י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתחילים דיאטה - ממחר: כך תתחילו

מי מאיתנו לא רוצה לרזות? • הדיאטנית עינת ששון, מעניקה לכן כמה עצות למזון בריא, מזין ופחות משמין • פרי עדיף ממיץ, קחו צלוי ולא מוקפץ - ואל תשכחו ויטמינים

צלחת ורשימת דיאטה
צלחת ורשימת דיאטה



לקרוא, לגזור ולשמור...

1. מיץ פירות הוא לא פרי שלם - הקפידו לאכול פירות שלמים ועדיף לא מקולפים על פני מיצי פירות המכילים ריכוז גבוה של סוכר עם מעט מאוד סיבים.

2. טרי עדיף על מיובש - על מנת לרענן את הסלט נסו לשלב פירות טריים כמו ענבים סגולים חתוכים, פלחי תפוח בקליפתו או שזיף טרי על פני אגוזים קלויים או פירות מיובשים המכילים כמות קלוריות גבוהה.

3. גם ויטמינים ומינרלים מסייעים להרזות - שלבו מולטי ויטמין בתזונה. מחקר חדש שפורסם ב-2010 מראה כי אנשים שנטלו מולטי ויטמין צנטרום למשך מספר חודשים ירדו במשקל.

4. מרק רב שימושי - בחודשי החורף הקרים הכינו מרק ירקות עשיר. אכלו לעיתים את המרק ולעיתים סננו ממנו את הנוזלים ואכלו את הירקות כתוספת.

5. צלוי ולא מוקפץ - פנקו את עצמכם עם סוגים שונים של ירקות צלויים בתנור. אנטיפסטי עם גבינה מלוחה דלת שומן יכולה להיות ארוחה מפנקת מאוד.

6. צחצוח שיניים לסיום - צחצחו שיניים אחרי ארוחת ערב. עצם הצחצוח ייתן את ההרגשה שנגמרו הארוחות להיום וחוץ ממים לא נכנס כלום לפה.




7. אחרי הכל צריך גם לישון - מומלץ לישון לפחות 7 שעות בלילה. לפי מחקרים, לאנשים הישנים יותר בלילה, יש פחות סיכויים להעלות במשקל, בהשוואה לאנשים שישנים פחות שעות.

8. עשבי טיבול במקום שמן - השתמשו בהרבה עשבי תיבול במרקים ובסלטים כמו פטרוזיליה, נענע, בזיליקום ושמיר במקום להוסיף שמן ומלח.

9. אתם לא פח, עזבו את השאריות בשקט - זרקו מיד לפח את השאריות של הילדים ושלכם מהארוחה. הפסיקו להיות הפח של הבית.

10. קבעו מטרות, אבל אל הנייר - קנו בחנות חצאית שרציתן אך במידה אחת קטנה יותר. תלו אותה בחדר השינה, היא תיתן לכם מוטיבציה להמשיך.

11. אל תגיעו הביתה רעבים - הכינו לכם פרי או מעדן דיאט, לפני היציאה מהעבודה אכלו אותו.

12. ובכל זאת נוע תנוע - מצאו פעילות גופנית שאתם אוהבים (שחיה, צעידה או מה שבא לכן...) והתמידו בה.

עינת ששון היא הדיאטנית של חברת 'צנטרום'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד