י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רושמים את הילד לצהרון? – אתם לא חייבים לגלות סודות

סעיף שהתבקשה ועדת הכספים לאשר כחלק מחוק ההסדרים התברר כפוגע בפרטיות • הוועדה סירבה לאשר, אבל בצהרונים ובמעונות התייחסו כאילו 'עבר' והחתימו הורים בניגוד לחוק • עד שגפני נכנס לפעולה

גן ילדים. צילום: אילוסטרציה
גן ילדים. צילום: אילוסטרציה

שיתוף פעולה יוצא דופן בין יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, לבין משרד התמ"ת מנע עוול מהורים המבקשים לשלוח את ילדיהם למעונות ולצהרונים.

לפני מספר ימים הוגשה לוועדת הכספים בקשה מטעם הממשלה לאשר, במסגרת חוק ההסדרים, את התקנה לפיה הורים השולחים את ילדיהם למעונות וצהרונים ייאלצו לחתום על כתב ויתור סודיות שיאפשר להעביר מידע על כל הכנסותיהם.

יו"ר הועדה, משה גפני, שהבקשה הדליקה אצלו נורה אדומה, סירב לאשר את הסעיף, וטען, בתמיכת שאר חברי הוועדה, כי מדובר בפגיעה ממשית בפרטיותם של ההורים. הוועדה טענה כי אין לאפשר את אישור החוק במסגרת חוק ההסדרים בצורה חפוזה, אלא בדיון נרחב ומעמיק ובהליך החקיקה הרגיל בכנסת.

בסופו של דבר פוצל הנושא מחוק ההסדרים והוא לא אושר.

אלא שלמרות כל זאת, התקבלו, במהלך הימים האחרונים, בלשכתו של גפני, תלונות על כך שהורים נדרשים, בעת רישום ילדיהם למעונות ולצהרונים להגיש את כתב הויתור על הסודיות חתום על ידי עורך דין.

בתגובה אמר גפני במהלך דיון בוועדת הכספים, כי מדובר בניסיון בוטה לעקוף את החלטת הכנסת ואין לאפשר את המשך ההליך ללא אישורה של הכנסת. היועצת המשפטית של ועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, אף מיהרה להכין חוות דעת משפטית בנושא, אשר נשלחה למנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי.

בתשובה התקבלה הודעתו של מנכ"ל משרד התמ"ת, ובו הוראה מיידית לבטל את הדרישה מן ההורים להגיש את כתב הויתור על הסודיות, וכי כל ההורים ששילמו שכר טרחה לעו"ד בגין דרישה זו, יקבלו החזר על כספם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד