י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

דרמה בהסתדרות: יחימוביץ' מבקשת צו בהול לעצירת ספירת הקולות

במטה המועמדת טוענים כי מאות קלפיות הושחתו על ידי מטה ניסנקורן: "נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה" • ממטה ניסנקורן טוענים לבכיינות של מפסידה: "התנהגות פתטית" • התוצאות הסופיות יגיעו רק מחר

הבחירות אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הבחירות אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מטה יחימוביץ' הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה לעצירת ספירת הקולות בבחירות להסתדרות. בשל בהילות הנושא תשובת בית המשפט אמורה להגיע עד שעות הערב.

״אנו עותרים כעת לבית המשפט בצווי מניעה בהולים - לעצירת הליך ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, נוכח הימצאותן של מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי סדרים בהיקפים המקימים חשש כבד שהתוצאות אינן תוצאות אמת", אמר עו"ד איתן לירז, שייצג את יחימוביץ' בהליכים המשפטיים שבהם ניסתה ההסתדרות למנוע את ההתמודדות. "במקביל, נאסף כעת החומר הנדרש לעתירה לפסלול הליך הבחירות בכללותו. על פניו", אומר לירז, "נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה".

במטה יחימוביץ' מסכמים יום בחירות קשה וטוענים כי "משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה הלוגיסטי רק בבוקר המאוחר - אחרי ששוטטו בלילה בלווי אנשי ניסנקורן בלבד; במרכז הספירה הלוגיסטי אותרו יותר מ-500 קלפיות חשודות כמזויפות; אנשי יחימוביץ' גורשו באלימות מוועדות קלפי, חברי ועדים נכנסו עם המצביעים אל תוך הקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה".

לדברי לירז, "מדובר באי סדרים בהיקפים עצומים, ובמאות רבות של קלפיות פגומות באופן שמקיים חשש כבד ביותר שהתוצאות אינן תוצאות אמת. ברגעים אלה נעשה ניסיון להכשיר לספירה שלא כדין קלפיות שהושחתו, וזאת בנוכחות אנשי מטה ניסנקורן בלבד".

ראש מטה יום הבחירות של יחימוביץ', חיים סגל, שהיה ראש מטה יום הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות אמר: "אני איש מקצוע, אני מנהל כבר שנים רבות מערכות בחירות ארציות ומוניציפאליות ואני יכול להעיד כי מדובר במערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים. מעולם לא נתקלתי בסדרת אירועים כה חמורה".

ממטה עוגנים נמסר: "עולה שהקשר של יחימוביץ עם המציאות אבד. מקווים שתעבור מהר משלב ההדחקה לשלב ההפנמה. 244 אלף חברי הסתדרות אמרו את דברם. שום עתירה, הודעה, בכי, השמצה או ספין לא יבטלו העובדה שיחימוביץ' הובסה בקלפי ע"י קרוב ל-250 אלף עובדים שלא רצו בה. אחרי קמפיין מלוכלך שהשמיץ עובדים, ועדים ואת מי לא - היא ממשיכה בצורה פאתטית".

לפני זמן קצר החלה ספירת הקולות של הקלפיות ממקומות העבודה. תהליך הספירה יתקיים לאורך היממה הקרובה, במרכז לוגיסטי ייעודי שהוקם לשם כך בגני התערוכה. במקביל, נמשכת ספירת קולות המצביעים מקלפיות המגורים שהחלה אמש, מיד לאחר גמר ההצבעה. עד כה נבדקו 57% מקלפיות המגורים, ועל פי הנתונים העדכניים המתייחסים ל-449 מתוך 792 קלפיות המגורים, התפלגות תוצאות ההצבעה, נכון לרגע זה, היא 59.33% מהקולות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ו-40.67% מהקולות לח"כ שלי יחימוביץ'.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד טל קרן, הגיבה בסרטון לטענות המחנה של יחימוביץ' ואמרה כי "כל השולחנות (בספירת הקולות) מאויישים על ידי נציגים של הבית החברתי. אני אישית ליוויתי רבים מהם בכניסה. נהפוך הוא - אנחנו גילינו, לצערנו, שלא מעט סופרים של הבית החברתי הם מועמדים ברשימות של הבית החברתי. על אף שאני לא חושבת שזה היה ראוי, כדי לא לפגוע בתהליך הספירה, ומכיוון שיש עו"ד אובייקטיבי נוסף, החלטנו לאשר זאת באופן חריג".
צו מניעה בחירות שלי יחימוביץ אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד