י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך תפיקו מקסימום מהאמבט הקטן

כל מי שיש לו דירה עם חדר אמבטיה קטן, ישמח לקבל טיפים שיגרמו לחדר להיראות גדול יותר, גם מבלי לבנות אותו מחדש • אורנית בכור לבנה עם כל הטיפים

חדר רחצה נירלט-וג'ה
חדר רחצה נירלט-וג'ה



הטיפים שלפניך הינם אידיאלים לכל דיירי הדירות הקטנות ומחפשי הפתרונות המהירים והזולים. הם ישדרגו את חדר האמבטיה הקטן שלכם ויקנו לו מראה גדול יותר ללא בניה רצינית.

1. גוונים רכים בקירות

אחת הדרכים הקלות ביותר לשינוי העיצוב של חדר אמבטיה קטן, כדי לגרום לו להיראות גדול יותר, היא לבחור גוונים בהירים רכים לקירות חדר האמבטיה. מניפת הגוונים מאפשרת לכל אחד למצוא את הבהיר שמתאים לו - יש פסטלים קרים כמו תכלת וירקרק או גווני שמנת עדינים על בסיס צהבהב, בז' או אפור.

2. הדגשה בגוון

אפשר להשתמש בגוונים בוהקים וחזקים בחדרי אמבטיה קטנים, בהנחה שאתם משתמשים בהם לצורכי הדגשה בלבד על קיר או קטע קיר אחד. כאשר מגזימים בגוונים חזקים או כהים יגרמו לחדר האמבטיה להיראות צר יותר ואינטימי.

3. הדגשים חזותיים

אם יש בחדר האמבטיה שלכם אריחים מצוירים או עמוסי הדפסים, הימנעו משימוש בהדפסים גדולים או צפופים. במקום זאת בחרו אריחי דקור עדינים. אולם, הקפידו שאחד הקירות יהיה נקי מאריחים מודפסים ומעוטרים ויהיה בו רק אריחים נקיים בגוון אחד.

4. גוונים בהירים ברצפת חדר האמבטיה

כמו ההמלצה לגוונים הבהירים בקירות האמבטיה, גוונים בהירים בריצוף רצפת חדר אמבטיה קטן יסייעו לגרום לחדר להיראות גדול יותר ופתוח יותר. הצבעים הפופולאריים ביותר לריצוף חדר אמבטיה הם גווניי חום בהיר, גווני אפור בהיר, וכחול בהיר. שילוב הגוונים האלה בעיצוב הריצוף של חדר האמבטיה יהיה הבסיס לסכמת גוונים בהירים אשר יגרמו לחדר האמבטיה שלכם להיראות גדול יותר.

5. כיור רגל

עיצוב נוסף בחדר אמבטיה קטן אשר עשוי לגרום לחדר האמבטיה להיראות גדול יותר הוא להחליף את הכיור או המשטח העליון בכיור קטן יותר או כיור רגל. אפשר למצוא כיורי רגל בעיצובים שונים, צבעים וחומרים, וניתן להתאים אותם לעיצוב הכללי. הצבת כיור רגל בחדר אמבטיה קטן, פותח את חלל חדר האמבטיה בכ-10% נוספים.


חדר רחצה ללא אריחיםצילום: חדר רחצה ללא אריחים
חדר רחצה ללא אריחים




6. אביזרים קלאסיים

בבואכם לבחור את האביזרים לחדר האמבטיה, זכרו שהם אמורים להיכנס לחלל קטן. בחרו עיצובים פשוטים למראה העשויים ממשטחים חלקים, כמו קרמיקה ושיש, וחפשו גוונים בהירים וניטרליים.

7. אמצעי תאורה נוספים

תיאורה נוספת בחדר אמבטיה קטן עשויה לעשות שינוי גדול מאוד בתפיסת המרחב בחדר האמבטיה. מומלץ להוסיף אביזרי תאורה נוספים או להשתמש בנורות בוואט גבוה יותר, לפי מה שמתאים. כאשר הופכים את חדר האמבטיה למואר יותר ומזמין יותר, נראה שהחלל פתוח ושהקירות רחוקים יותר זה מזה.

8. הגדילו אור טבעי

במידה ואפשר הגדלת החלון הקיים תעניק מראה גדול יותר לחלל הקיים.
בנוסף לתחושת הגודל, תחושת האוורור תוסיף יתרון נוסף.




9. הוספת מראות

הוספת מראות בחדר האמבטיה עשויה לסייע לחדר האמבטיה להיראות גדול יותר ממה שהוא במציאות. מיקום מראות נוספות בחדר האמבטיה יסייע לתפוס את כל האור הזמין ולשקף אותו בחזרה לתוך החדר כדי להאיר אותו יותר. הוספת מראות לחדר תוסיף גם עומק לחדר, כיוון שהמראות משקפות זו את זו וגורמות לקירות להיראות כאילו הם רחוקים זה מזה.

10. הגבילו פריטים באמבטיה

באמצעות הפחתת כמות הפריטים אותם מציבים בתוך החדר, פריטים כמו מדפי אחסון, סלי כביסה, ופריטי קישוט אשר תופסים חלל יקר ערך בחדר אמבטיה קטן ייראה חלל האמבטיה גדול בהרבה אם הפריטים האלה לא יהיו קיימים בו וימצא מקום אחסון אחר.

11. סדר

בין הדרכים הנוספות שאתם יכולים להשתמש בהן כדי לגרום לעיצוב חדר אמבטיה קטן להיראות גדול יותר הוא לסלק אי סדר ופריטים מיותרים. במקום להניח את פריטי הקוסמטיקה שלכם על המשטח, אחסנו אותם בארון או בארון התרופות כאשר אינכם משתמשים בהם. ככל שיש יותר פריטים נראים לעין בחדר אמבטיה קטן, כך החלל ייראה ויורגש עמוס יותר.

לסיכום,

קל מאוד לבצע את השינויים הקטנים אלה בעיצוב כדי לשנות את המראה של חדר האמבטיה הקטן שלכם, הם לא יקרים, וניתן לבצע את רוב השינויים העיצוביים האלה תוך מספר שעות. שינוי העיצוב של חדר האמבטיה הקטן שלכם, יכול לגרום לחדר האמבטיה שלכם להיראות גדול יותר בתוך יום אחד בלבד.



אורנית בכור לבנה היא מנהלת תחום עיצוב בנירלט


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד