י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דימום מהחניכיים • מה ניתן לעשות?

סובלים מדימום מהחניכיים? אתם לא לבד • ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מסבירה ממה זה נובע, כיצד ניתן לטפל בתופעה ואילו שיטות מציעה הרפואה המשלימה

דימום מהחניכיים • מה ניתן לעשות?



דימום חניכיים זוהי תופעה נפוצה ומוכרת. ברוב המקרים מדובר בבעיית שיניים, לפעמים - בבעיה המטולוגית או בתופעת לוואי של תרופה זו או אחרת. לפעמים דימום מהחניכיים לא מצביע על תהליך פתולוגי, אלא תסמין פיזיולוגי, כמו בשליש הראשון והשני של ההריון, שינויי לחץ אטמוספרי, טראומה בחלל הפה, ציחצוח שיניים מאומץ מידי. דימום מהחניכיים יכול להיות בדרגות קושי שונות, החל מטפטוף קל ועד לדימום מסכן חיים. הוא יכול להיות ספונטני או תוצאה של טראומה.

יכולות להיות סיבות רבות לדימום מהחניכיים: גינגיביטיס, פרודונטוזיס, אפטות בפה, צירוזיס של הכבד, אגרנולוציטוזיס, אנמיה אפלסטית, המופיליה לסוגיה, מחלת רנדו-וובר-אוסלר (מחלה תורשתית של ריריות הראש), היפופיברינוגמיה, לויקמיה, פוליציטמיה, טרומבוציט ופניה, מחסור בוויטמין C, מחסור בוויטמין K, פמפיגואיד (מחלת חניכיים תורשתית), השפעת חומרים כימיים שונים. למשל, בנזול, תרופות נוגדי קרישה, כמו כמדין, אספירין, הפרין וכו', שיניים תותבות לא מתאימות.

למניעת דימום מהחניכיים חשוב להתמיד במעקב אצל רופא שיניים ואצל שיננית; לנקות אבן מהשיניים; לצחצח שיניים לפני השינה; אחרי כל ארוחה לצחצח את השיניים או לשטוף היטב את הפה; לדאוג לתזונה נכונה וסיפוק כל המזינים הנחוצים לגוף, כולל כל הויטמינים והמינרלים; לקחת ויטמינים ותוספים בעת הצורך; להימנע מעישון, צריכת אלכוהול ומזונות שאתם אלרגיים אליהם; לדאוג לתקינות השניים התותבות; אל תשתמשו בקיסמי שיניים: הם עלולים לפגוע בחניכיים וכן לגרום לזיהום בהם; התמידו בצחצוח שיניים בזווית 45 מעלות כלפי השיניים; אל תשתמשו במברשת שיניים קשה; שיטפו את הפה במי מלח; שתו מיץ לימון או מיץ אשכוליות רק דרך קשית; אל תאכלו מזון המגרה את החניכיים וגורם לדימום; המנעו משימוש בתרופות מדללות דם שלא במקרה של הכרח ממש.

טיפולי הרפואה המשלימה

ברפואה המשלימה יש הרבה דרכים לטפל בבעיית דימומי חניכיים, כגון תוספי מזון, שמנים אתריים, הומיאופתיה ועוד. יש לפנות לאיש מקצוע על מנת לקבל טיפול איכותי.
גם הרפואה העממית מציעה פתרונות לבעיה.

- ברפואה העממית מרבים להשתמש בשטיפות פה, כמו, למשל, שטיפות עם שמן אקליפטוס, או עם זעפרן, או עם חינה או עם מיץ גזר טרי.

- אם החניכיים מדממות, יש לשים קצת מלח דק על מברשת השיניים ולצחצח איתו בעדינות את השיניים. לשטוף את הפה עם מים רתוחים פושרים. יש לעשות זאת כל יום לפני השינה.

- כל בוקר לשתות כוס מיץ גזר טרי

- כל יום, מספר פעמים ביום, ללעוס לאט-לאט וכמה שיותר זמן עלה כרוב. יש אנשים, ששיטה זו הצילה אותם מגינגיביטיס, ממנו הם סבלו הרבה זמן, תוך שבועיים בלבד!

- שטיפות מרווה. לקחת 2 כפיות מרווה יבשה, לשפוך עליהן 2 כוסות מים רותחים, לכסות ולהמתין חצי שעה. כעבור 30 דקות יש לסנן את הנוזל ולהשתמש בו לשטיפות פה. יש להכין כל יום שטיפה טרייה.

גם אם למחלת החניכיים יש בסיס תורשתי, היא לא תתפתח או תתפתח מאוחר מאד, אם מספקים לשיניים וחניכיים טיפול מתאים.

אל תשכחו, שהפה הוא פתח לכל הגוף, ובריאות הפה חשובה לבריאות של כל הגוף. לכן, אם אתם סובלים מבעית דימום חניכיים, אל תחכו עד שהכאב יהיה בלתי נסבל, עד שתאובחן אצלכם אנמיה, או עד שתישארו ללא שיניים. פנו לטיפול! במאמץ מינימאלי תוכלו להימנע מבעיות רציניות למדי. בכל המחלות, גם מחלות החניכיים, הרבה יותר קל לטפל בשלבים התחלתיים של המחלה, ולא כאשר מחלה הגיעה לשלב מתקדם.


ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, אבחון וטיפול בשיטות טבעיות ע"י נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, פרחי באך, צמחי מרפא, צבע, קריסטלים ותמציות קיסטלים, נרות הופי וטיפולים אנרגטיים של מחלות שונות: מצבים דלקתיים, בעיות שינה, הצטברות נוזלים באוזניים, חוסר איזון הורמונלי בכל הגילאים אצל גברים ונשים, בעיות פרוסטטה ועוד. מסייעת לטיפול בבעיות וסוגיות שונות הקשורות בפיריון (איזון הורמונאלי, סיוע בקליטת הריון, שמירת הריון), הריון ולידה. טיפול טבעי בבעיות ומיחושים שמופיעים בהריון ולאחר הלידה. התאמת תזונה ייחודית ואישית, טיפול למניעת נשירת שיער, בעיות עור ודיכאון הקשורים להריון ולידה. טל.לתגובות ושאלות ולהזמנת תור בקליניקה: 054-845-01-03

קישורים:
אתר הבית של ד''ר יעל טוקצ'ינסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד