י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

תחקיר • הרכבת הקלה בירושלים: מתכון לאסון

בעיות גישה ובטיחות, חוסר יכולת לניתוק זרם החשמל וחוסר משמעותי בציוד הם רק חלק מהסכנות העולות מדו"ח חמור של ועדת הרכבת הקלה בשירותי הכבאות וההצלה בירושלים

הרכבת הקלה
הרכבת הקלה

בעיות גישה ובטיחות, חוסר יכולת לניתוק זרם החשמל וחוסר משמעותי בציוד הם רק חלק מהסכנות העולות מדו"ח חמור של ועדת הרכבת הקלה בשירותי הכבאות וההצלה בירושלים.

על פי חשיפת 'מעריב', הדו"ח הוא חמור ואין בו מקום לספיקות: אם הליקויים לא יתוקנו, אסון בסדר גודל של אסון הכרמל עלול להתרחש בתוואי הרכבת הקלה בירושלים. "ככל שעובר הזמן, עלול הדבר לעלות לנו בנזקים לרכוש וחלילה בחיי אדם", מזהיר הדוח.

מעריב חושף עוד כי זמן קצר לאחר חסימתו של רחוב יפו לכלי רכב, נמצא כי אין לכלי רכב של הכיבוי ולניידות מד"א גישה לתוואי וכי הדרך היחידה היא מעבר לאורך התוואי עצמו. "סגירת רחוב יפו לתנועה לכל סוגי הרכב לצורך נסיעות מבחן הרכבת בתוואי מהווה בעיה חמורה להגעת רכבי חירום לזירת אירוע ברחוב עצמו ובאזורים הסמוכים לו", צוין בדוח.

"ישנם רחובות המהווים צירי הגעה אל רחוב יפו ואשר נחסמו למעבר על ידי עמודים קבועים", נאמר שם, "סוגיית ניתוק החשמל לצורך פעולות כיבוי/חילוץ באופן ישיר ועקיף באירועי רכבת: במצב הנוכחי, זמן התגובה של הנהלת הרכבת הוא כ20- דקות עד לביצוע קצר וניתוק סופי ומוחלט של מערכת החשמל לרכבת. מצב זה אינו מניח את הדעת ואנו נדרוש מן הצוותים משנה זהירות בעבודות כיבוי/ חילוץ, גם אם יבוא הדבר על חשבון יעילות העבודה בשטח", נקבע.

עוד נאמר בו: "עד כה לא חלה שום התקדמות בהוצאה לפועל של ההשתלמות ומצד שני, לו"ז הרכבת מתקדם. כיום כבר יש נסיעות מבחן בסביבה לא סטרילית ברחוב יפו, ומכאן ועד אירוע שיכול להתרחש בכל רגע נתון, המרחק קצר. מיותר לציין כי אין לנו ניסיון או ציוד הנדרש לטפל בכל סוג של תרחיש. השאלה המתבקשת היא מדוע באופן מיידי לא יוצא צוות ללימוד הנושא, הכרת כלים ייעודיים ורכישתם, מה שממילא ייקח זמן, ושוב, לו"ז הרכבת לא יחכה לנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד