י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

איכות השירות: איזה משרד הכי בירוקרטי?

נתוני איגוד לשכות המסחר בדק את השירות הניתן לציבור על-ידי משרדי הממשלה השונים • טיפול ממוצע אורך כחודש • הכי קל להנפיק תעודת זהות במשרד הפנים

המקום שטעון שיפור. צילום ארכיון
המקום שטעון שיפור. צילום ארכיון

איגוד לשכות המסחר וחברת SQ המפעילה מדד לחישוב איכות השירות, מפרסמים היום (ב) את נתוני הביורוקרטיה למשרדי הממשלה השונים, כאשר הציון מבטא את יעילותו של המשרד הנבדק.

משרד הבריאות זוכה לתואר המפוקפק 'המשרד הבירוקרטי ביותר בישראל'.

לעומתו, המשרד היעיל ביותר והנוח ביותר לעסקים הוא משרד הפנים.

הציון שניתן לרוב משרדי הממשלה לא השתנה כמעט בהשוואה לציון השנה שעברה. זאת, למרות ההכבדה על ההתפתחות הכלכלית והאנושית שנוצרת על ידי כך.

המדד מורכב מארבעה קריטריונים שונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרון המוצע. בנוסף, בוחן המדד באופן מעשי סדרה של תהליכים המבוצעים מול משרדי הממשלה כהנפקת רשיונות שונים, תעודות זהות וכדומה.

בתחילת 2010 רשם המדד הכולל של משרדי הממשלה שיפור מסויים וזכה לציון הכולל של 6.79, אך עם סיום השנה, הציון ירד במעט לרמה של 6.73 בלבד, אך עדיין מדובר בתוצאה גבוהה יותר מהנמדד בשנים האחרונות.

את הטבלה מוביל, כאמור, משרד הפנים עם ציון של 7.56, הציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם למשרד כלשהו במסגרת המדד, כאשר התהליך המהיר ביותר הוא הוצאת תעודת זהות חדשה שזכה לציון של 8.52.

התהליך הבירוקרטי ביותר במשרד הפנים הוא הטיפול בעובדים זרים שזכה לציון הכושל 4.43. מעט פחות קשה להוציא ציוד רפואי מהמכס – 4.63 ולהנפיק אישור לייבא ציוד שכזה – 5.25.

משרד הבריאות הוא הכושל ביותר: הוא רשם את הירידה החדה ביותר באיכות השירות בשנה זו - בציון 5.96. אחריו ביטוח לאומי, שסגר את השנה במדד 6.18, משרד האוצר – 6.73, משרד התמ"ת – 6.81 ומשרד התחבורה – 7.19.

לשם השוואה, במגזר הפרטי ממוצע הציונים של איכות השירות נע סביב ה-8.25, גבוה בהרבה מאשר משרדי הממשלה השונים.

נתון מטריד נוסף מצביע על כך שזמן הטיפול הממוצע בפנייה למשרד ממשלתי עומד על כ-4 שבועות, פי שניים מהזמן המומלץ לטיפול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד