י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ט"ו בשבט מגיע: טיול לכרמל הלא פגוע • גן הנדיב

לא כל הר הכרמל נפגע • על מורדות הכרמל הדרומיים מצוי גן הנדיב המופלא • רחוק, אבל לא רחוק מידי. פראי, אבל לא פראי מידי • הצעה לטיול לכל המשפחה בגן המרהיב

ט"ו שבט מגיע וזה זמן שבו מתחילים לראות את הפריחה והאפור מתחלף בירוק. את הטיול הפעם ניתן להקדיש למורדות הכרמל הדרומיים של נפגעו בשריפה הגדולה, והחורף הקל מאפשר לנו לצאת החוצה ולטייל מעט.

גן הנדיב הוא אחד הגנים המרהיבים בארץ המאפשר ביקור בו לכל המשפחה ובכל עונות השנה

איך מגיעים

נוסעים על כביש החוף הישן (4) מצפון או מדרום עד לבנימינה. בצומת בנימינה פונים לתוך המושבה ונוסעים מזרחה בכביש הכניסה (653) עד לכיכר הראשונה. פונים בכיכר שמאלה לדרך העצמאות, ובכיכר הבא פונים ימינה לדרך נילי. ממשיכים עם הכביש, עוברים בגשר תחתי מתחת למסילת הרכבת, ומיד לאחר מעבר המסילה התת קרקעי, פונים שמאלה לעבר זכרון יעקב (כביש 652).

עוקבים אחר השילוט לכיוון רמת הנדיב. מחנים את הרכב במגרש החנייה של רמת הנדיב.

גן הזיכרון

הגנים ניטעו כאחוזת קבר לברון בנימין אדמונד דה-רוטשילד, שנודע בכינויו הנדיב הידוע, ואשר תמך במושבות שקמו בארץ ישראל ובהן: ראשון-לציון, זכרון יעקב ועוד.

סביב לאחוזת קברו ניטעו צמחים רבים והוא מחולק לחלקים רבים כמו: גן הורדים, גן המפלים, גן הריחות ועוד. מהמקום גם תצפית מרהיבה לכיוון הים.

אל המעיין

מהגן ניתן לצאת למסלול יפהפה אל מעיין המצוי באזור.

יש לצאת מהגן ולעקוב אחר השביל המסומן כחול והיוצא מהפינה הדרום מזרחית של הגן.

בשביל תצפית מרשימה אל רמות מנשה והרי השומרון.

השביל עובר בשרידי בית חווה מהתקופה העות'מנית ושמו בית ח'ורי ומבנים מתקופת הורדוס הכוללים: ארמון מבוצר ומרשים, מעיין, בריכת אגירה ובית מרחץ.

אחרי הביקור בבית המרחץ, נגיע למעיין ששימש בעבר להשקיית גידולים חקלאיים באזור. אל המעיין מובילה ניקבה בה ניתן להיכנס עד למקום בו מותקן שער ברזל.

מבית המעיין זורם פלג המים לאורך שביל קטן ובריכות נאות מעשה ידי אדם. מהמעיין נחזור עם השביל המעגלי עד למגרש החניה של רמת הנדיב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!