י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מה סיפר אבו-מאזן לטיבי על העיתונאית החרדית

אביגדור ליברמן מפיץ ריח שעיתונאים משוגעים עליו - ריח בחירות, וממתג את עצמו כמנהיג הימין האמיתי • ומה עושה "פועל הבמה" נפתלי שפיצר מאחורי הקלעים למען אישתו • יום בכנסת

אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בכנסת. צילום: פלאש90
אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בכנסת. צילום: פלאש90



יש ריח שעיתונאים משוגעים עליו. ריח הבחירות.

השבוע הרחתי את הריח הזה מספר פעמים, תוהה האם הפעם מדובר באזעקת אמת.

תחילה הייתה זו מסיבת העיתונאים הגדולה שכינס לוליין התקשורת, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. עוד שבועות ספורים אמור עתידו הפוליטי להיות מוכרע בידיים משפטיות, אבל דומה כי דבר אינו מצליח להטריד את שלוות רוחו. מבחינתו, הוא צופה כבר אל יום הבחירות ומכין עצמו ממותג וארוז היטב לקראת הניצחון הגדול.

היו שם בכירי כלי התקשורת, וליברמן נתן מופע מבריק, כמו שרק מעטים יודעים לתת. הרבה רצינות, מילים קשות, עקיצות, וגם בדיחות מגלגלות מצחוק.

הנושא היה רציני ביותר: חוק ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות ארגוני השמאל, הפוגעים בביטחון המדינה. "לא היה מפגש בו דיברתי על הנושא ולא הראו לי את הדברים, כתובים או בעיתון 'הארץ', או בראיונות של אנשי 'יש דין' או 'יש בטיח'", אמר וסחט הרבה מאוד חיוכים משוחררים. אפילו כתבת 'הארץ', שנכחה בשטח, לא התאפקה וחייכה. "גם בעצרת שנערכה באיסטנבול, לפני שבועיים, ובמהלכה הושמעו קריאות 'מוות לישראל', היה אחד מהדוברים המרכזיים ישראלי בשם דרור פיילר", המשיך ליברמן.

"זכות הציבור לדעת?! אנחנו מדברים על ארגונים שבינם לבין זכויות אדם אין כלום! הם בדקו באמת את נושא זכויות האזרח?! את זכויות האישה במגזר הערבי?!...

"ראיתי אנשים במחנה הלאומי ש'מתקרנפים', שהצביעו יחד עם טיבי ועם חנין זועבי. בגלל אותם מתקרנפים, הימין אף פעם לא שולט. גם כשהוא מנצח. בגללם הימין הפך לחבורה של פיינשמקרים" - ירה ליברמן ללא הבחנה, כשהוא כועס וזועם על תופעת הדה-לגיטימציה שמבצעים ארגוני השמאל לצה"ל.

קבלו את המרשם החדש למיתוג של ליברמן וישראל ביתנו: הרבה אהבה לחיילי צה"ל, דאגה לחוק הגיור הצבאי, תוך חיבוק חם לחיילים שכל מבוקשם הוא להפוך לחלק מהעם היהודי - ועכשיו גם מניעת הסתה נגד החיילים.

מבחינתו, קבלו את מנהיג הימין האמיתי, האיש שמחבר בין מלחמה בקודים המאפיינים את הציבור החרדי, יחד עם דאגה לאומנית לחיילים ולצה"ל. ואל תשכחו בבחירות הבאות, על הדרך, להצביע 'ל' - 'ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן'.

הוא הבטיח

במסדרון המפריד בין מזנון הח"כים לכניסה אל אולם המליאה עמד ליברמן והסתודד עם דליה איציק מקדימה. הם נראו נסערים למדי. "אנחנו סוגרים על אפשרות של קואליציה", אמר ליברמן בציניות לעברה של אילה חסון, כתבת ערוץ 1, שלכדה אותם במבטה.

בפתח המזנון מצאתי את ח"כ אחמד טיבי משוחח עם ח"כ דניאל בן סימון, ממורדי 'העבודה'. שאלתי את טיבי מדוע לא הגיע לאירוע התקשורתי במוקעטה שברמאללה, אירוע אליו הוזמנו נציגי העיתונות החרדית.

"אני צריך הזמנה להגיע למוקעטה?!" – צחק. "אני נמצא שם הרבה".

אחר-כך סיפר שאבו-מאזן דיווח לו על האירוע, שלדבריו "הצליח מאוד". "הוא גם סיפר לי שעיתונאית חרדית סירבה ללחוץ לו את היד". הסברתי לו, מספר טיבי, שמדובר ב"עניין דתי", לא משהו שנועד לבזותו.

• אתה רואה פרישה קרובה של מפלגת העבודה מהקואליציה? - שאלתי את בן סימון.

רק לפני מספר ימים זעם בראיונות על הידיעות שהגיעו מכיוון ארצות-הברית, ולפיהם הממשל כבר אינו מאמין לברק. בן סימון דרש יציאה מהממשלה - ועכשיו.

"אני בטוח שמדובר בעניין של מקסימום שלושה חודשים" - השיב.

• גם אהוד ברק מסכים עם הקביעה הזו?

"הוא הבטיח" - הבטיח בן סימון.

אם אכן התייאשה 'העבודה' מהמשך התהליך המדיני; אם אכן היא אינה מתרשמת מניסיונות ההתנעה המעלים חריקות מנוע קלושות בדמות פגישות במצרים או דיבורים עם סוריה באמצעות מתווכים; אם בכוונתה לצאת בחוץ – הרי שהקואליציה של נתניהו תהפוך להיות קצת יותר לאומית, קצת יותר חרדית, קצת יותר לחיצה.

מה זה אומר באופן מעשי? - שלאלי ישי יהיה קצת יותר נוח לעמוד בקרבת בנימין נתניהו, שאפשר לשכוח לנצח (נצחיותה של הקואליציה) מהקפאה, ושהחרדים יכולים להתחיל לנשום לרווחה.

ושדרעי יכול להתחיל לחמם מנועים.

אולי גם אמסלם.

מתכנן את הקאמבק?

כאן יכולה, אולי, קדימה להיכנס לתמונה. פעם היה זה צחי הנגבי שמאוד רוצה להביא את קדימה אל זרועות הקואליציה. אבל היום הוא איננו, ועדיין לא נמצא לו ממלא המקום המתאים. בעצם, יש אחד כזה, אלא שהוא עדיין אינו מוכן להתגלות במלוא הדרו. קוראים לו ח"כ אלי אפללו, ואם לא ידעתם הוא אחד מהידידים היותר גדולים של הציבור החרדי במפלגת 'קדימה'. הוא לא 'מת' על ציפי לבני, אפילו מערער על מלכותה בפומבי.

את הקואליציה שלה עם ש"ס, לפני למעלה משנתיים, כמעט ותפר הרמטית. אבל אז הגיע נתניהו, סגר מה שסגר, וטרף לו את כל הקלפים. עד היום הוא מאוכזב מהכישלון ההוא ומתכנן את הקאמבק.
לחברי הכנסת החרדים, אגב, יש רק דברים טובים לומר עליו. הוא עוזר בכל הוועדות, מגן על זכויות החרדים היכן שצריך.

לפני כשנה ניסה להפוך עצמו לסיעת יחיד, תוך פרישה מקדימה. אבל בקשתו לא זכתה לתמיכה בסיעה. מאז הוא במפלגה בעל כורחו, עושה הכול כדי להזיז את לבני. האחרונה, מתוך רצון להרחיקו, תפרה לו פרישה מהכנסת לכבוד מינויו כיו"ר עמית של קק"ל.

דרך בטוחה להשתיק אותו באלגנטיות. עד שיזכה סופית בתפקיד הנחשק, יש לו די זמן לעשות לה הרבה צרות מבפנים.

גנן גידל גזען בגן

מחוץ לאולם 'הנגב', בו נתן ליברמן את הופעתו המרשימה, עסקו עיתונאים בראיונות עם כל מי שקשור לימין. עמדו שם מול המיקרופונים איתמר בן גביר, ח"כ מיכאל בן ארי ושאר חברים מוכרים, והסבירו שאין להם שום קשר לקלטת ההסתה שפורסמה באינטרנט כנגד עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה.

בלי לקחת צד בעניין, נזכרתי בידיעה שולית שפורסמה לא מזמן.

היה זה לאחר הצגת תערוכה שזכתה לשם "איווט", ואשר הוצגה בה דמותו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בצורה משפילה ומבזה. בין השאר הוצגו ציורים המתארים אותו כ...חזיר, תחת הכותרת "גנן גידל גזען בגן" ופנינים מרשימים נוספים מבית מדרשה של אוצרת תערוכת ה'אומנות'.

"גזען נשאר גזען גם אם הוא נהיה שר החוץ", אמרו מארגני התערוכה עם פתיחתה. "זבל נשאר זבל גם אם הוא מוצג בתערוכה", החזירו להם מקורבי ליברמן.

ומה הייתה דעתו של שי ניצן, שקיבל פנייה מ'הפורום המשפטי למען ארץ ישראל', לפתוח בחקירה? ובכן, הוא ממש לא הבין מה רוצים ממנו. מדובר ב"יצירות אומנות.. אשר מעצם טבען חוסות בכלל תחת חופש הביטוי, חופש היצירה וזכות הפרט להגשמה עצמית".

לא, זה לא חצה קו אדום, קבע אז ניצן.

כנראה שרק הקלטת שפורסמה נגדו חצתה קו אדום. כזה שמזעיק את התקשורת.

אירוע הזכרון שפוצץצילום: אירוע הזכרון שפוצץ
אירוע הזכרון שפוצץ


פועל במה

אפרופו קדימה.

אחד האנשים היותר מסייעים לציפי לבני הוא בעלה, נפתלי שפיצר. תשכחו כל מה שידעתם על הסיוע שמעניקה שרה נתניהו לבעלה. שפיצר, בתחום הזה, יכול לעשות לה בית-ספר.

בכתבה שפורסמה ב'הארץ' לפני מספר שנים, הוא תואר כמי שמתפקד כ'קצין המבצעים' של רעייתו. "הוא נוהג להסביר בשיחות יום שישי עם חברים שתפקידו אינו של שחקן, אלא של פועל במה. הוא מלווה אותה בכל אשר תפנה: מסייע בבחירת יועצים ועוזרים, מגייס מתפקדים ופוקדים, משיג תרומות, מפקח על הנהלת החשבונות של הקמפיין, מפיק שלטים וסטיקרים, מטפל ברשימות הדיוור הישיר, מחלק כריכים ושתייה בחוגי בית". בקיצור, פועל במה.

איציק רגב, יו"ר מטה הצפון של קדימה, העיד על האיש, באותה כתבה, שהוא "החייל מספר אחד של לבני".

אז זהו, שלפני שבוע, החייל הזה עבד מאוד יפה. בתמונות, שפורסמו בערוץ 1, רואים אותו יושב בתחילת הטקס בבית אורן, לצד רעייתו. אבל בתמונות ההמשך הוא פתאום נמצא עומד ליד דני רוזן, בן זוגה של אהובה תומר ז"ל, צועק באוזניו בליל של מילים שאי-אפשר לשמען.

כפועל במה אפשר להבין מה הוא עשה שם.

אז מה אם נשפך דמו של אלי ישי. קודם כל צריך לעזור בבית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד