י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרופא חסך מכם מידע? מדובר ברשלנות רפואית •הפרטים המלאים

מקרי הרשלנות הרפואית רבים ומגוונים אך מהבולטים שבהם הם סוגי הרשלנות במהלך הריון ולידה • עורך הדין תומר לינר מסביר לכם על זכויותיכם בעניין.

הרופא חסך מכם מידע? מדובר ברשלנות רפואית •הפרטים המלאים
pixabay



תיקי רשלנות רפואית מגיעים תדיר לפתחו של בית המשפט. הם עלולים להתרחש במהלך ניתוח כירורגי או מפאת חוסר אבחון מדויק של בדיקה או ממצא מסוים. אחד מהנושאים השכיחים בתחום, היא רשלנות רפואית שמתרחשת במהלך תקופת הריון או הלידה עצמה.

'ספינה ביפידה' הוא שמו של פגם או מום מולד שמתפתח בשלב מוקדם ביותר בהיריון אצל העובר. במרבית המקרים הפגם מתרחש כבר במהלך החודש הראשון להיריון. הפגם בא לידי ביטוי בפתח בחוליה בודדת או לעתים במספר חוליות בעמוד השדרה ובבלט של עצבים בחוט השדרה. הפגם עלול להוביל לפגיעה מוטורית חמורה באברים הנשלטים על ידי העצבים מגובה הפגם ומטה. כמו כן, הפגם יכול להוביל לחוסר יכולת לשלוט על הסוגרים.

התפתחות הרפואה מאפשרת לנו לדעת כי המומים שהזכרנו עלולים להיווצר בעקבות אי נטילת חומצה פולית או וויטמין 12 B ע"י האם ההרה. לצערנו עולם הרפואה המתקדם טרם מצא תרופה או טיפול למומים אלו. גם רופאים הממליצים לבצע ניתוח מיד לאחר הלידה מזהירים כי הניתוח כרוך בסיכונים רבים לעובר. לכן מרבית המשאבים והמאמצים מופנים לתחום המניעה.

פנינו לעורך הדין תומר לינר ממשרד עורכי דין ינובסקי-לינר העוסקים בתיקי רשלנות רפואית, כדי להבין כיצד ניתן לזהות מקרה של רשלנות רפואית מצד הגורם המטפל. לדבריו: "כפי שהזכרתם עולם הרפואה נוקט במקרים מעין אלו במדיניות המניעה. לכן קיימת הוראה מפורשת של משרד הבריאות שבאחריותו של רופא המשפחה להציג בפני כל אישה בגיל הפריון את החובה ליטול חומצה פולית או ויטמין מותאם בכדי למנוע פגמים גנטיים. כמו כן, מאחר והפגם מקושר לרמות נמוכות של ויטמין B12 בגוף האישה, הרי שעל הרופא להיות ער לכך ולשלוח את האישה לביצוע בדיקות דם להערכת רמת הוויטמינים בדמה.

לדברי עו"ד לינר :" רק לאחרונה, נולד תינוק עם מומים מולדים שנוצרו בעקבות אי נטילת חומצה פולית וויטמינים. בגין כך תבעו ההורים את המערכת הרפואית.

חשוב לציין כי תביעה מעין זו יכולה להיות מוגשת ע"י הנפגע עצמו עד הגיעו לגיל 25. לכן אם אתם חושדים שחוויתם רשלנות רפואית שהובילה למום או פגם חלילה. מומלץ ביותר להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום. זאת בכדי שתוכלו למצות את זכויותיכם המגיעות לכם כחוק".

משרד 'ינובסקי לינר' מתמחים בייצוג בתביעות בגין רשלנות רפואית ונזיקין, ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.


עוד בנושא:



רופא רשלנות רפואית עו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד