כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הליכה בשולי הכביש: סכנת נפשות

השוליים שבצידי הכביש הפכו בשנים האחרונות למלכודות מוות של ממש. מנכ"ל אור ירוק מזהיר: "החוק מגדיר את השוליים כאזור לשעת חירום בלבד"

הליכה בשולי הכביש: סכנת נפשות
אבי כהן

"החוק מגדיר את השוליים כאזור לשעת חירום בלבד, כלומר אזור המחייב עצירה עקב תקלה. הכוונה להגדיר אזור בטוח, בו יוכל רכב לעמוד בשעת חירום. אבל מהר מאוד הפכו השוליים למקום שוקק חיים", כך טוען שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק. "אנשים עוצרים בשוליים על מנת לדבר בפלאפון, לטפל בילד, לעקוף פקק, להתפלל, צועדים להליכה, עוצרים לקנות פרחים או מזון בדוכנים וכן עוצרים לנוח". עוד מוסיף אבואב: "מצב זה חושף את משתמשי הדרך לסכנות רבות ובייחוד את הולכי הרגל שהינם פגיעים מאוד. מדובר בכבישים ראשיים בהם רכבים נוסעים במהירות גבוהה וכל טעות או היסח דעת יכולה להסתיים באסון. כך קרה עם ג'קי לוגסי שעזר לבנו להחליף תקר בגלגל ונדרס למוות וכך גם קרה לבר בלפר, אשר עצרה בשוליים ונפגעה מנהגת שהתנגשה ברכבה".

אבואב: "אחת הסיבות להיפגעות הולכי רגל בשול הכביש הינה הליכה ברגל כעיסוק ספורטיבי ובריאותי, מגמה אשר הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות. במקרים רבים אנשים הולכים בשולי דרך בין עירונית, בה נוסעים רכבים במהירות גבוהה. במקרים רבים הצעידה היא בשעות הערב, לאחר העבודה, כאשר הכביש חשוך והולך הרגל אינו בולט לנהג. מצב זה מגדיל את הסיכוי להיפגעות ואת משך זמן החשיפה של הצועד. לכן, על הולכי הרגל להימנע מללכת בדרכים אלו ולבחור את מסלול ההליכה באזורים בהם מוקצים שבילי הליכה מיוחדים. בכל מקרה, חשוב מאוד ללבוש בגדים זוהרים, המבליטים את הולך הרגל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד