, ניתן לברר את הזכאות ואת מיקום הקלפי באמצעות אתר האינטרנט של ועדת הבחירות. באתר זה ניתן למצוא גם את רשימת הקלפיות המלאה לצד שעות הפעילות של כל אחת מהקלפיות. כמו כן ניתן יהיה להתקשר ביום הבחירות לחדר המצב של ההסתדרות (כוכבית שתיים שלוש שמונה שלוש – 2383*)

10. האם ניתן להצביע ללא ההודעה לבוחר?

אין חובה להצטייד בהודעה לבוחר/ת בעת ההגעה לקלפי. לצורך מימוש זכות ההצבעה, ההזדהות בפני ועדת הקלפי מתבצעת באמצעות תעודה מזהה (תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה, תעודת חבר כנסת, תעודת חייל או קצין, ובלבד שהתעודות הנ"ל נושאות תמונה). לצורך בקרה ומניעת כפילויות בהצבעה, פרטי כל המצביעים ייבדקו באמצעות מערכת ממוחשבת בטרם מסירת מעטפות ההצבעה. במידה ומתעוררים ספקות בקלפי מגורים באשר לזהות הבוחר/ת, ההצבעה תתבצע במעטפה למסופקים, ומעטפה זו תיבדק על ידי ועדת הקלפי לאחר תום ההצבעה, על מנת לקבוע אם היא כשרה למניין הקולות.

11. אופן ההצבעה וחשאיות:

לאחר הזדהות מול וועדת הקלפי, יקבלו הבוחרים את מעטפת ההצבעה ויוכלו לגשת להצבעה חשאית מאחורי פרגוד המוצב בתחנת הקלפי ומעניק פרטיות בעת הכנסת הפתק למעטפה. ההצבעה מתבצעת בפתק אחד ליו"ר ההסתדרות (פתק צהוב שעליו שם המועמד/ת – אבי ניסנקורן או שלי יחימוביץ') ובפתק נוסף לוועידת ההסתדרות ומועצת המרחב (פתק לבן שעליו שם הרשימה -"ענ" לרשימת "עוגנים" בראשות אבי ניסנקורן או "שלי" לרשימת "הבית החברתי" בראשות שלי יחימוביץ').

חברות ההסתדרות מצביעות בפתק נוסף לוועידת נעמת ולמועצת נעמת במרחב (באמצעות פתק סגול). לאחר בחירת הפתקים והכנסתם למעטפות, משלשלים את המעטפות לתיבת הקלפי. בתום ביצוע ההצבעה, שמו/ה של המצביע/ה יסומן בפנקס הבוחרים, כמי שהצביע/ה, על ידי ועדת הקלפי. יודגש שוב כי ההצבעה היא הצבעה חשאית ולאף אדם מלבד הבוחר/ת אסור להיות נוכח בתוך תא ההצבעה בעת בחירת פתקי ההצבעה והכנסתם למעטפה.

12. איך נעשתה היערכות למניעת הפרות סדר?

כ-900 סדרנים וסדרניות יוצבו במתחמי הקלפיות למען שמירה על הסדר. ועדת הבחירות נערכה לתת מענה מיידי לכל אירוע, בהתאם לדיווחים מהשטח. כמו כן, למניעת הפרות סדר נעשתה היערכות מיוחדת וירדה פקודת מבצע מהמטה הארצי במשטרת ישראל.
הבחירות להסתדרות שלי יחימוביץ אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד