ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האיראנים יהרסו את קברם של מרדכי ואסתר?

שלטונות איראן הסירו מציון הקבר המיוחס לאסתר ומרדכי בעיר המדאן את השלט המכריז כי המקום הוא אתר מורשת לאומית • הסיבה: מחאת סטודנטים נגד הכוונה לפגוע ב'אל אקצא'

הקבר המיחס לאסתר ומרדכי
הקבר המיחס לאסתר ומרדכי

השלטונות האיראנים הסירו לאחרונה מעל ציון הקבר המיוחס לאסתר המלכה ומרדכי היהודי בעיר המדאן שבאיראן את השלט הבולט המכריז על המקום כאתר מורשת לאומית.

הסיבה להסרת השלט היא מחאה הולכת וגוברת של תושבים איראנים כנגד ה"פגיעה" של ישראל במסגד אל אקצא בירושלים. לאחרונה התקיימה הפגנה של אלפי סטודנטים איראנים בעיר המדאן בה מתגוררים כחמישים יהודים. המפגינים נשאו שלטים "אל אקצא בסכנה" ודרשו מהממשלה להסיר את השלט באופן מיידי.

"בשעה שישראל מתכוונת להרוס את המסגד", נאמר בכרוז שהפיצו המפגינים, "אף איראני מוסלמי אינו פוגע בקבר מרדכי ואסתר האחראים לטבח שבוצע במהלך יום אחד בלבד ב-77 אלף איראנים".

המפגינים טענו כי אם תהיה פגיעה במסגד אל אקצא, בכוונתם להרוס את קברם של מרדכי ואסתר, או כמו שהם מכנים אותם "קבר של שני הרוצחים".

הממשלה נענתה, כאמור, לדרישה, הסירה את השלט והשמירה במקום, דבר שהופך אותו חשוף לפגיעה מצד תושבים קנאים. "אני תוהה איך יתייחסו ליהודים החיים במקום. אנחנו מודאגים ממצבה של הקהילה היהודית", אומר גורם בסוכנות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד