י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מה יהיה שם המתחם הישראלי בעברית?

איך יראו כתובות האינטרנט בעתיד? • איזה כתובת תקישו בכדי לגלוש באתר 'בחדרי חרדים'? • ומה מסתירים מאיתנו באיגוד האינטרנט • בפנים: התגובה המלאה

מה יהיה שם המתחם הישראלי בעברית?



מה יהיה שם המתחם הישראלי בעברית?

בימים אלה מתקיים הליך ההסדרה לכתובות אינטרנט בעברית מלאה במסגרתו תקבל מדינת ישראל סיומת בעברית וכך תוכלו לגלוש גם לכתובת "בחדרי-חרדים.ישראל".

כבר תקופה ארוכה מתרוצצים ניחושים בקהילת האינטרנט הישראלית בקשר לסיומת העברית וההשערות היו שבסופו של דבר ישראל תקבל את ".ישראל" או את ".יל" אולם לטענת איגוד האינטרנט הישראלי שם המתחם בעברית למדינת ישראל עדיין לא נקבע וכפי שמופיע באתר הרשמי:

"מה תהיה הסיומת העברית של ישראל? מתי וכיצד היא תקבע?
הסיומת העברית של ישראל טרם נקבעה, והיא תקבע, בין היתר, בהתייעצות עם הקהילה ובעלי מקצוע רלוונטים".

אולם ממסמכים רישמיים של ארגון ה-icann העולמי (האחראי על כתובות המתחם בעולם), עולה כי איגוד האינטרנט הגיש בקשה כבר לפני מספר חודשים לקבל את הסיומת ".ישראל".

האם זוהי טעות תמימה או שמסתתרת מאחוריה עוד אחת משערוריות שמות המתחם הגדולות?

תגובת איגוד האינטרנט

מדובר במסמך שנשלח בשנת 2008 והיווה חלק ממשאל שערך icann ונשלח על ידו באופן טבעי לאיגוד. מטרת הסקר, שנערך עוד לפני שנוצרה תוכנית ה-fast track, היתה לבדוק עד כמה קיים עניין בנושא. אחת השאלות בסקר היתה מה לדעתנו סביר שתהייה הסיומת העברית של ישראל.
כפי שמופיע באתר האיגוד, לא הוגשה עדיין כל בקשה כזו ועמדת איגוד האינטרנט הישראלי בנוגע לסיומת עדיין לא נקבעה, והיא תקבע בין היתר, בהתייעצות עם הקהילה ובעלי מקצוע רלוונטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד