י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פחד וחשש באנגליה: חיילים יפטרלו ברחובות

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה שרמת הכוננות ברחבי הממלכה הועלתה מ"חמורה" ל"קריטית", וקיים חשש כבד למתקפת טרור נוספת

פחד וחשש באנגליה: חיילים יפטרלו ברחובות



ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה אמש (ג') שרמת הכוננות ברחבי הממלכה הועלתה מ"חמורה" ל"קריטית", וקיים חשש כבד למתקפת טרור נוספת. היא הודיעה "שאנשי צבא יתפרסו באירועים ציבוריים".

ההעלת הכוננות לגבוהה ביותר, הגיע על פי המלצת "הגוף העצמאי האמון על רמת הכוננות במדינה",
כזכור ביום שני האחרון נרצחו 22 צעירים חלקם ממש קטינים, כשהנרצחת הכי קטנה היא ילדה בגיל 8, ו-59 נוספים נפצעו, לאות הזדהות עם בריטניה, בתל אביב הואר אתמול בניין העירייה בצבעי דגל בריטניה.

על פי הדיווח אנשי צבא יוצבו באתרים מרכזיים ובמקומות הומי אדם, וכנראה גם באירועים המוניים, ובהופעות ואירועי ספורט מרכזיים.

ראשת הממשלה אמרה כי היא אינה רוצה שהציבור ירגיש "בהול מדי", אך הוסיפה שמדובר בתגובה "מידתית ונבונה". עוד הוסיפה "הרוח של מאנצ'סטר ושל הממלכה
הבריטית בריטניה לא תיפול".

ההתראות על פיגועים נוספים הגיעו מאחר והרשויות באנגליה חוששים שהמחבל המתאבד פעל עם סייענים, והתקפות טרור נוספות מתוכננות, כך דיווח ה-BBC, הכוננות הגבוהה ביותר נרשמה רק פעמיים קודם לכן, בשנת 2006 כשהתקבלו התרעות על איום לפוצץ מטוסים עם חומר נפץ נוזלי, ושנה לאחר מכן שוב הועלתה הכוננות לרמה הגבוהה ביותר כשהגיע איום לפוצץ מועדונים ולפגוע בשדות תעופה.

ה"סאן" הבריטי חושף: זהו סלמן עבדי, בן 22, המחבל המוסלמי יליד בריטניה שביצע את פיגוע ההתאבדות בתום המופע של אריאנה גרנדה הזמרת האמריקאית במנצ'סטר, והביא למותם של 22 חפים מפשע. המגזין חושף כי המחבל היה ב"אימון טרור" בסוריה.

בדאעש נטלו אחריות לטבח המחריד, ובהודעה רשמית של ארגון הטרור נמסר: "אחד מחיילי החליפות הניח מטעני נפץ בתוך ריכוזי הצלבנים בעיר מנצ'סטר, ובעתיד יהיה יותר קשה ונורא עבור עבדי הצלב, והפיגוע נועד לנקום עבור דתו של אללה, ולהפחיד את עובדי האלילים"
לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד