כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מושבי בטיחות לילדים - המושב שיכול להציל חיים

מושבי בטיחות ובוסטרים הוכחו כיעילים מאד בהורדת היפגעות ילדים כנוסעים ברכב. מהו מושב הבטיחות המתאים בכל גיל? הכל בכתבה שלפניכם

מושבי בטיחות לילדים - המושב שיכול להציל חיים



ילדים רבים שנפגעו בתאונות דרכים, נפגעו כנוסעים ברכב. מכל גורמי היפגעות ילדים, תאונות דרכים מהוות את הגורם השני לאשפוזם והגורם הראשון לתמותת ילדים. מושבי בטיחות ובוסטרים הוכחו כיעילים מאוד בהורדת היפגעות ילדים כנוסעים ברכב. נמצא כי הם מפחיתים מקרי מוות של פעוטות, פגיעות ילדים וצורך באשפוז.

מהו מושב הבטיחות המתאים בכל גיל?

עד גיל שנה ועד 9 ק"ג (שני התנאים צריכים להתקיים) - חייבים לשבת במושב בטיחות כשפניהם נגד כיוון הנסיעה. החל מגיל משנה, מעל למשקל 9 ק"ג ועד 18 ק"ג, גיל 4 שנים לערך - בשלים הילדים לשבת במושב בטיחות עם כיוון הנסיעה, אך חגורות הבטיחות של הרכב עדיין אינן מתאימות להם. לכן, עליהם לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות. ילד ששוקל כבר 18 ק"ג ומעלה, גילו 4 שנים לערך, ועדיין לא עבר גובה של 145 ס"מ - חייב לשבת על מושב מגביה המכונה בוסטר. תפקידו של הבוסטר להגביה את הילד ובכך לאפשר לחגורת הרכב לעבור במקומות הנכונים על הגוף: החלק התחתון של החגורה על אגן הירכיים (ולא על הבטן). החלק העליון של החגורה מעל כתפו של הילד.

בספטמבר 2004 נכנס לתוקפו התיקון לתקנה 83א', המחייב רתימת ילדים עד גיל 8 ברכב. נוסח התקנה החדשה מחייב: רתימת ילדים עד גיל 3 במושב בטיחות, רתימת ילדים בגילאי 8-3 במושב בטיחות או מושב מסוג בוסטר, הסעת תינוק עד גיל שנה נגד כיוון הנסיעה ואיסור הושבת ילד במושב בטיחות מול כרית אויר פעילה.

הנחיות נוספות קובע החוק גם לגבי כריות אויר, לפיהן אסור להושיב ילד עד גיל 3 במושב שלצד הנהג מול כרית אוויר פעילה. מגיל 3-8 מותר להושיב ילד במושב הקדמי לצד הנהג כשהוא בבוסטר המותאם לגודלו ומשקלו, פניו קדימה והוא חגור בחגורת הבטיחות של הרכב. עם זאת, מגיל 8 והילך הילד יהיה חגור בחגורת בטיחות של הרכב כאשר היא עוברת באלכסון מכתפו של הילד עד לאזור האגן.

מומלץ שלא להושיב ילדים מתחת לגיל 13 מול כרית אוויר. יש להקפיד לגבי ילדים מעל גיל 8, שחגורת הרכב צמודה לגופם. ילדים מגיל 8 ואילך יכולים להיות מוגנים בחגורת הבטיחות הרגילה המותקנת ברכב, בתנאי שהיא אכן עוברת מהכתף של הילד לאגן הירכיים ולא לפני ראשו או צווארו. לילדים מגיל זה מותר לשבת מלפנים או מאחור ברכב, אולם רצוי שישבו מאחור כשהם חגורים כהלכה.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד