י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הדרמה בהסתדרות תבוסה ליחימוביץ' בבית המשפט: "נגיש עתירה לפסילת הבחירות"

(עדכון) הספירה תתחדש בשעה 14:30 אחרי שמטה יחימוביץ' הסכים לקבל את הצעת השופט איתן אורנשטיין. ממטהו של ניסנקורן נמסר: "ניצחנו גם כאן"

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן



הדרמה הגדולה בהסתדרות: עם סיום הדיון בבית המשפט וההחלטה לחזור לספור את הקולות, החלה ועדת הבחירות לכנס שוב את כל הכוחות האמורים לטפל בספירה, בחזרה לגני התערוכה, שם היא נערכת. כיוון שהספירה נעצרה ליותר מ-12 שעות, המשמעות היא כי לא ברור אם התוצאות, שאמורות היו להגיע ממילא רק היום בשעות הצהריים-ערב, אכן יגיעו לסיום עד כניסת השבת.

במידה והדבר לא יקרה, תתפזר ועדת הבחירות, ואיתה הסופרים, וכולם יתכנסו שוב ביום ראשון בבוקר, להמשך הספירה, שאורכת זמן רב, הן בשל ספירת שלוש מעטפות עבור כל קול (יו"ר הסתדרות, יו"ר נעמ"ת, סיעה נבחרת) והן בשל הבדיקה הנדרשת כדי לוודא שאדם לא בחר פעמיים – הן במקום העבודה והן בקלפי שהוצבה במקום המגורים.

דובר הוועדה, יניב לוי, ימשיך לדווח מדי כמה שעות על תוצאות הביניים. כזכור, עומדות התוצאות כרגע, לאחר ספירת כ-25% מכלל הקולות בשני סוגי הקלפיות, על 59% לטובת ניסקורן מול 41% ליחימוביץ'.

ניסנקורן מסר: "זהו ניצחון לזכויות של העובדים והגמלאים. זו מערכת הבחירות עם אחוזי ההצבעה הגדולים ביותר מאז 1995. אני שמח שהניסיון להכשיל את הבחירות לא צלח. צריך לתת לציבור העובדים והגמלאים להביע את רצונו בקלפי".

הפסיקה: במשך פחות משעה נערך הדיון בפני נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, אותו שופט שנתן את ההוראה לעצור את הספירה קרוב לחצות אמש. לאחר שבדק את טענות שני הצדדים, שהוגשו גם בכתב עד עשר בבוקר, והסתכל על מה שנראה כעדויות לאי סדרים, הציע השופט לשני הצדדים הצעה ידידותית – לשוב ולספור את הקולות.

טה יחימוביץ' יצא להתייעצות ושב אחרי 10 דקות כשהוא מודיע כי הוא מסכים לשוב ולספור. עם זאת, הודיע עו"ד איתן לירז כי הוא נערך להגשת עתירה נוספת לפסילת הבחירות כולן, על אף החזרה לספירה.ממטה ניסנקורן נמסר: "ניצחנו גם כאן".

ספירת הקולות תתחדש בשעה 14:30. עד הפסקת הספירה נספרו כ-25% מכלל הקולות. התוצאות עד עכשיו : 59% לניסנקורן, 41% ליחימוביץ'.

אמש נעתר אורנשטיין לבקשת סיעת הבית החברתי בראשות שלי יחימוביץ' והורה לעצור את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות.

עו"ד לירז, המייצג את סיעתה של יחימוביץ', אמר בדיון: "קיבלנו אלפי תלונות עם מבול חסר תקדים בעיניי, לא נתקלתי בכך בעבר. 10% מהקלפיות נעלמו ויותר משלוש משאיות לא הגיעו ליעדן עם 200 קלפיות. משאיות נמצאו פגומות במרכז הלוגיסטי ואז אני רואה שקלפיות חוזרות שוב לספירה. מאות פניות הגיעו מאנשי יחימוביץ' למטה הבחירות של ההסתדרות. ההחלטות הפרוצדורליות לגבי הבחירות מתקבלות מכוח חוקת ההסתדרות וישנה כאן אופרציה מתוכננת עם קו ברור ומגמה ברורה. התעלמו מהפניות שפנינו אליהם".

השופט אורנשטיין שאל את עו"ד לירז מדוע הגיש את הבקשה לבית המשפט רק בלילה. לירז השיב: "ספירת הקולות התחילה בשעות הצהריים. ידעתי על ענייני המשאיות רק בלילה. הותקפנו במאות ואלפי פניות. אתמול בצהריים ניגשתי בעצמי לראות מה קורה בבחירות וראיתי שהוחזרו עשרות ומאות קלפיות פסולות לספירה. היו פגמים. בלילה גילינו שיש פתקים ממוספרים. אנשי ניסנקורן כנראה הודיעו לאנשים 'אנחנו יודעים שאתה פתק 30 ונוכל לדעת למי הצבעת'.... העובדות הן שיש מאות ואלפי קלפיות שסומנו פסולות וחזרו לספירה. ועדת הבחירות קיבלה החלטה לספור קלפיות פסולות".

עורך הדין של ההסתדרות יהושע חורש השיב לטענות של לירז: "כל התלונות שהוגשו טופלו בצורה שוטפת ומיידית על ידי היועצת המשפטית של ההסתדרות. אנחנו נמצאים במצב שמתוך 2,000 קלפיות - 1,500 כבר מוינו. ועדת הבחירות קיבלה החלטה מטעמי זהירות לגבי קלפיות שנטען שיש בהן פגם - וחלק גדול מהטענות נמצאו לא נכונות".

חורשד הוסיף כי "לח"כ יחימוביץ היו נציגים שהסכמנו לתת להם להיות משקיפים והם היו יכולים להגיש את העתירה ללא שיהוי. בנוסף, היועץ המשפטי בדק לאורך היום תלונות וחלק מהן היו זוטי דברים וחלק אחר הועברו לבדיקת ועדת הבחירות".

אמש, עד לשעה 21:45 נספרו כ-80% מקולות המצביעים - 648 מתוך 792 קלפיות המגורים ועוד 16 קלפיות במקומות עבודה. התוצאות נכון לרגע זה: 59% לניסקורן ו-41% ליחימוביץ'.

מוקדם יותר, הגיש מטה יחימוביץ' לבית המשפט המחוזי בקשה להוצאת צו מניעה לעצירת ספירת הקולות. "אנו עותרים כעת לבית המשפט בצווי מניעה בהולים - לעצירת הליך ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, נוכח הימצאותן של מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי סדרים בהיקפים המקימים חשש כבד שהתוצאות אינן תוצאות אמת", אמר עו"ד איתן לירז, שייצג את יחימוביץ' בהליכים המשפטיים שבהם ניסתה ההסתדרות למנוע את ההתמודדות. "במקביל, נאסף כעת החומר הנדרש לעתירה לפסלול הליך הבחירות בכללותו. על פניו", אומר לירז, "נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה".

ממטה ניסנקורן נמסר בתגובה: "אין שחר לטענות יחימוביץ' אשר אינה משלימה עם החלטות הבוחרים".

במטה יחימוביץ' סיכמו יום בחירות קשה וטענו כי "משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה הלוגיסטי רק בבוקר המאוחר - אחרי ששוטטו בלילה בלווי אנשי ניסנקורן בלבד; במרכז הספירה הלוגיסטי אותרו יותר מ-500 קלפיות חשודות כמזויפות; אנשי יחימוביץ' גורשו באלימות מוועדות קלפי, חברי ועדים נכנסו עם המצביעים אל תוך הקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה".

לדברי לירז, "מדובר באי סדרים בהיקפים עצומים, ובמאות רבות של קלפיות פגומות באופן שמקיים חשש כבד ביותר שהתוצאות אינן תוצאות אמת. ברגעים אלה נעשה ניסיון להכשיר לספירה שלא כדין קלפיות שהושחתו, וזאת בנוכחות אנשי מטה ניסנקורן בלבד".
הבחירות להסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד