כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

החרדים בחזית המאבק הפרלמנטרי: "באנו לעבוד"

הנציגות החרדית בכנסת מצטרפת למאבק הח"כים ומניחה את כל כובד משקלה נגד רפורמת החקיקה של השרים איילת שקד ויריב לוין, שדורשים לחולל שינוי דרמטי שיצמצם את החקיקה הפרטית ואת כוחם של חברי הכנסת • גפני ל'בחדרי': "הם לא רוצים לתת לנו לעבוד"

החרדים בחזית המאבק הפרלמנטרי: "באנו לעבוד"



הנציגות החרדית בכנסת מצטרפת למאבק הח"כים ומניחה את כל כובד משקלה נגד רפורמת החקיקה של השרים איילת שקד ויריב לוין, שדורשים לחולל שינוי דרמטי שיצמצם את החקיקה הפרטית ואת כוחם של חברי הכנסת.

בראש המתנגדים החרדים עומד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני 'אלוף' החקיקות הפרטיות - שהצליח בשנים האחרונות לחולל שינויים הן חברתיים לכלל העם בישראל, והן למגזר החרדי ולעולם הישיבות באמצעות חוקים פרטיים שייזם, כדוגמת חוק ייצוג הולם לחרדים, חוק הבשר, חוק החמץ, חוק המקוואות ועוד חוקים חברתיים רבים.

כזכור, רק עתה עומדת בראש הכותרות הצעת חוק השבת של גפני שמאיימת על שלימות הקואליציה וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'. ההצעה דורשת לבטל את החלטת בג"ץ על המרכולים בת"א ולהחזיר את המצב לקדמותו רטרואקטיבית, וכפי שנחשף השבוע ב'בחדרי חרדים' שכך הורה הגראי"ל שטיינמן לנציגי 'דגל'.

בדיון שהתקיים היום בכנסת סביב הרפורמה, נרשמה נוכחות חרדית מרשימה. השתתפו, חברי הכנסת, משה גפני, אורי מקלב, ישראל אייכלר, אורי מקלב ויואב בן צור. בדיון אמר גפני, כי "לא חשבתי שבאמת מתקיים דיון על הרפורמה. חשבתי שזו בדיחה לצמצם את החקיקה, גפני הוסיף כי אם כבר, "צריך לקיים דיון, מדוע טראמפ לא הגיע לכנסת.

החקיקה הפרטית - היא כח רב הנמצא בידיהם של הח"כים, וביניהם הח"כים החרדים שכאמור, מצליחים דרך החקיקה הפרטית לחולל שינויים דרמטיים גם לטובת המגזר החרדי ועולם התורה.

מי שמצטרף למאבק הוא שר הבריאות יעקב ליצמן. למרות שבתחילה פורסם כי הוא תומך ברפורמת החקיקה, ליצמן מבהיר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מתנגד אליה וכפי עמדת שאר חבריו החרדים.

הבוקר אומר ח"כ משה גפני ל"בחדרי חרדים" כי "בהתנגדות שלנו לרפורמת החקיקה - אין פוקוס על ההיבט החרדי, אנחנו נמצאים פה על הנושאים החרדים בין היתר אבל גם חוקקנו הרבה מאוד חוקים חברתיים, הם לא רוצים לתת לנו לעבוד".

לדבריו של גפני, "אני לא שר ואין לי בתוכנית להיות שר. אין לי גם היתר להיות שר, אז יגבילו את העבודה שלי? יש לי עבודה כאן בכנסת".

הרפורמה תעבור? "לא יהיה, שמעת מה אני אומר לך? לא יהיה. באתי לוועדה הבוקר ואמרתי שזו בדיחה".

גפני הוסיף לחדד בשיחה עם "בחדרי חרדים": "אבל הנושא החרדי הוא לא הדבר המרכזי, זה חלק מתוך המכלול שהנושא החרדי הוא מרכזי בו. חלק גדול מהעבודה שלי הוא חקיקה. חלק גדול מהחקיקה שלי היא חברתית עבור כלל עם ישראל".
רפורמת החקיקה משה גפני אורי מקלב יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד