י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תיעוד מרתיח: ניידות טיפול נמרץ ממתינות שעות להכניס חולים למיון

בפעם הבאה שאתם ממתינים זמן רב לאמבולנס כדאי שתיקחו בחשבון את התיעוד המרתיח הזה, שיגרום לכם להתפוצץ מזעם ותסכול: לא פחות מתשעה אמבולנסים, בהם 5 ניידות טיפול נמרץ, מושבתים מהצלת חיים בשעות של המתנה בתור למיון • צפו

תיעוד מרתיח: ניידות טיפול נמרץ ממתינות שעות להכניס חולים למיון
אמבולנסים של מד"א צילום: דוברות מד"א



כמה זמן צריך להמתין בכניסה לחדר המיון של הבית החולים תל השומר - בית החולים הגדול ביותר באזור המרכז? בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים לא פחות מתשעה אמבולנסים, בהם חמש ניידות טיפול נמרץ, כשהם ממתינים שעות בתור למיון. על פי אחד מאנשי ההצלה במקום, הוא נאלץ להמתין עם החולה במשך כשעה וחצי עד ש'החולה שלו' נקלט במיון והוא שוחרר.

התופעה של המתנה ארוכה בתור למיון ידועה ומוכרת במערכת הבריאות בישראל. כעת מתברר שגם חולים שמגיעים לבתי החולים באמבולנסים - מטבע הדברים חולים במצב קשה יותר מחולים שמגיעים עצמאית, נאלצים אף הם להמתין שעות בתור למיון.



אלא שהבעיה המרכזית בסיפור היא אחרת - כזו שעלולה לסכן חיי אדם באופן מיידי וממשי. האמבולנסים שמגיעים לחדרי המיון עם החולים לא יכולים לצאת מהמקום עד שהחולה אותו הובילו לבית החולים נקלט במערכת, מה שיוצר מצב שהאמבולנס למעשה מושבת ולא יכול להמשיך בפעילות הצלת חיים.

כאמור, בתיעוד המרתיח שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראים לא פחות מתשעה אמבולנסים, בהם חמש ניידות טיפול נמרץ, בהן קיים מחסור באזורים שונים בארץ, מושבתים בכניסה לחדר המיון בבית החולים תל השומר ונאלצים להמתין על לקליטת החולים שהובילו למקום. התיעוד בוצע בימים האחרונים, ולא ביום עם עומס מיוחד.

"זה פשוט מקומם" אומר אחד מנהגי האמבולנסים במקום ל"בחדרי חרדים". "נהגי אמבולנסים נוסעים במהירות עם חולים, חולפים על פני רמזורים באור אדום, מסכנים את חייהם בשביל להציל חיי אחרים - מגיעים לבית החולים הכי גדול באיזור המרכז ונאלצים להמתין שעות בתור למיון. כמה זמן צריך להמתין בשביל שיקבלו את החולה? זה עוול, פשע נוראי. לא מדובר בחורף בו ישנם חולים רבים יותר, סתם ערב רגיל של קיץ".

"שנת 2017 במדינת ישראל, תראו כמה אמבולנסים עומדים בכניסה לחדר המיון בבית החולים תל השומר. חמש ניידות טיפול נמרץ וארבעה אמבולנסים רגילים" אמר ל'בחדרי חרדים' נהג אמבולנס שצילם את הווידאו. "כנהג אמבולנס, הגעתי לבית החולים בשעה 21:38 עם חולה, רק בשעה 23:06 השתחררנו, מדובר בשעה ו-28 דקות של המתנה מיותרת" הוא אומר ומוסיף "כל זה בשביל שיקחו מאיתנו את החולה על מנת שנוכל להמשיך לחולה הבא".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' בעקבות התיעוד כי "המיון החדש במרכז הרפואי שיבא מושך אליו מטופלים רבים. כידוע, המיון הורחב והצוות תוגבר על מנת לתת מענה לפונים הרבים. ביקוש רב זה יוצר לעיתים עומסים. נמשיך לטפל בכל מי שמפונה או פונה אלינו עצמאית בהתאם לדחיפות ומצבו הרפואי, במקצועיות, מסירות ויעילות".
תל השומר ניידת טיפול נמרץ מיון בית חולים אמבולנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד