י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לשבור דיסקים? חבל. זה 'בל תשחית'!" • להאזנה

בשיחה שנשא הגר"י יוסף, הזים את הציטוטים בשם אביו על תעשיית המוזיקה החרדית • "מחילה מכבודו, אמנון, דברים כאלו צריך 'גדולים'" • "את כולם הוא פסל, מה יש לשמוע?"

הגאון רבי יצחק יוסף
הגאון רבי יצחק יוסף



בשיחה יוצאת-דופן אותה נשא הגר"י יוסף באשקלון לפני מספר ימים בנושא המאבק נגד תעשיית המוסיקה החרדית, הבהיר הרב את דעתו בצורה נחרצת - ושם בכך סוף לחרושת השמועות בנושא.

בשבועות האחרונים הסלים המאבק כנגד הזמרים, אותו מנהל הרב אמנון יצחק. בדרשות הרבות שנשא בפני קהל שומעיו, ציטט לא אחת את פסקיו של הגר"ע יוסף, האוסר - לפי דבריו - לכאורה שמיעה של זמרים חרדים.

מדבריו של הגר"י יוסף עולה תמונה שונה לחלוטין, מה שמעורר תמיהה על הציטוטים שנשמעו בתקופה האחרונה.

'בחדרי חרדים' מגיש את התמלול העיקרי ממשאו של הגר"י יוסף:

"פעם חבושה הלך לתחרות של כינורים, אצל הגויים, והראה אותו הרב אמנון יצחק בצילום ויצא נגד חבושה איך הופיע יחד עם גויים? זה היה תחרות שקיבל על זה כסף, ישב שם יומיים וקבע מי מנגן יותר יפה.

"הוא חזן אצל הרב בימים נוראים - ראש השנה, יום כיפור. מה אתה יוצא נגדו? הוא חזן אצל הרב...

"היה חזן אחד, אני הכרתי אותו, קראו לו משה אליהו, הוא היה דתי, אבל לא דתי חזק, הוא היה מופיע במקומות לא טובים. אני מעיד שהרב היה שומע אותו. אולי להזמין לא כדאי, כי זה כאילו אתה נותן לו יד, אבל לשמוע את השיר שלו בדיסק? הרב בעצמו היה שומע.

"מי שרוצה להחמיר על עצמו, תבוא עליו ברכה, שיחמיר על עצמו. בסדר גמור. מה יש לשמוע רק את התימנים? לא נשאר מה לשמוע. אם כולם הוא אסר, את כולם הוא פסל, מה יש לשמוע?

"אצלנו בישיבה, למשל, שומעים את איך קוראים לו זה שבאמריקה - שווקה. שרים אותו בשבת בסעודה שלישית בישיבה, מה יש בזה? נכון שהוא לא בסדר. עושה מעשים לא בסדר, הולך ומופיע במעורב. צריך להוקיע אותו. וודאי שזה לא בסדר, צריך לדבר איתו, לצעוק עליו - מי שיכול אדרבה, אבל זה לא עד כדי כך לשבור את הדיסקים.

"כמה אחדים שעושים את זה (מרקידים מעורב- י.א.) צריך לצעוק עליהם, לשלוח להם מכתבים להגיד להם שהם עושים דבר חמור מאוד, אבל זה לא קשור. שני דברים נפרדים, הם עושים שלא כהוגן! אבל לשבור דיסקים. חבל. זה 'בל תשחית'. למה לשבור דיסקים שלהם? תביאו את זה אצלנו בישיבה, ישמעו את זה למה תשברו את זה. חבל לשבור!

"יש שולחן ערוך החמישי, אורח חיים, יורה דעה, אבן העזר, חושן משפט. יש עוד אחד - שיקול דעת של גדולי הדור.

"יש דברים שמסורים לגדולי הדור, לא כל אחד, עם כל הכבוד שמזכה את הרבים, אין לי כלום נגד הרב אמנון יצחק, הוא היה אצלי בישיבה פעם, הזמנתי אותו לישיבה שלי, נתן שיחה בישיבה, חיזק את הבחורים, אין לי שום דבר ח"ו אישי עליו, אבל מחילה מכבודו, דברים כאלו צריך גדולי הדור".

ההקלטה באדיבות: רדיו 'קול ברמה'


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד