י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נהגי מוניות נחקרים ברשות ההגבלים בחשד להכשלת מכרז נתב"ג

יו"ר איגוד המוניות, יהודה בר-אור, ונהגי מוניות נוספים עוכבו לחקירה בחשד שהורו לנהגים שלא להעניק את ההנחה שהציעו GETT והדר-לוד במכרז של רשות שדות התעופה

צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90



התסבוכת שנוצרה סביב המכרז להפעלת שירות המוניות מנתב"ג עולה לפסים פליליים: ל-TheMarker נודע כי יו"ר איגוד המוניות הארצי, יהודה בר-אור, וכמה חברים נוספים באיגוד – נחקרים בשעות אלה ברשות ההגבלים העסקיים.

לדברי מקורבים, בר-אור וחבריו נלקחו בשעת בוקר מוקדמת מבתיהם בידי חוקרי הרשות, ומאז נמצאים בחקירה שאורכת כבר שעות ארוכות.

לפי הערכות, חברי איגוד המוניות חשודים כי ניצלו את מעמדם על מנת להכשיל את תוצאות המכרז שפירסמה רשות שדות התעופה (רש"ת) – לאחר שהתברר כי תוצאתו תביא להורדה דרסטית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג לרחבי הארץ.

לפני כשבועיים הוכרזה כזוכה במכרז המציעה היחידה שניגשה אליו – קבוצה משותפת ל-GETT (גט טקסי) ולתחנת המוניות הדר-לוד, זכיינית ההסעות מהשדה.

השתיים הגישו במכרז מחירון שגילם הפחתת מחירים ממוצעת של 31% ביחס לתעריפון הרשמי שמפרסם משרד התחבורה. הוזלה זו הדהימה את העוסקים בענף המוניות – שציפו להנחה מתונה יותר, ובכך יצרה לכאורה איום על רמת המחירים בכלל הענף.

מיד עם פרסום תוצאות המכרז, איימו נהגי מוניות לסכלו – בטענה לפגיעה בפרנסתם. בהמשך, החל לפעול מכבש לחצים על תחנת הדר-לוד, על מנת שזו תיסוג מהמכרז.

בוועידת אשדוד לתחבורה שנערכה שלשום השיב בר-אור לשאלת TheMarker לפשר התנגדות האיגוד למחירון החדש, ונימק זאת בהיותו הפסדי: "מילא היו נותנים הנחה של 10%-15% - זה עוד הגיוני. אבל אין סיכוי שנהג יסכים לקחת נסיעה לשכונת צהלה (צפון ת"א) ב-80 שקל, ואז להיתקע כל הדרך חזרה בפקקים. אין בזה שום רווח, הנהג יפסיד כסף – ושהנהלת GETT תיסע במחירים האלה".

לטענת בר-אור, נהגי הדר-לוד לא ידעו על התעריפים שהגישה הנהלתם במכרז, ואם היו יודעים על כך מראש – לא היו מאפשרים את השתתפות התחנה. לשאלה האם אין בהתערבות האיגוד משום התנהלות קרטליסטית, השיב בר-אור בשלילה.

ואולם בתחילת השבוע הגדיל בר-אור לעשות כשבראיון לרשת ב' קרא במפורש לנהגים לנסוע רק לפי מחירון משרד התחבורה, ולא להעניק לנוסעים את ההנחה – גם במחיר ביטול המכרז.

לכאורה, התבטאויות אלה מקימות חשד לעבירה על סעיף 5 לחוק ההגבלים העסקיים (קביעת קו פעולה בידי איגוד עסקי) - שלפיו המלצת איגוד עסקי לחבריו שעשויה למנוע תחרות תיראה כהסדר כובל אסור.
נהגי מוניות רשות ההגבלים הכשלת מכרז נתבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד