י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בריטניה: פרטים מדאיגים על הפיגוע במנצ'סטר

בריטית שנכחה באירוע בה פוצץ עצמו מחבל מתאבד - מספקת עדות מדאיגה על אפשרות של סייענית שנמלט. אנשי האבטחה התרשלו?

שוטרים במנצ'סטר. צילום: רויטרס
שוטרים במנצ'סטר. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



התריעה לפני הפיגוע והמאבטחים התעלמו: הפיגוע במנצ'סטר ממשיך לעמוד בראש כותרות העולם, אט אט נאספים הפרטים אודות המחבל ומסייעיו. בראיון ל-SKY NEWS מספרת אמא לילדה ששהתה עמה יחד בהופעה מוסיקלית בה מתאבד מוסלמי פוצץ את עצמו ורצח 22 צעירים, עדות מדאיגה.



"ישבה לידינו בחורה צעירה עם תיק וכל הזמן פתחה וסגרה את התיק בעצבנות, הזיזה את התיק לצד ימין ואז לשמאל בעצבנות גלויה, היא לא הפסיקה להסתכל לכיוון של היציאה, ישבתי עם הבת שלי שם, וחשדתי שמשהו לא בסדר, דחפתי אותה כאילו בטעות ואז אמרתי לה "אני מתנצלת, את פה לבד?" היא ענתה לי 'כן', היא הוסיפה עוד כמה דברים שלא הבנתי, ניגשתי לאבטחה במקום ואמרתי למאבטח שם שהבחורה מתנהגת בצורה חשודה, הוא פנה לאחראי הראשי, והוא התעלם ולא עשה כלום, כשהתחילה ההופעה העצבנות שלה גברה, הבת שלי פנתה למאבטחים שם, והם אמרו לה "איך היית מרגישה אם מישהו היה מאשים אותך במשהו" ושתי דקות לפני שנגמרה ההופעה הבחורה עם התיק נעלמה, ומיד כשהסתיימה ההופעה התרחש הפיצוץ האדיר" - אלו עיקרי עדותה המטרידה.

המשטרה הבריטית חושדת שהמחבל שפוצץ את עצמו במאנצ'סטר, לא פעל לבדו. אתמול פורסם בתקשורת בארה"ב פרטים מחקירת הפיגוע שהתרחש ביום שני בלילה, בנוסף ב"אינדיפנדנט" הבריטי דווח כי המחבל הוא יליד העיר מנצ'סטר, הצעיר מבין ארבעה אחים. הוריו הגיעו לבריטניה מלוב בניסיון לברוח ממשטרו של מועמר קדאפי.



הדיווח על המתח בין הבריטים לאמריקאים בעקבות הפיגועצילום: הדיווח על המתח בין הבריטים לאמריקאים בעקבות הפיגוע
הדיווח על המתח בין הבריטים לאמריקאים בעקבות הפיגוע


מחקירת הפיגוע עולה שהמחבל קיבל סיוע. התקשורת בארה"ב פרסמה תמונות של חלקים מהמטען, וכעת ישנה מתיחות בין רשויות הבין הבריטית לאמריקאית אחר שהתגלו הדלפות על חילוקי דעות - מי הארגון ששלח את המחבל, אל קעידה או דאעש. אתמול בוצעו מעצרים נרחבים בעיר מאנצ'סטר על ידי כוחות בריטיים מיוחדים - נעצרו קרובי משפחה ומכרים של המחבל. בנוסף דווח בתקשורת הבריטית, שאביו ואחד האחים של המחבל נעצרו בלוב בחשד שידעו על כוונתו לבצע פיגוע.

הקהילה החרדית הוותיקה בעיר, ממשיכים להעביר מסרים של חשש וערעור בביטחון האישי, נוכח ההבנה שמחבל שהגיע לאצטדיון, יכול היה להגיע חלילה גם למרכז הקהילה. בשלב זה מפטרלים בעיר כוחות גדולים של בטחון ואפילו חיילים - מחזה נדיר בעיר, אך בהמשך, ישנם קולות בקהילה הקוראים לדאוג לאבטחה מסודרת וקבועה.
פיגוע במנצ'סטר מחבל דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד