י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגירושים שעלולים לעלות לבעל 15 מיליארד דולר

אשתו לשעבר של מנכ"ל ענקית הכרייה נורילסק ניקל, המיליארדר ולדימיר פוטנין, הגישה תביעת גירושין חדשה לאחר שקיבלה ממנו פחות משבעה מיליון דולר לאחר 20 שנות נישואין

  • כ"ז אייר התשע"ז
הגירושים שעלולים לעלות לבעל 15 מיליארד דולר
pixabay



אשתו לשעבר של המיליארדר הרוסי ומנכ"ל ענקית הכרייה נורילסק ניקל, ולדימיר פוטנין, הגישה תביעת גירושין חדשה נגד בעלה לשעבר, בסכום של כ-850 מיליארד רובל (15 מיליארד דולר), דיווח המגזין "פורבס".

נטליה פוטנינה מבקשת בתביעה מבית המשפט לפסוק כי מניותיו של פוטנין בחברות הזרות פרנקו, בקטנקו, דקוסו ולוונקו, כמו גם בחברות הרוסיות נורליסק ניקל ופולוס גולד, מהוות רכוש משפחתי משותף.

פוטנינה, שהיתה נשואה לפוטנין ב-2004-1983, דורשת בתביעה גם כי בעלה לשעבר יעביר לידיה סכומי כסף נוספים, בהם דיווידנדים שחולקו על ידי נורליסק ניקל ופולוס גולד, חברות שהיו בבעלותו בתקופת נישואיהם.

לאחר שבני הזוג התגרשו, קיבלה פוטנינה מבעלה - האיש הרביעי בעושרו ברוסיה עם הון אישי המוערך ב-13.3 מיליארד דולר - סכום זעום של 380 מיליון רובל (6.7 מיליון דולר) ושלושה מגרשים ריקים באזור מוסקווה.

באותה עת, סרב בית המשפט להורות לפוטנין לחלוק עם אשתו לשעבר את מניותיו בנורליסק ניקל, בטענה כי המניות לא היו בבעלותו הישירה.

החוק בקפריסין, בה רשומות החברות הזרות שבאמצעותן מחזיק פוטנין במניותיו בחברות רוסיות, קובע כי אין לחלק נכסים שאינם מוחזקים באופן ישיר, אולם בתי משפט ברוסיה רשאים להורות על חלוקת נכסים מסוג זה, אמר ל"פורבס" מקור שביקש לשמור על עילום שם, ואשר הדגיש כי פוטנינה זכאית מבחינה חוקית גם לקבל מחצית מהדיווינדים שחילקו החברות הרוסיות.

"היות שנכסים שהוחזקו באופן לא ישיר היו רכוש משותף של בני הזוג, יש לחלק את כל הדיווידנדים באופן שווה בין בני הזוג", אמר עורך דינה של פוטנינה. החוק ברוסיה קובע כי הון שנצבר במהלך שנות הנישואים מתחלק באופן שווה בין בני הזוג לאחר גירושיהם.

מוקדם יותר השנה הגישה פוטנינה תביעה נגד פוטנין, בה דרשה פיצוי כספי בסך 215 מיליארד רובל (3.8 מיליארד דולר) על מניותיו של בעלה לשעבר בחברת KM אינווסט. לטענתה, פוטנין נפטר באופן בלתי חוקי מנכסים שצבר במהלך תקופת הנישואים שלהם, והעביר אותם לידי אדם אחר.

לפני ארבע שנים הודיע פוטנין כי יתרום מחצית מהונו לצדקה. זאת במסגרת יוזמת "התחייבות לתת" (The Giving Pledge), שהשיקו וורן באפט וביל גייטס בשנת 2010 במסגרתה מתחייבים עשירי העולם לתרום יותר ממחצית מהונם למטרות צדקה, לפני או אחרי מותם.
גירושים ולדימיר פוטנין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד