י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המטרה: להביא מתפללים • השיטה: תחרות טשולנט

מתפללי בית הכנסת 'היכל הבנים' בכפר שמריהו יגישו את מטעמיהם בפני השופטים, לא לפני שהרב יבדוק כשרות המוצרים • הזוכה יטוס לחו"ל • רב בית-הכנסת מסביר

של מי יותר טעים? סירי טשולנט. צילום ארכיון
של מי יותר טעים? סירי טשולנט. צילום ארכיון צילום: מנח זרקא

הרב אוריאל איינהורן, רב בית הכנסת 'היכל הבנים' בכפר שמריהו, מחפש זמן רב את הנוסחה לגרום לתושבי הכפר לפקוד את בית-הכנסת השכונתי.

לאחר חשיבה, החליט הרב על קיום תחרות מיוחדת שתתקיים בין כותלי בית הכנסת - 'תחרות הטשולנט'.

בעוד כשבועיים, בשבת פרשת משפטים, לאחר התפילה בבית הכנסת, יגישו המשתתפים שיירשמו מראש אצל רב בית הכנסת בפני חבר השופטים את המתכון שהכינו מבעוד מועד.

ההרשמה חייבת להיות מתואמת עם רב בית הכנסת ברישום מוקדם. זאת, כדי למנוע כניסתם של תבלינים ומאכלים לא כשרים לתוך המתכונים.

עד כה, נרשמו לתחרות מספר לא מבוטל של אנשים, חלקם מחוץ לכפר.

צוות השופטים יהיה הגימיק של התחרות, אולם מארגני התחרות לא מורידים את רמת הסיווג לגבי זהותם.

בשיחה עם הרב אינהורן, הוא מסביר ל'בחדרי חרדים' על התחרות: "ישנן הרבה מטרות לתחרות המתקיימת מזה השנה השניה. הראשונה: להביא את אנשי הכפר לבית הכנסת. השניה: לגבש את הקהילה. המטרה השלישית היא לימוד עקרונות ההלכה במטבח היהודי".

לדברי הרב, זאת הולכת להיות 'סעודת שבת כהלכתה'. לעת עתה, כבר נרשמו למעלה מ-5 מתמודדים, אחת מהן היא חמותו של הרב, תושבת חו"ל, שתנחת בארץ הקודש כדי להשתתף בתחרות.

המתמודדים לא יודעים עדיין מה יהיה הפרס למנצח התחרות. בשנה שעברה קיבל המנצח סינר מיוחד לשימוש במטבח. השנה, מבטיח הרב, "יהיה פרס מכובד מאד. אולי כרטיס טיסה לחו"ל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד