כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

גפני ל'בחדרי':"ליצמן וגור לא מתערבים. אנחנו תמיד התערבנו"

על רקע הדיווחים על כוונות רציניות של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לקדם שלום, "בחדרי חרדים" חושף פער בעמדה החרדית - מדינית • גפני: "לרב שך היו מאה נאומים מדיניים. ליצמן וגור לא מתערבים, אנחנו בודאי שכן" • מיוחד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



למרות נאומו הפרו ישראלי של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, הקולות שמגיעים ביממה האחרונה מעבירים לישראל מסר חד וברור: טראמפ מתכוון להתחיל בתהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים, כבר בימים הקרובים.

בהודעה הרשמית של הבית הלבן נמסר כי "המנהיגים דנו כיצד ניתן לקדם את המו"מ לשלום בין ישראל והפלסטינים. הנשיא טראמפ שב ואמר שהוא מאמין שאפשר להגיע לשלום לא רק בין ישראל והפלסטינים אלא בין חלקים רחבים של המזרח התיכון. הנשיא מקדם בברכה את ההקלות שאושרו בקבינט הביטחוני לשיפור הכלכלה הפלסטינית, שיגדילו את הסיכויים לשלום".

ללא קשר לעובדה שהאחריות בממשל האמריקאי על הנושא המדיני – מופקדת על ראשם של שני יהודים אורתודוקסים, עו"ד ג'ייסון דב גרינבלט וחתן הנשיא ג'ארד קושנר – גם כאן בישראל, הנציגות החרדית לא טומנת את ידה בצלחת ומשמיעה קול, מה שגורר את הח"כים החרדים לקלחת פנימית ולחילוקי דעות בינם לבין עצמם.

כזכור, אמש פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר בקשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שבה הוא מבקש לקיים דיון מדיני דחוף בעקבות ביקורו של הנשיא טראמפ בישראל.

הבוקר באחת מועדות הכנסת, דרש גפני דרישה נוספת: לקיים דיון על העובדה שטראמפ לא ביקר בכנסת, זאת בעקבות הפרסום אמש, שבעקבות החשש כי מספר ח"כים יתפרצו לנאומו של הנשיא – נאומו לא התקיים במליאת הכנסת. "זה מדאיג וזה מדליק נורות אדומות", אמר.

בעקבות הפרסום אתמול ב"בחדרי חרדים" על התערבותו המדינית של גפני – הורמו גבות רבות, שטענו כי הוא פורץ גדר וכי עד היום 'יהדות התורה' לא התערבה בנושאים מדיניים.



אולם, הבוקר בשיחה עם "בחדרי חרדים" גפני לא מבין על מה המהומה וטוען כי אם יש מישהו שלא מתערב בנושאים המדיניים זו חסידות גור ושר הבריאות יעקב ליצמן, לדבריו, 'דגל התורה' מאז ומתמיד עסקה בנושאים המדיניים.

"אני וחבריי ב'דגל התורה' תמיד עסקנו בנושא המדיני. הרי אני גם מבקש לקיים עתה דיון מדוע הנשיא טראמפ לא הגיע לכנסת, הוא צדק שהוא לא בא לכנסת, משום שההפרעות כאן הפכו למשהו בלתי נסבל. הנושא הזה מעניין אותי, בגלל שהכנסת חשובה לי".

אבל יהדות התורה מעולם לא התעסקה בנושא המדיני, פתאום אתה מתעסק בזה?

"זה שאתם כולכם חסידי גור - זה בסדר, אבל תשאירו צוהר ל'דגל התורה'. לא עסקנו בנושא המדיני? יש אולי מאה נאומים של הרב שך בנושאים המדיניים", השיב יו"ר ועדת הכספים ל"בחדרי חרדים".

גפני מחדד את עמדתו ומבהיר כי העדר ההתערבות בנושאים המדיניים – היא עמדת חסידות גור וליצמן, "מי שאמר שהוא לא מתערב בנושאים המדיניים – זה השר ליצמן, שאני מאמין שהדבר נעשה בהוראת האדמו"ר מגור. אבל אנחנו ב'דגל התורה' בוודאי שמתעסקים בזה".

גפני הוסיף בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "אמרנו שאנחנו לא מתערבים בנושאים ביטחוניים, אבל בנושאים מדיניים? בוודאי שכן. תמיד דיברתי על זה במליאת הכנסת, תמיד קראנו למשא ומתן זהיר ותמיד גינינו התגרות באומות".
משה גפני יעקב ליצמן דגל התורה מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד