י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

השינקינאים יוצאים ל'מסע העלוקות' • נחשוני בטור זועם

'אוכלי החינם' השיינקאיים שמעולם לא החזיקו אלונקה, לא בצה"ל ולא של ילד חולה סרטן, אין להם סיכוי לעבור את 'מסע האלונקות' המיוחצן, בלא שיפונו ע"י ארגון 'הצלה'

מסע אלונקות. צילום: פלאש 90
מסע אלונקות. צילום: פלאש 90



'מסע העלוקות' נמשך

אל תשלו את עצמכם לרגע, שהתוכנית ה'לאומית' לגיוס חרדים, שאושרה אתמול בממשלה, סתמה את הגולל, לפחות לארבע השנים הבאות, עד 2015, על השיסוי וההסתה בענין הזה נגד הציבור החרדי.

הדיון בבג"צ בנושא גיוס בני ישיבות עוד לפנינו, אף החלטה ברורה ולא מסורבלת וטלואה עוד אינה מאחורינו, ובין הכותרת המופיעה היום ב'ידיעות אחרונות' וטוענת כי "הממשלה מנציחה את ההשתמטות" משום ש"רוב החרדים עדיין לא יתגייסו", לזו שממלאת את עמודו הראשי של 'הארץ' עם הנוסח "הממשלה אישרה פטור גורף לחרדים מגיוס", ואפילו בין זו הקיצונית של 'הארץ', לבין ה'חשיפה' הנבזית של 'מעריב', המדווח בדיוק יום לאחר הדיון בממשלה, בעמודו הראשון, כי "מספר תלמידי הישיבות שמשתמטים (כך במקור) במסגרת 'תורתם אומנותם' רשם בשנה שעברה עלייה חריגה של 5,500 איש" יש עדיין שטח ניווט מספיק גדול כדי להמשיך את 'מסע העלוקות' נגדנו.

'מסע האלונקות' בן שלושת הימים, מתל אביב לירושלים, שארגונים קיקיונים שונים 'מארגנים' בתקשורת נגד מה שהם קוראים "תופעת ההשתמטות", אמור לעבור במסלול הרבה יותר קצר וקל מאשר 'מסע העלוקות' הזה.

אגב, 'אוכלי החינם' השיינקאיים שמעולם לא החזיקו אלונקה ביד או על הכתף, לא בצה"ל ולא של ילד חולה סרטן במסגרת 'עזר מציון', שלא סחבו מעולם חולים למכונות ה'דיאליזה' כמתנדבים של 'יד שרה' או אספו חלקי גופות אל אלונקות לאחר אסון כמו מתנדבי זק"א שבחלק השליו של חייהם הם האב-טיפוס למראה 'המשתמט', אין להם שום סיכוי לעבור את 'מסע האלונקות' המתוכנן ומיוחצן, בלא שהם עצמם יפונו במהלכו על אלונקה על ידי אחד מארגוני ה'הצלה' החרדים.

אם הכוונה שלהם לנוע ב'מסע אלונקות' אכן רצינית, כמו 'מסע העלוקות' שהם בעיצומו, כדאי שיבהירו זאת, ויקבעו גם יום ושעה ליציאה, כדי שאותם ארגוני ה'הצלה' חרדים יוכלו להכין עצמם להגיש למשתתפי ה'מסע' סיוע בעת צורך...


בלי הנחות

שאיש לא יטעה: הצגת התוכנית הלאומית לגיוס חרדים בממשלה היא בעוכרינו. נכון עושים העיתונים היומיים החרדים שאינם מתייחסים אליה היום עניינית ואפילו לא מזכירים אותה במילה אחת.

איש מהמתבוססים בה אינו רוצה את טובת הציבור החרדי. כל מטרתה של התוכנית הזו היא להוכיח כי מאחורי שיקולי החרדים שלא להתגייס עומדים מניעים אחרים ולא אלה שהוגדרו עוד על ידי בן גוריון כמי ש'תורתם אומנותם'. אם אפשר לפתות את החרדים ב'שירות אזרחי' אלטרנטיבי קל, אם אפשר להוציא את בני הישיבות בגיל 22 מהיכלי הישיבות, סימן הוא שגם עד הגיל הזה הם לא באמת המיתו עצמם באהלה של תורה. ומה נשיב להם על כך?

המזימה הזו של הצגת החרדים כמי שכוונותיהם אינן טהורות, החלה עוד במעבר מההוראה המחייבת לדחית גיוסם של לומדי התורה, שהתקבלה בראשית ימי המדינה, ל'חוק טל'. גם אז הוטל 'פתיון' בצורת 'שנת הכרעה' ומי שנטל חלק אז בדיוני הועדה נפל ברשת שטמנו לו. עובדה: מאז שנוצר הרושם ש'הקלות' הן הנוסחה, נמשך הנסיון לכרסם במעמדם של לומדי התורה בשיטת 'הסלמי' - פרוסה אחר פרוסה.

אין שום סיבה שבעולם להכניס שינויים דוקא בחוק המאפשר את דחיית שירותם של בני ישיבות ואברכים, כל זמן שתורתם היא אכן אומנותם. לאיש אין סמכות להתחיל את שינוי ה'סטטוס קוו' במדינה דוקא בענין הזה, שהונהג על ידי אבות המדינה. חוקים רבים, בנושאים לא פחות חשובים לדמותה הממלכתית של המדינה, נשענים עד היום על...החוק המנדטורי, ואיש אינו מעז לגעת בהם.

נכון, ארגון ה OECD הבינלאומי, לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, שמנהיגנו רואים בהצטרפות ישראל אליו את שיא המאוויים שיכולנו לחלום עליו בששים שנות היותה, הוא שסיחרר את ראשיהם. ההתקבלות אל הארגון הזה ויותר החשש שנורחק ממנו, עומד בבסיס התעסקותה האובססיבית של הממשלה בגיוס ובעבודת החרדים. אבל אפילו בן גוריון, בפדחתו החלקלקה, לא היה מעלה על דעתו שישראל תפקיד בידי ארגון האמור ללוות את צעדיה הכלכליים, את עיצוב דמותה היהודית ותפגע בשל כך דוקא באלו ש'תורתם אומנותם'.

אסור לתת לתהליך הזה להמשיך ולהתגלגל ככדור שלג מתמוסס. מי שלומד תורה ורק תורתו היא אומנותו חייב להשאר במעמדו הקודם.

ומי שלא, ומחליט לצאת מהיכלי התורה שבהם היה ספון יתכבד במחילה להיות מאותו הרגע במעמדו של כל אזרח אחר במדינת ישראל. דינו לענין השירות הצבאי כדינם של כל בעלי אותם הנתונים כשלו. אין שום מקום להנחות, אין כל הצדקה לשירות אזרחי במקום צבאי, אין כל הגיון לשחרר אותם, בתום השירות הצבאי משירות מילואים, אם מי שאינו חרדי אינו זוכה לפרוילגיה כזו.

כחרדים נשאר תמיד שק החבטות של הקנאים. אבל אם נקבל 'הנחות' בשל היותנו כחרדים נצדיק זאת. אם לא נצמצם את התביעה להתחשבות רק באלה שבאמת לומדים תורה, נהרוס במו ידינו את כל היופי של עולם התורה והישיבות בישראל.

בית כנסת בשייח' צרח?

איזו תגובה מהירה.

רק אתמול חיוותה שרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון, את דעתה האומרת כי הקמת שכונה יהודית בשטח מלון 'שפרר' בשכונת שייח' ג'ראח, שהחלה בשעה טובה ומוצלחת לאחר עיכובים של חצי יובל שנים, היא "פגיעה במאמצי השלום, שהם שכידוע היו עד לשלב עליית הדחפורים מאד מוצלחים וזרמו בקצב שהכתיבו האמריקאים.

היום כבר מופיעים דבריה בערך על 'מלון שפרר' ב'ויקיפדיה' כאילו האתר הזה נכתב על ידי...סופרי 'הארץ'.

מאחר ואנחנו נוטים להאמין כי לא קלינטון היא שהוסיפה את השורה הזו לערך, ועובדה שהדברים אינם מופיעים עדיין בתרגום האנגלי שלו, סביר להניח שמי שעומד מאחורי הפירסום הם אלה שהפסידו במערכה נגד אישור הבניה יהודית במקום שנעשית על פי כל האישורים. בלית ברירה הם העבירו את מוקד מחאותיהם לכוונה להקים במקום, שהיה בעבר בבעלותו של המופתי חאג' אמין אל חוסייני, בן בריתו של היטלר וחבר מרעיו הנאצים, בין היתר גם...בית כנסת לזכר קדושי השואה.

הם צודקים...

שום דחפור שבעולם לא יוכל למחות את זכרו של הצורר אל חוסייני מעיר הקודש ירושלים, כמו בית כנסת שינציח את מליוני היהודים שהוא היה שותף למזימה להשמידם. לא משרד המשפטים ומערכת בתי המשפט שישבו באותו הבית ואיש לא פצה פה, לא קמ"ט ארכיאולוגיה במינהל האזרחי שאלו היו משרדיו, ולא משמר הגבול שהבית שימש לו כבסיס. רק יהודים שיתפללו במקום שלוש פעמים ביום ויאמרו את תפילת 'שמע ישראל' שעמה הלכו היהודים שעל שמם ייקרא בית הכנסת, אל הכבשנים בעצתו של אל חוסייני, מוציאים אותם מדעתם.

בעיני ערב רב זה הקמת בית כנסת לזכרם של קדושי השואה במה שהיה פעם ביתו של אל חוסייני, אינו ליגיטימי בעינינם אפילו כמו... הקמת מסגד באוניברסיטה העברית שגם הוא בבעלות יהודית והוקם מכספנו...




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד