ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

'משגיחת כשרות' נולדה • הברנז'ה מגיבה

חברת מועצת העיר ת"א פרסמה מכתב נגד הופעה נפרדת של יניב בן משיח - והברנז'ה מגיבה בתקיפות • טוקר: "שתשמע את 'רפאנו'" • בן משיח: "אני מזמין אותה"

יניב בן משיח. מקרב להקב"ה
יניב בן משיח. מקרב להקב"ה



סערה זוטא במוסיקה החרדית: מכתב ששלחה חברת מועצת העיר ת"א, תמר זנדברג, לראש עיריית ת"א, רון חולדאי ולמנכ"ל העירייה מנחם לייבה, קובל על ההופעות הנפרדות המתקיימות בהיכל התרבות. חברת המועצה דורשת במפגיע לבטל את ההופעות הנפרדות בהיכל התרבות בעיר.

המכתב מגיע בעקבות הופעה של יניב בן משיח שאמורה להתקיים בהיכל התרבות בימים הקרובים.

במכתבה כתבה זנדברג כי שמעה על ההופעה הקרובה של הזמר, יניב בן משיח שתתקיים בחודש הקרוב תחת הפרדה מלאה בהיכל הממוקם בלב העיר. "על ההפרדה צפויים לפקח 'פקחי צניעות' שיתפרסו באולם", כותבת זנדברג במכתב המתפרסם ב'סרוגים'.

"אסור לנו להרשות כי בתל אביב, בהיכל העירוני שלנו, תונהג פרקטיקת הפרדה שוביניסטית, פרימיטיבית וחשוכה כל כך".

במכתבה "מציגה" זנדברג את קולן של הנשים החרדיות ואומרת: "קולן של הנשים בחברה החרדית לא נשמע והסכמתן החופשית אינה ניתנת. אסור שמעירנו תל אביב תצא בשורה כזאת, ולו בהשלמה מרומזת".

לסיום המכתב דורשת זנדברג מראש העיר שלא ישכיר את המקום לגורמים חרדיים אשר מחפשים לשכור את המקום למטרת הופעות נפרדות: "אבקשך להורות להנהלת היכל התרבות שלא להשכיר את האולם למופעים ואירועים אשר נוהגים בהפרדה בין גברים ונשים".


זועמים ומגיבים

מנחם טוקר, מי שמנחה במשך שנים ארוכות את האירועים החרדיים המתקיימים בהיכל אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני מצדיע ליושבת ראש משמרת הצניעות, הגברת זנדברג, על הרעיון המקורי לצבור פופולאריות על גבם של הזמרים הגדולים במוסיקה החסידית.

"בכך יש מעט סיכוי שמספר אנשים מצומצם יכיר אותה ואת עשייתה. אני רוצה גם בהזדמנות הזאת להקדיש לה את השיר 'רפאנו' של יעקב שוואקי".

גם מנהלו האישי של יניב בן משיח, אלי מלמד אמר בעקבות המכתב: "אנחנו מקדשים שם שמיים ברבים, ומתעסקים באיחוד לבבות עם ישראל והולכים בדרך ה' יתברך כנגד כל הסיכויים".

בן משיח עצמו מסר בתגובה: "אני אישית מזמין את חברת מר"צ לבוא למופע ולהכיר את הקב"ה. ונהפוך הוא שאנו כופים את הציבור לבוא ולשבת בנפרד. הקהל הוא זה שבחר לבוא ולהתקדש בהפרדה מלאה".

דוד חכם, חברו הטוב של בן משיח ושדרן רדיו ב'קול ברמה' אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "לצערי לא מדובר בדאגה לנשים החרדיות אלא בשנאה לציבור החרדי.

"הגברת הנכבדה יודעת שגם אלף נשים כמוה לא יגרמו לציבור חרדי, נשים וגברים לשבת יחד בהופעה. לכן, אני מציע לה שתחשוף את כוונותיה האמיתיות".

למסע היחסי ציבור אותו העניקה חברת המועצה, זנדברג הצרף גם אביאל נחום, מנהל היח"צ של בן משיח שהגיב ואמר: "אנחנו בשם אלוקינו הלכנו ונלך למען קידוש השם יתברך ולמען שמחת ישראל ביד ה'. בורא עולם לא יתן לאנשים לבטל את מטרתנו שהיא לפצוץ את היכל התרבות באחדות עם ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד