י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"גם כששפכו עליו חומצה, קיבל את הדין" • דמעות

הקהילה החרדית בחיפה - מוכת הלם, לאחר הרצח הנורא של מנכ"ל החברא קדישא - בני הסה ז"ל • משפחתו ומכריו מספרים על הדמות ההירואית שחיה תחת איומים • מיוחד

בני הסה. מי ייכנס לנעליו?
בני הסה. מי ייכנס לנעליו?



הקהילה החרדית בעיר חיפה, מתקשה לעכל את הטרגדיה הנוראה שפקדה אמש (א') את משפחת הסה, עם הירצחו של האב, מנכ"ל חברא קדישא בעיר.

בשעות הערב המוקדמות נשמע צרור יריות בשכונות 'אחוזה' בעיר. בנימין (בני) הסה ז"ל, נורה על ידי אלמוני מטווח קצר בפתח ביתו, אל מול עיניה הפעורות של רעייתו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום תוך דקות, ניסו להביא לייצוב מצבו, אך לאחר זמן קצר הם נאלצו לקבוע את מותו.

פחות מיממה לאחר מכן, בני המשפחה והחברים לארגון, מתקשים לעכל את הטרגדיה הנוראה.

"הוא היה עושה הכול במסירות נפש גדולה", אומר הרב ישראל רוזנטל, דיין בעיר חיפה ויו"ר החברא קדישא בעיר.

"הכרנו אותו לפחות 40 שנה, עוד לפני שהיה בחברא קדישא. ההשלמה והכוח לקבל את דעת ההלכה גם כאשר היה מדובר בהלוויות שאינן של אנשים דתיים או חרדים בחיפה היו אצלו בראש סדרי העדיפויות.

"בני ז"ל היה סמכות בכל המובנים, הוא שימש כאלוף משנה בצה"ל והיה לאחד מראשי מערך הקבורה".

למרות הניסיון להמשיך ולהתגבר הלאה, הרב רוזנטל מסביר כי המקרה שאירע אתמול זעזע את כולם: "אנחנו לא מעכלים את זה ולא יודעים איך להגיב. הזעזוע הראשון בארגון היה כשאבי (הרב יעקב רוזנטל זצ"ל, אב"ד חיפה) נפטר לפני 7 חודשים, ובא המקרה הזה וגמר אותנו לפחות בשלב הזה. אנחנו פשוט לא יודעים איך להתמודד.

"המצב מאד בעייתי בחברא קדישא", מסביר הרב רוזנטל כיו"ר הארגון בעיר חיפה. "לפעמים זה בא ממשפחות שקוברות את יקיריהן שדבר זה או אחר לא נראה כטוב בעיניהם. לפעמים זה מגיע בעקבות זאת שהתחלנו לקבור בקומות. אנשים רואים בנו את שק החבטות שלהם.

"אף אחד לא חשב או דמיין שזה יגיע למצב כזה. בני היה תומך באברכים בחיפה, היה תורם צדקות רבות לנזקקים. הכול היה ללא רעש וצלצולים".

טרגדיה בחיפה: מנכ"ל החברה קדישא נורה למוות

לא נטר לשולח ה'חומצה'

לפני שבע שנים הותקף בני ז"ל בפתח ביתו על ידי אלמוני - שמניעיו ומניעי שולחיו לא ברורים - ששפך חומר חומצתי בפניו. בעקבות המקרה איבד בני את חוש הראיה.

בעקבות התקפה זו סבל בני עד מאוד ועבר טיפולים מייגעים בארץ ובחו"ל.

אך למרות הכול, היה נפלא לשמוע מפיו כי הוא מצדיק דין שמים עליו וכי אין לו טענות לאי מי בעולם בגין סבלו. היה נשמע מדבריו כי הוא לא נטר כל איבה לא לשליח ולא לשולחיו.

גם כאשר תקופה לאחר מכן הוצת ביתו על ידי אלמונים ובני ביתו יצאו בעור שיניהם בניסים מהבית הבוער, לא נטר איבה לאיש ולא חשד בכשרים.

"איש משפחה חם"

"בני דאג שינהגו בעיר את כל המנהגים וההלכות הקשורות בקבורה ובארגון מבלי לסטות ימין או שמאל", אומר גיסו, יעקב רוחמקין. "הוא השקיע הרבה מאמצים לרווחתם של המשפחות ולסיוע למשפחות לאחר פטירת יקיריהן".

"כולם זוכרים את מסירות הנפש הגדולה שלו במלחמת יום הכיפורים. הוא לא היה יושב ברוגע ימים ולילות רק בכדי שיוכל להביא את החללים לקבורה תחת הקפדה על כל ההלכות. בני שימש שנים רבות כחזן בימים נוראים בבית הכנסת בשכונת 'אחוזה'".

כאיש משפחתו של בני הוא אומר: "הוא היה איש משפחה מאד חם. הוא ליכד את המשפחה, אנחנו בתור גיסים מאד הרגשנו את זה. הוא קישר בין כולנו, השתתף בשמחות ובאבל. וידע בכל מקום להיות האיש הנכון במקום הנכון.

"אנשי הקהילה באחוזה אהדו אותו בצורה יוצאת דופן", אומר יעקב. "כולם בהלם. לא מאמינים על המעשה העוולה שנעשה. ההלם כאן הוא גדול מאד".

בלילה הקודם, אור לי"ב בשבט תשע"א, נספה בנימין על ידי מתנקשים בני עוולה מחוץ לפתח ביתו כשהוא בן ס"ז שנים ואחד עשר חודשים.

יהי זכרו ברוך.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד