כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מחצית מנוסעי הרכב הפרטי: מעדיפים תחבורה ציבורית

לפי סקר שערכה עמותת 'אור ירוק': מחצית מהנוסעים ברכבם הפרטי לעבודה או ללימודים היו מחליפים אותו בתחבורה ציבורית, לו הייתה סדירה ובתדירות גבוהה

מחצית מנוסעי הרכב הפרטי: מעדיפים תחבורה ציבורית

מסקר שערכה עמותת אור ירוק לבדיקת שיעורי השימוש של אזרחים בתחבורה ציבורית עולה, כי 57% מכלל האוכלוסייה משתמשים ברכב פרטי כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. 27% משתמשים באוטובוס, 6% במוניות, 3% בלבד ברכבת, 1% באופנוע או קטנוע, 1% באופניים ו-6% הולכים ברגל. הסקר נערך ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה ב-2010 בקרב מדגם אקראי מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.

עוד נמצא, כי 53% ממי שנוסעים ברכב פרטי לעבודה או ללימודים מעידים כי יש להם תחבורה ציבורית זמינה מביתם ועד ליעדם, עליה לעומת 2009 (אז דיווחו 45% על כך). 72% ציינו כי אינם משתמשים בתחבורה ציבורית למרות זמינותה בגלל שיותר נוח להם לנסוע ברכבם הפרטי, 23% ציינו כי אינם רוצים להיות מוגבלים ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית ו-18% ציינו כי הם מגיעים מהר יותר ברכב הפרטי. לעומת יוני 2009, חלה עליה בשיעור הנשאלים שציינו כי נוח להם יותר להשתמש ברכב על פני תחבורה ציבורית (55% ב-2009 לעומת 72% ב-2010).

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, "ממצאי הסקר מצביעים על מגמה מדאיגה שללא ספק באה לידי ביטוי בעליה בכמות הרכבים הפרטיים על הכביש. אנשים שמדווחים כי הם נוסעים בתחבורה הציבורית, דיווחו כי הם עושים זאת בגלל שהיא זולה ובגלל שאין להם אלטרנטיבה אחרת – ולא בגלל שהתחבורה הציבורית מקלה על חייהם ומהווה אמצעי תעבורה נוח וזמין. עובדה זו חייבת להדליק אור אדום לטיפול ממשלתי בנושא בדחיפות, על מנת להפחית את כמות כלי הרכב בכבישים, ובעקבותיה – להפחית את מספר תאונות הדרכים".

51% מהציבור הביע נכונות לנסוע בתחבורה ציבורית במידה ותהיה נגישה, סדירה ומהירה כמו רכב פרטי. 26% אף ציינו, כי הם בטוחים שייסעו בתחבורה ציבורית בתנאים אלו. עם זאת, 44% ציינו כי הם חושבים או בטוחים שלא ייסעו בתחבורה ציבורית גם אם תהיה נגישה, סדירה ומהירה. הנכונות לנסיעה בתחבורה ציבורית ירדה מ-62% ביוני 2009, ל-51% ב-2010.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד