ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הדרמה בהסתדרות: האם תקדים פסילת הבחירות בבית-שמש ישפיע

לפני שלוש שנים סערה הארץ בעקבות הדיווחים על זיופים בבחירות בבית שמש: במספר קטן של מקרים, בודדים ממש, הוכח על התארגנות לזיוף - אך על אף שהמספרים לא היה בהם להשפיע על התוצאה, הן נפסלו • דין אחד לאבוטבול ולניסנקורן?

משה אבוטבול ואבי ניסנקורן. צילום: פלאש 90
משה אבוטבול ואבי ניסנקורן. צילום: פלאש 90



נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, נענה לבקשת סיעת הבית החברתי והורה הלילה לעצור את ספירת הקלפיות בבחירות להסתדרות. בשעה 12:00 בצהריים יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי במעמד שני הצדדים. האם השופט יעצור הכל ויורה על בחירות חוזרות? הדעות חלוקות. אך תקדים פסילת הבחירות בבית שמש עשוי להשפיע, כך לדברי עו"ד אבי בלום בכנס לשכת עורכי הדין המתקיים בימים אלו.

עד לשעה 21:45 נספרו 24.7% מכלל קולות המצביעים - 648 מתוך 792 קלפיות המגורים ועוד 16 קלפיות במקומות עבודה. התוצאות נכון לרגע זה: 59% לניסקורן ו-41% ליחימוביץ'.

"בפסק דין בית שמש נקבע באופן תקדימי, שלמרות שהקולות המזויפים שהוכחו, לא היו מטים את הכף - דין הבחירות להיפסל. הרציונל היה שברגע שהוכח שלא מדובר במקרה בודד אלא במגמה שיטתית - זהו ליקוי מהותי שפוגם בהליך הבחירות ומחייב עריכת בחירות חוזרות" כך אמר בלום המשמש גם כפרשן פוליטי בכיר.

אך מרבית הדוברים העריכו שבפועל ההכרעה תהיה אחרת, לטענתם ובצדק, היות והפער בין יחימוביץ לניסנקורן עומד כבר עכשיו על כעשרים אחוזים, הבחירות לא ייפסלו.

בענין הזה הזכיר עו"ד בלום את תקדים בית שמש, הפרשה בבחירות האחרונות לראשות ומועצת העיר - שנמצאת בימים אלו לקראת הכרעה בבית המשפט, בכתבי האישום של המעורבים. אז, השופטים פסלו בחירות כדין למועצה ולראשות, למרות שהפער היה גדול יותר ממספר הקולות המזויפים - בלום תהה בקול "האם לנבחר הציבור החילוני והחרדי יהיה דין שווה".

אבוטבול ראש עיריית בית שמש. צילום: פלאש 90צילום: אבוטבול ראש עיריית בית שמש. צילום: פלאש 90
אבוטבול ראש עיריית בית שמש. צילום: פלאש 90




במטה יחימוביץ' סיכמו אמש יום בחירות קשה וטענו כי "משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה הלוגיסטי רק בבוקר המאוחר - אחרי ששוטטו בלילה בלווי אנשי ניסנקורן בלבד; במרכז הספירה הלוגיסטי אותרו יותר מ-500 קלפיות חשודות כמזויפות; אנשי יחימוביץ' גורשו באלימות מוועדות קלפי, חברי ועדים נכנסו עם המצביעים אל תוך הקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה". כך דווח בדה-מרקר

לדברי לירז, "מדובר באי סדרים בהיקפים עצומים, ובמאות רבות של קלפיות פגומות באופן שמקיים חשש כבד ביותר שהתוצאות אינן תוצאות אמת. ברגעים אלה נעשה ניסיון להכשיר לספירה שלא כדין קלפיות שהושחתו, וזאת בנוכחות אנשי מטה ניסנקורן בלבד".





ראש מטה יום הבחירות של יחימוביץ', חיים סגל, שהיה ראש מטה יום הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות אמר: "אני איש מקצוע, אני מנהל כבר שנים רבות מערכות בחירות ארציות ומוניציפאליות ואני יכול להעיד כי מדובר במערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים. מעולם לא נתקלתי בסדרת אירועים כה חמורה".

ממטה עוגנים נמסר: "עולה שהקשר של יחימוביץ עם המציאות אבד. מקווים שתעבור מהר משלב ההדחקה לשלב ההפנמה. 244 אלף חברי הסתדרות אמרו את דברם. שום עתירה, הודעה, בכי, השמצה או ספין לא יבטלו העובדה שיחימוביץ' הובסה בקלפי ע"י קרוב ל-250 אלף עובדים שלא רצו בה. אחרי קמפיין מלוכלך שהשמיץ עובדים, ועדים ואת מי לא - היא ממשיכה בצורה פאתטית".

כפי שכבר דווח, הוגשה עתירה, והשופט נעתר לעצירת הספירה - עד לדיון בצהריים.
זיופים בבחירות ניסנקורן יחימוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד