י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מרכז מש"י: תוספת טיפולים בעזרת בעלי חיים לילדים עם מוגבלות

שורת מחקרים מדעיים שפורסמו בעשור האחרון הוכיחו כי טיפול בעזרת בעלי חיים מסוגל לשפר את תפקודם הפיזי, החברתי, הרגשי או הקוגניטיבי של ילדים עם מוגבלויות.

מרכז מש"י: תוספת טיפולים בעזרת בעלי חיים לילדים עם מוגבלות
בחדרי חרדים

,

במש"י (מרכז שיקום ילדים) נעזרים בכל שיטה טיפולית מוכחת שיש בה כדי לסייע לילדים הסובלים משיתוק וכך מדי שבוע פוגשים ילדי הגנים השיקומי את חיות המחמד במסגרת חוג העשרה קבוצתי.

בעלי החיים מותאמים לטיפול ובדרך כלל משתמשים בחיות מאולפות או מורגלות לאדם כמו ארנבונים, שרקנים, גרבילים, אוגרים, או תוכים.

"הילדים פשוט פורחים במהלך הטיפול" מספרת מרים אחת ממפעילות הסדנא במש"י, "הם מתרגשים ונהנים בצורה בלתי רגילה מהמפגש השבועי עם בעלי חיים, וניכר שזה מסייע להם ומקדם אותם".
הטיפול בעזרת בעלי חיים מתבצע במש"י בהתאם לדרישות משרד החינוך.

"בשבועות האחרונים ביקרו בגן שלנו חתול בית, כלבלב, איגואנה, ברווזים, שלו, צבים, ארנבות, אוגרים, עכברים, דגים ותוכים" מספרת רותי מהצוות החינוכי.

יו"ר מש"י הרב אשר זורייבין: "המטרה שלנו שלנו במש"י היא להפוך את העולם למקום טוב יותר עבור הילדים עם המוגבלויות וזהו נדבך נוסף בעשיה".

יצוין כי הוכח מחקרית שמעבר לשיפור התפקוד הקוגניטיבי יש בטיפולים האלו יכולת לשמש כאלטרנטיבה למגוון מצבים רפואיים עד כדי הפחתת רמת כאב בקרב הילדים.
,
טיפול מש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד