ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אפשר להוריד את שיעור היפגעותם של הולכי הרגל

היפגעותם של הולכי הרגל במדינת ישראל הינה אחת הבעיות המרכזיות בנושא בטיחות בדרכים. באופן עקבי מזה שנים. כיצד ניתן לשפר את המצב?

אפשר להוריד את שיעור היפגעותם של הולכי הרגל
מנח זרקא



שליש מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הינם הולכי רגל, מגמה הנמשכת מזה מספר שנים. שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "היפגעותם של הולכי הרגל במדינת ישראל הינה אחת הבעיות המרכזיות בנושא בטיחות בדרכים. באופן עקבי מזה שנים, כשליש מהרוגי תאונות הדרכים בישראל הם הולכי רגל. מדובר בתופעה מדאיגה, במיוחד לאור העובדה שישראל מחזיקה במקום השלישי והמאוד לא מחמיא של היפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים בהשוואה למדינות המערב. זו לא גזירה משמיים ואיננו יכולים להשלים עם המצב. נתון זה דורש פעולה מקיפה ויסודית של מקבלי ההחלטות"

כיצד ניתן לשפר את המצב?

ניתן לבצע מספר פעולות על מנת להוריד את שיעור היפגעותם של הולכי הרגל: המדינה יכולה וצריכה להורות על הורדת מהירות הנסיעה באזורי מגורים ל-30 קמ"ש, במיוחד בסמוך לנקודות תורפה כמו בתי ספר ומעברי חציה. הנהגים צרכים לתת זכות קדימה להולכי רגל ולהאט את נסיעתם בתוך העיר. הולכי הרגל צרכים לגלות זהירות ולהישמע לחוקי התנועה, אשר נועדו להגן עליהם. וגם הרשויות המקומיות חייבות לדאוג לאמצעי ריסון מהירות, כמו גבשושיות, מעגלי תנועה ומעברי חצייה נראים ומסוגננים, כמו גם מסלולי הליכה בטוחים לילדים, בדרכם לביה"ס, וגם לצועדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד