י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפיתרון לשפעת זה לא רק חיסון

הרופאים קוראים לרוץ ולחסן את הילדים ואת עצמנו, אבל לאיה פודה, מנהלת מרכז 'היפר טבע זיקים', יש כמה רעיונות 'טבעיים' וטיפים למנוע את המחלה

הפיתרון לשפעת זה לא רק חיסון
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם



בשבועות האחרונים כולנו מבוהלות. יש כבר מספר חולי שפעת שנפטרו, בתי החולים מלאים עד אפס מקום, ומהדורות החדשות מעדכנות בכל שעה במצב 'בהלת השפעת'. הפתרון, כך נאמר לנו, הוא חיסון, וקמפיינים יוקרתיים קוראים לבוא ולהתחסן, ובעצם כך להזריק נגיף שפעת מוחלש לגופינו.

אבל, רגע.

יש אלטרנטיבות יעילות ביותר ממש מתחת לאף. הגוף שלנו יכול לשפעת גם ללא חיסון, אך לא בחינם. נדרשת עבודה. אינני טוענת שהחיסון אינו יעיל או הכרחי במקרים מסוימים. אני טוענת שניתן להגיע למצב בו החיסון לא יהיה הכרחי.

מתקפה חסרת רחמים

מה הם סימני ומאפייני השפעת?

1. עלייה מהירה של חום הגוף
2. צמרמורת וזיעה
3. כאבי ראש
4. כאבי שרירים
5. חולשה כללית
6. אבדן תיאבון

תקופת הדגירה של הווירוס היא בין 1-4 ימים וסכנת ההדבקה היא גבוהה ביותר בשיאה של המחלה. הווירוס משתנה מעונה לעונה דבר שמביא ליצירת זנים חדשים של שפעת, אשר עמידים לחיסונים הקיימים. זאת הסיבה שבכל שנה אנו עדים למתקפה חסרת רחמים של שפעת קטלנית שמביאה גם לאובדן בחיי אדם.

עונת החורף היא "עונת הבית" של השפעת. הקור גורם להתכווצות כלי הדם ולהאטת מחזור הדם, שתפקידו לשאת רכיבים של מערכת ההגנה הטבעית של הגוף. כמו כן מתכווצים מנגנונים המצויים בגרון ובאף, המהווים מחסום בפני הווירוסים הפולשים, ובכך מאפשר כניסתם לגוף. הווירוס מצוי בדרכי הנשימה, שם הוא מתרבה, לכן הוא מועבר בעיטוש, שיעול, פרצי צחוק ואפילו דיבור.

הגוף מטפל בעצמו

נכון, כולם קוראים לנו לבוא ולהתחסן והבהלה בשיאה. אך נראה שלא ניתנת הסברה מספקת בכל הנוגע לתחזוק הטבעי של הגוף שכשנעשה בדרך נכונה, בהחלט יכול למנוע שפעת. אנשים נוטים לחשוב שהשפעת פשוט מתפתחת ללא ידינו בדבר וכי פעילות המניעה העיקרית כנגד השפעת היא חיסון.

חשוב לדעת: אנו תורמים רבות להתפתחות המחלות שלנו, החל בעישון, שתיית אלכוהול, קולה, אכילת שומנים, תבלינים חריפים, ובעיקר שפע סוכר וסגנון חיינו.

בשנים האחרונות החל המדע בגילוי הקשר בין אורח חיים להתפתחות מחלות וכן את היעילות שבה הגוף מטפל בעצמו. לצורך ריפוי הגוף באופן טבעי פותחה בסקוטלנד שיטת קינגסטון בתחילת המאה העשרים.

שיטת קינגסטון היא דרך חיים הוליסטית, שעיקרה תזונה טבעית והיא ממקמת במרכז את מודעותו ואחריותו של האדם לאורח חייו ולבריאותו. השיטה התבססה על ההבנה הפשוטה כי לגוף האדם יש כוחות ריפוי טבעי, ואם מספקים לו את התנאים האופטימאליים ברמה הפיזית, המנטאלית והרגשית - אין מקום להתפתחות מחלה.

שיטה זו מאפשרת לכל אחד לקבל אחריות על תהליך הריפוי הפרטי שלו. הגוף זקוק לתזונה פשוטה המכילה את כל אבות המזון בשעות ובהרכב מתאים. בתנאים אלו הוא מגייס את עצמו לערוך תיקונים שתקינותו תלויה בהם.

האדם מותאם לסביבתו ולמזון הקיים בה, ככל שהוא מסוגל לעכל יותר סוגי מזון כך גדלים סיכוייו לשרוד, אך יחד עם זאת הוא מותאם למזון טבעי ולא מעובד - עובדה המקשה כיום על מערכת העיכול.

הכל על אורגאנו, נינו וריישי

הרפואה הטבעית עשירה מאד במגוון אמצעים לחיסון הגוף וטיפוח עמידותו:

אורגאנו: משמש כאנטיביוטיקה טבעית. החומר הפעיל באורגאנו נלחם נגד ווירוסים וחיידקים

נינו: מיצוי מרוכז של פרי הנוני מכיל מעל 150 מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו ואנזימים. הנינו ידוע כממריץ ייצור תאי T שהם התאים הלוחמים במערכת החיסון ומגביר את תפקודם של תאי הדם הלבנים.

ריישי: שילוב מתוחכם של פטריות הכוח: ריישי, מיטאקי ושיטאקי. פטריות אילו משמשות לטיפול בטווח רחב של מערכות הגוף בשל היותן מיקרוביאליות ומחסנות נגד שפעת על ידי חיזוק המערכת החיסונית.

חיסון אקסטרה: פורמולות צמחים לחיזוק הגוף ולהגנה מפני ווירוסים וחיידקים. הפורמולה מכילה אונקריה,אסטרגלוס,סמבוק שחור ואכיניצאה אנגוספוליה.

קיירטיב: פטרייה שמצליחה לגדול בתנאים קשים אשר גרמו לה לייצר רכיבים נדירים באיכותם ובעלי יעילות להפעלת מערכת ההגנה והחיסון. קיירטיב מסייע להתמודדות עם הווירוס מחולל השפעת.

טיפים:

לאכול מזונות ושתייה חמים המאפשרים המרצת זרימת הדם ושיפור תפקוד מערכת ההגנה. מומלץ להוסיף לשתייה קינמון וציפורן המחממים את הגוף. יש להימנע משתיית חלב ומאכילה רבה של מוצרי חלב המעודדים ייצור ליחה.

אחד הטיפולים הטובים שאני מעניקה לילדי בתחילת כל חורף הוא טיפול ב"מרק אמא" (את השם הם נתנו). יש בו: בצל המסייע להמסת הצטברות הליחה, שום, בעל רכיבים אנטי בקטריאליים, בטטה וגזר המכילים בטא קורטן התורם ליציבות המערכת החיסונית ומשמש כאנטי אוקסידנט, סלרי, עלים ושורשים המכילים ויטמין C ותימין המכיל רכיבים המונעים הצטברות בקטריאלית בגרון.

לפני שרצים למקור חיצוני לשם מציאת פתרון לתחלואות גופינו עלינו לשאול עצמנו מה אני עושים כדי לתרום לבריאותינו. לא כל התשובות נמצאות בחוץ. חישבו רגע, האם אתם מקפידים על תזונה, שינה נכונה ופעילות גופנית? לכל אחד מגורמים אילו משקל שווה המקנה לכל אחד יכולת לשלוט במצב הבריאות שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד