כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גדעון סער על גאולה אבן: "היא הכי טובה מכולם - כאב לי על היחס אליה רק בגלל שהיא אשתי"

סער בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "כשנישאנו לפני קצת יותר מארבע שנים, יש כאלה שניסו לפגוע באינטגריטי המקצועי שלה, אבל לא ניתן לומר שום דבר בנוגע אליה חוץ מזה שהיא התחתנה איתי"

גדעון סער (פלאש 90)
גדעון סער (פלאש 90)



"ברמה האישית, כבן הזוג של גאולה, כאב לי שאישה שעושה דרך של 27 שנים במקצוע שלה, והיא הכי טובה מכולם, ועושה את העבודה בצורה הכי מקצועית, ולא נשמעה מולה שום מילה בעניין הזה אם לא היתה בת הזוג שלי. עצם העובדה שכשנישאנו לפני קצת יותר מארבע שנים, יש כאלה שניסו לפגוע באינטגריטי המקצועי שלה, אבל לא ניתן לומר שום דבר בנוגע אליה חוץ מזה שהיא התחתנה איתי", כך אמר היום גדעון סער, שר הפנים והחינוך לשעבר, בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

בשיחה עם אטילה שומפלבי מ-ynet, נשאל סער על הרפורמה ברשות השידור והשיב: "זה שהיתה צריכה להיות רפורמה ברשות השידור זה ברור. לגבי השאלה איזו רפורמה? גלעד ארדן הפעיל את שיקול הדעת שלו, היה עדיף ללכת באופן עקבי בנושא הזה, אבל אשתי עובדת בתאגיד, והכי נכון שאני לא אביע את דעתי בנושאים שקשורים למקום עבודתה".

אשר למערכת היחסים שלו עם ראש הממשלה אמר: "זה לא סוד שהיו לי חילוקי דעות עם ראש ההמשלה, היתה לי מחלוקת עזה איתו בעניין בחירת נשיא המדינה. אני בעד עבודה משותפת על בסיס דרך משותפת, אם יש נושא עקרוני שאתה מאמין בו אתה צריך, כשליח ציבור לעמוד על דעתך". הוא התייחס גם לשר האוצר, משה כחלון ואמר: "הלוואי ומשה כחלון יחזור לליכוד".

בכל הנוגע לחקירה שמתנהלת נגד ראש הממשלה אמר: "עדיף לאנשים פוליטיים לא להיכנס לנושא כזה כי כל מה שיגידו יקבל פרשנות של אינטרס פוליטי. אני מקווה שראש הממשלה, שעבדתי אתו הרבה שנים, ייצא ללא פגע מהחקירות האלה, מהיכרותי עם היועץ המשפטי לממשלה, אני חושב שהוא אדם ישר, הגון וללא משוא פנים ואפשר לסמוך על שיקול דעתו".

סער נשאל האם לדעתו זה ראוי לקבל מתנות מחברים והשיב: "יש חוק מפורש שמסדיר את הנושא הזה, הוא היה מוכר לי כשהייתי כשר וכל אחד צריך לפעול לפי החוק הזה. אני לא חושב שנכון להיכנס לפרטים שמתפרסמים על החקירות, פעם אחת אני לא יכול להתפרסם כי במקרה הטוב זה חלקי. כל כניסה של אדם פוליטי לעניין הזה נתפש בעיני הציבור כאינטרס פוליטי, אני מקווה שראש הממשלה ייצא מהפרשה הזו ללא פגע".

סער התייחס גם לרפורמות שיש לשיטתו לבצע במערכת המשפט. לדבריו, יש לחוקק את חוק יסוד החקיקה ולקבוע בחוק את הסמכויות של הרשויות. "יש לעגן בבג"ץ את מה שנמצא למשל בחוק הקנדי, שהכנסת יכולה, ברוב מיוחס, לומר את המילה האחרונה, ופעם אחת ולתמיד ליצור מודל נהיר. מובן שגם אחריו יהיו דיונים על חקיקה כזו או אחרת, אבל לא יכול להיות ששבעים שנה דבר כזה לא נקבע".

לדבריו, יש גם לערוך דה-פליליזיציה של החוק הפלילי במדינת ישראל. "היום כל דבר זה פלילי, מטרטרים עסקים ברישוי עסקים, דברים מינוריים בתכנון ובנייה, כשהייתי עו"ד צעיר הגיעה אליי בחורה שמכרה בקבוק בירה לבחור בן 17, זה לא טוב אבל זה לא נועד לתחום הפלילי שנועד לסטייה חמורה מהנורמה. צריך להוריד את העומס מבתי המשפט ולשחרר את האוכלוסייה במדינת ישראל מהנורמה".

סער קרא גם לפצל את התפקידים של היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, "ריכוז הכוחות הוא דבר לא טבעי ולא הגיוני וגם אין משפטן חי שמרכז את המומחיות הזו בכל התחומים".
גדעון סער גאולה אבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד