י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דרמה בבחירות להסתדרות: השופט הורה לעצור את ספירת הקולות

בעקבות הטענות החמורות על אי-סדרים בהליך הבחירות להסתדרות, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה לפני זמן קצר לעצור את ספירת הקולות. שני הצדדים נערכים כעת למלחמה על כל הקופה בבית המשפט

ניסנקורן מצביע, היום (יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסנקורן מצביע, היום (יונתן זינדל, פלאש 90)



נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה לפני זמן קצר (רביעי) לעצור לאלתר את ספירת הקלפיות בבחירות להסתדרות.

על פי החלטת השופט, עד מחר בשעה 12:00 לא יספרו הקולות, אז יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי במעמד שני הצדדים. הצו הוצא לבקשת עו"ד איתן לירז, המיצג את המועמדת שלי יחימוביץ וסיעת הבית החברתי. כעת נערכים שני הצדדים למלחמה על כל הקופה בבית המשפט.

בעתירה שהגישה יחימוביץ נטען כי "מערכת הבחירות להסתדרות זויפה ונגנבה באופן שיטתי, מכוון והמוני. משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה רק בשעות הבוקר המאוחרות, אחרי ששוטטו בלילה בליווי אנשי ניסנקורן בלבד".

עוד נטען כי "במרכז הספירה אותרו למעלה מ-500 קלפיות חשודות כמזויפות; אנשי מטה יחימוביץ גורשו באלימות מוועדות הקלפי, חברי ועדים נכנסו עם המצביעים לקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה".

"מדובר באי סדרים בהיקפים עצומים ובמאות רבות של קלפיות פגומות - באופן שמקיים חשש כבד ביותר שהתוצאות אינן תוצאות אמת" נטען.

כאמור, ההחלטה מגיעה בעקבות טענות על זיופים ואירועים חריגים בקנה מידה גדול - קלפיות בהן התגלו הרבה יותר מדי קולות ממה שאמור היה להיות, קלפיות פתוחות ומניעת כניסה של מפקחים ונציגים מטעמה של יחימוביץ לאולם בו נספרים הקולות.

נכון לשעה 21:45 נבדקו 648 מתוך 792 קלפיות המגורים ו-16 קלפיות ממקומות העבודה. הנתון המשוקלל לכל הקלפיות שנספרו, המשקף כ-24.7 אחוז מקולות המצביעים ברחבי הארץ, מתפלג באופן הבא: 59.01% מהקולות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ו-40.99% מהקולות לח"כ שלי יחימוביץ'.

על רקע הטענות לאי-סדרים חמורים בהליך הבחירות, ועדת הבחירות של ההסתדרות הוציאה מוקדם יותר הערב הודעה מיוחדת בה נאמר כי "כל הקלפיות נספרות כדין. טוהר הבחירות נשמר. הספירה מתנהלת כסדרה וחלק ניכר מהקלפיות מוין ונספר".

עוד נמסר כי "הליך הספירה מפוקח על ידי חברי ועדת הבחירות ומשקיפים מצד שתי הסיעות. אנו מצרים על הניסיון להטות את דעת הציבור".
שלי יחימוביץ אבי ניסנקורן הבחירות להסתדרות זיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד