י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

10 עובדות על הגלידה • טעים

החורף כבר כאן, אבל כידוע, אנחנו חיים במדינה חמה - ותמיד נחמד ללקק קצת גלידה • לגלידולוג דור בירן יש הרבה מה לכתוב על המתוק-המתוק הזה • כתבה ראשונה בסדרה

10 עובדות על הגלידה • טעים



• 10 עובדות שלא ידעתם על גלידה:

1. על אף שממציאה האמיתי של הגלידה ישאר כנראה מסתורי לעולם, רבים מייחסים את יצירת הגלידה הראשונה לקיסר נרון, שערבב יחד שלג, נקטר, פרי ודבש. אחרים סבורים כי ממציאה היה דווקא מרקו פולו, שייבא אותה לאירופה מן המזרח הרחוק.

2. הטעם האהוב ביותר בעולם הוא הווניל, ואחריו שוקולד, תות וגלידת פצפוצי שוקולד. 80% מגלעיני הוניל הדרושים ליצירת וניל, מקורם במדגסקר.

3. הציפוי הפופולרי ביותר לגלידה הוא, באופן "מפתיע", סירופ שוקולד.

4. אחד המרכיבים החשובים ביותר בגלידה הוא אוויר. בלעדיו, הגלידה תהיה קשה כאבן.

5. בין הטעמים המוזרים ביותר שיוצרו אי פעם, ניתן למצוא אבוקדו, שום, שעועית, חלפיניו (פלפל מקסיקני חריף) ודלעת. אך אולי המוזר מכל הוא הטעם שיוצר ושווק במיוחד לנשים הרות – גלידת מלפפונים חמוצים. המכירות, יש לציין, לא היו בשמים...



6. בעוד הדעה הרווחת גורסת כי גביע הגלידה הומצא ביריד האוכל העולמי בסנט לואיס ב-1904, הרי שהמציאות שונה לגמרי. שמונה שנים לפני כן, ב-1896, פיתח את גביע הופל בעל דוכן גלידה ניו יורקי. עד אז הגלידה ברחוב נמכרה בכוסות זכוכית. מוכר הגלידה שחשש מן הגניבות החוזרות והנשנות של הכוסות הדקורטיביות, פיתח את הגביע כתשובה זולה ואכילה לכוסות. המוכר רשם פטנט על הגביע ב-1903 וכצפוי,הגביע הפך לאטרקציה של ממש ביריד האוכל העולמי שנה אחר כך.

7. הארטיק הוצג לעולם לראשונה בשנות ה-20 של המאה הקודמת.

8. כ-13% מהגברים וכ-8% מהנשים מודים שהם מללקים את הקערה כדי לנקותה מגלידה בסיום האכילה.

9. כדי ללקק כף גלידה אחת עד סיומה, יש צורך בכ-50 ליקוקים.

10. ב-1988 נרשם בקנדה שיא גינס לגלידה הגדולה ביותר שיוצרה אי פעם. משקלה עמד על כ-30,000 ק"ג. באותה שנה, יוצרה באייווה ארה"ב הקסטה הגדולה בעולם במשקל 1134 ק"ג. וב-1999 חברה נוספת, הפעם באיחוד האמירויות, יצרה את עוגת הגלידה הגדולה בעולם. זו שקלה קרוב ל-400 ק"ג.

דור בירן הוא הגלידולוג ב'רוויסימו', רשת גלידריות גורמה איטלקיות

Bravissimo - רשת גלידריות גורמה, הוקמה בשנת 1998 על ידי חיים בירן.

פעילות הרשת כוללת: 10 סניפים, הפעלת דוכני גלידה משולבים באירועים, יבוא מגוון מקפיאים וויטרינות לתעשיית הגלידה ומתן שירותי ייעוץ ופיתוח בתחום גלידות הגורמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד