י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ב-36 שעות 7000 איש הצילו חיי אשה שהגיעה לל"ג בעומר

מי כעמך ישראל: לפני כמה חודשים היא נישאה, לל"ג בעומר הגיעה ארצה לביקור וכאן גילתה שימיה ספורים. עם ישראל התגייס ובתוך 36 שעות הציל את חייה

חדר ניתוח. צילום: נתי שוחט פלאש 90
חדר ניתוח. צילום: נתי שוחט פלאש 90



הסיפור המדהים של בני זוג צעירים, אשר הגיעו לארץ ישראל לל"ג בעומר, וגילו כי ימי חייה של האשה ספורים: במבצע בינלאומי, הצליחו בתוך 36 שעות להציל את חייה, כשאלפים מעם ישראל נרתמים לעזרה.

הסיפור המרגש הבא שהתחיל בחשש ובדאגה, הסתיים הלילה בהצלחה. הזוג ר. מחסידי סאטמר, נישאו בשעה טובה לפני חודשים ספורים, והגיעו כמו אלפים אחרים, לשהות בימי ל"ג בעומר בישראל – להתפלל בקבר רבי שמעון בר יוחאי, ואת ההגעה לנצל למעין 'ירח דבש' בארץ הקדושה.

הם תכננו להישאר בישראל תקופת מה, אך בשבת האחרונה, מצב בריאות האישה הידרדר בפתאומיות והיא פונתה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. שם התגלתה הבשורה הקשה – הוברר כי הכבד חדל מלפעול ואינו מתפקד. המשפחה נכנסה ללחץ, פנתה לבית חולים נוסף וגם שם אישרו כי מדובר בצרה צרורה שיש לטפל בה מיידית.

כבר במוצאי שבת, אחר התייעצות רפואית, הוחלט להטיסה לחו"ל, אלא שלא נותרו 12 השעות כדי להצליח להביאה לארצות הברית – נחתה האישה בפריז, צרפת ואושפזה שם. הרופאים בצרפת ראו שחורות. על פי הדיווחים הם הקציבו 36 שעות לחייה.

האופציה השנייה הייתה – השתלת כבד. אלא שהעלויות לשם כך, גבוהות וחריגות במיוחד: תמורת חצי מיליון דולר, הצליחו עסקנים רפואיים להשיג את האפשרות שתרומת כבד מצילת חיים תושתל באותה אישה אמריקנית חסידית.

המשפחה יצאה למבצע גיוס כספים באמצעות דף התרמה. עלות השתלת הכבד הסתכמה כאמור בעלות של חצי מיליון דולר באמצעות דף תרומות באינטרנט תחת הכותרת "פיקוח נפש" החל מסע לגיוס תרומות לניתוח החירום.





תוך יומיים עם ישראל הנפלא באמצעות יהודים מכל העולם אשר נחשפו לקמפיין הנרחב שהתמקד בעיקר בארה"ב ובלונדון ותרמו לעניין ואף גייסו את הסכום הנדרש. בהתערבות עסקני רפואה מכל העולם נמצא כבד של אדם שעבר בימים האחרונים תאונת דרכים בפריז ונהרג.

הגברת עברה את הניתוח שנמשך שעות ארוכות וברחבי ארה"ב העתירו בתפילה עבורה באמירת תהילים ובנתינת כספי צדקה.

מדובר בהיסטוריה של ממש בגיוס כספי צדקה. הסכום העצום גויס בפרק זמן קצר ובתרומות של יחידים. שכן לא מדובר על תרומות גדולות אלא על למעלה מ 7000 אנשים שתרמו סכומים קטנים שהצטברו לחצי מיליון דולר כדי להציל את חייה של האישה.

הציבור נקרא להמשיך להתפלל לרפואתה השלמה של האישה צארטל בת אסתר חנה לרפואה שלמה במהרה בתוך שאר חולי עמו ישראל.
השתלת כבד פריז תרומות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד