כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ה"קבלה קארטל" של נשות סקווירא - מדריך מפורט לפאות צנועות

לקראת מעמד הכנסת ספר תורה של האדמו"ר מסקווירא קיבלו החסידים את האפשרות להיות שותפים. התנאי: קבלות בנושאים שונים. בין היתר: אסור שימוש בסמארטפונים, גם כשרים, ולנשים: צניעות בפאה. כיצד מקבלים זאת החסידים?

בדקי: האם את הולכת בפאה מותרת?
בדקי: האם את הולכת בפאה מותרת?



בימים אלו מחולקים בחסידות סקווירא "קבלה קארטל". בפירוש מילולי: כרטיס קבלה. הטיימינג: שמחת נישואים בחצר האדמו"ר, אך בעיקר המאורע הגדול של הכנסת ספר תורה אותו מכניס האדמו"ר מסקווירא. בחסידות החליטו שכל אחד ואחת מאנשי הקהילה יוכל לקנות אות בספר התורה, אך יש לכך תנאים - קבלות שיקבלו על עצמם.

בין היתר, איסור מוחלט להחזיק סמארטפונים, אפילו כשרים. קבלות בנושאי צניעות, לימוד תורה, ועוד.

מעבר להודעה הכללית לחסידים, עמלו עסקני החסידות ופרסמו "קבלה קארטל" - מכתב שממוען לנשים בלבד. במכתב, שיורד לרזולוציות הקטנות ביותר, מקבלות הנשים הוראות צניעות מדויקות על הפאות המותרות בחסידות. עד היכן הפאה יכולה להגיע מקדימה, מאחורה, מאחורי האוזניים, במדויק עם תיאורים וסימנים מה הגדרים.

כל מי שתקבל על עצמה את גדרי הצניעות הללו למשך חמש שנים לפחות, מכניסה את שמה על פתק לתוך מעטפה סגורה, עליה כתבו העסקנים שהיא מגיעה לידי האדמו"ר ורק הוא לבדו פותח אותה. בנוסף, היא מקבלת קופוני הנחה שונים בסביבות ה-30-40$ והיא זוכה כמובן לקנות אות לזכותה בספר התורה של האדמור מסקווירא.

בקרב עסקני החסידות מאמינים שנושא הצניעות ופגעי הטכנולוגיה יקבלו חיזוק בקרב אנשי הקהילה והיא תישמר במתכונת טהורה. כשבחוץ מתחוללת סופה שמאיימת להפיל אנשים למקומות לא טהורים - חייבים להתחזק כמה שיותר.

ממידע שהגיע ל'לובי נשי - בחדרי חרדים', לא כל החסידים התלהבו ממבצע הקבלות החדש. לא כולם יסכימו להפקיד סמארטפונים, או לשנות עוד מעט במראה שלהם. "כמובן שיש את אלו שרוצים לעשות כל דבר כדי להיות יותר מקושרים ל'רבע'", אומר אחד החסידים. "אבל יש אנשים שמתעלמים מהסיפור הזה ולא מתכוונים ליטול בו חלק".













סקווירא צניעות פאות פאות צנועות ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד