א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

השקרים לזכרו של ר' אברהם • טורו של נחשוני

בזחיחות אופיינית עמד אהוד אולמרט בפני קהל חרדי, ומכר את כזביו • למחרת, התפוצצו השקרים בקול גדול • וגם: הטענה של 'העדה' איתה יתקשו היומונים להתמודד

אולמרט בביתו של אברהם רביץ. צילום: בחדרי חרדים
אולמרט בביתו של אברהם רביץ. צילום: בחדרי חרדים



ה'רשות' נתונה

תמיד אמרו על אהוד אולמרט שיש לו קשרים 'חובקי עולם'. השבוע הסתבר שהם נעים רק על הציר שבין ניו יורק של טלנסקי, לראשון לציון של רייצל. ב'אל ג'זירה', למשל, אין לו שום מקורות.

במוצאי השבת האחרונה, כיבד אולמרט בנוכחותו את מעמד קריאת הקריה החדשה, שעמותת 'בנין שלם' עומדת להקים על אדמותיהם של האחים גולובנציץ בבית שמש, על שמו של הרב אברהם רביץ ז"ל. זה היה טקס מצומצם ומרשים, שאם ר'ב אברום רביץ ז"ל היה מתכנן אותו, הוא היה נראה בדיוק כך. ממש 'רמת אברהם', כמו השם שנבחר לקריה שתנציח את פועלו וזכרו.

אהוד אולמרט הרגיש שם בבית.

"כאן, בסלון הזה, ישבתי עם אשתי מול ר' אברהם, ושמעתי שיעורים בענייני אמונה ויהדות, הרבה לפני שהפן הפוליטי נוסף לעיסוקו הציבורי"- הוא נזכר, וניכר היה עליו שבערגה.

אחר כך 'הרביץ דחקות' עם יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, כשהם מתגרים זה בזה.

גפני: אנחנו מתגעגעים אליך...אין לך מושג מה שאנחנו עוברים...בזמנו חשבנו שאתה הכי גרוע, עכשיו אנחנו מתגעגעים אליך"...

אולמרט: החברים שלך לא חשבו גם אז שאני הכי גרוע...

גפני בחיוך: אבל עכשיו גם אני לא חושב כך...

אולמרט לא נשאר חייב. הוא גילה שבלא ידיעתו של גפני, היה לו 'הסכם הבנות' חשאי עם רביץ ז"ל, שלמרות שסיעתו באופוזיציה, לעולם לא יתן ידו להצבעה שיהיה בה כדי להפיל את ממשלתו של אולמרט. "הייתי יושב במקומי ורומז לו בעינים, והוא הבין את הרמז ונעלם מההצבעה. לגפני היה אסור לדעת"...

גם על ח"כ גפני עצמו היו לו גלויים. "לפעמים, כאשר הוא הציק לי יותר מדי, הייתי מאיים
עליו שאתלונן עליו אצל הרב אלישיב. הרבה פעמים הוא נבהל"...

כשחשב שצבר מספיק אהדה אצל ציבור המאזינים, שלף את הבטחון העצמי המופרז שלו, והתקדם עוד צעד קדימה כשהוא מפליג אל העניינים המדיניים ולועג ליורשו, ראש הממשלה נתניהו. "אין לי אמנם את הכושר הרטורי שלו וכושר השכנוע – אמר בלגלוג – אבל אני, לעומתו, הצלחתי לשכנע את האמריקאים וגם את הפלשתינים שלא לדרוש הקפאה לא בירושלים ובסביבותיה ולא באותם ישובים ביהודה ושומרון, שבכל הסכם יישארו בידינו. אמרתי להם שבביתר מספר הלידות בשנה הוא כמו ב...חיפה, אז איזה הגיון יש שלא להמשיך ולפתח את המקום?".

למשך לילה אחד הוא הצליח לשכנע את כל הנוכחים. למחרת, יום ראשון התברר שמסמכי המו"מ שהוא ניהל עם הפלשתינאים והאמריקאים דלפו ל'אל ג'זירה' ומשם חזרו בבומרנג גם לישראל. אולמרט, על פיהם, היה מוכן ללכת הרבה יותר רחוק מאשר להקפיא את הבניה בירושלים המזרחיח למשך מספר חודשים. הוא ניהל שיחות שבהם דובר על חלוקת ירושלים – הרובע היהודי והפרוזדור הארמני לנו, וכל השאר להם.

אין ספק שאם הוא היה יודע על הפרסום הצפוי כבר למחרת באל ג'זירה ובכל כלי התקשורת בעולם, היה אולמרט חוסך מעצמו, את הבזיון שבהפצת ילקוט הכזבים במוצאי שבת. גם גפני לא היה מכריז קבל עם: "אנחנו מתגעגעים אליך".

במשך שלושה ימים שבהם נברנו במסמכי הרשות חשבנו שכל דבריו של אולמרט היו מצוצים. עורבא פרח. עד לפרסום מנת המסמכים שנשמרו על ידי אל ג'זירה ושוחררו לפרסום היום. הם מחייבים אותנו לפחות בחצי התנצלות שכן לפחות כל מה שאמר על נתניהו היה נכון, ואפילו יותר מזה.

על פי מסמכי יום ד', התחייב ראש הממשלה בנמימין נתניהו בחשאי לנשיא ארה"ב ברק אובמה ולשרת החוץ קלינטון כי ישראל לא יבנה שכונות חדשות בשטח A1 שמחבר את ירושלים עם מעלה אדומים. באיזור הזה מתוכננת לקום שכונת 'מבשרת אדומים' עם 3500 יחידות דיור, שאמורים ליצור רצף עירוני בין מעלה אדומים לבין ירושלים. המסמכים חושפים שנתניהו לא הקפיא את התוכניות אלא הסיר אותם לגמרי.

לשכת ראש הממשלה מכחישה, כמובן, אבל תנו לנו סיבה טובה שנאמין למסמכים הקודמים, שעסקו בויתוריהם של אולמרט ולבני, כפי שנתניהו רוצה שנאמין, ודוקא לקבוצת המסמכים האחרונה העוסקת בנתניהו לא נאמין ?

החרם הוסר לפני שהוטל

זה היה כל כך צפוי.

לא עברה יממה מאז הסירו גדולי ישראל את החרם שהוטל על 'אלקטרה', על רקע המאבק בנושא חילול הקברים ביפו, וכבר קמו המערערים.

אחרי שראשי 'אלקטרה' התחייבו כי מעתה לא תהיה עוד ידם בשום מעשה, ישיר או עקיף, של חילול קברים יהודיים באתרים שהם בבעלות החברה, או שהיא שותפה להם, הוציא, כידוע, בית דינו של הגר"נ קרליץ, בהרכב הדיינים החשובים האב"ד הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג והגר"י ברגר, פסק דין האומר כי: "בעניין חברת אלקטרה, ביה"ד מאשר בזאת על פי הידוע לביה"ד שאין לחברת אלקטרה שום השפעה או אפשרות למנוע את העבודות במתחם ביפו".

גדולי ישראל, הגר"נ קרליץ, הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ח קנייבסקי צירפו את חתימותיהם לפסק הדין והוסיפו עליו חיזוקים כשאמרו : "אחרי שחברת אלקטרה נדל"ן קיבלו על עצמם להיזהר בכל מקום שלא לפגוע בקברים וחתמו על כך, הרי הודעתנו להימנע מקשרי מסחר עם חברת אלקטרה בטלה מעכשיו".

מי יעז לחלוק על פסק דין מנומק וחד משמעי שכזה המגובה בדעת גדולי התורה? אפילו 'העדה החרדית' לא תנסה להתמודד עם מוסכמת "הפה שאסר הוא הפה שהתיר".

אז מה עושים בכל זאת? תוקפים את מפרסמי פסק הדין. את החומות התוחמות את השכונות החרדיות בירושלים שעליהם הודבקו מודעות ענק, לא ניתן לתקוף ועל כן תלשו מהם את המודעות, ואת ה'טיפול' בעיתונים החרדיים, שלא ניתן לתלוש את הכתוב בהם, גם אם חלק הגיע לשם בשיטת 'העתק הדבק'... נטל על עצמו 'העדה' - הבטאון הרשמי של'העדה החרדית' ושופרו של הבד"צ.

במהדורה השבועית שתופיע מחר לא ייגעו חלילה אפילו בשולי אדרתם של גדולי ישראל. במערכת ה'עדה' מבינים, כמו כל אחד מאיתנו, שכשם שהם מחוייבים לכל החלטה של הבד"צ, גם העיתונות החרדית ההגמונית מחוייבת להפיץ את הוראתם ודברם של גדולי ישראל ובדרך כלל, כמו בנושא החרם על 'אלקטרה', הם ממלאים אחר חובתם זו. ולמרות זאת, מצא 'העדה' טענה חזקה להיתלות עליה, שתעמיד את המערכות במצב של אי נעימות, אם לא יותר מזה.

תחת הכותרת "מה לכם כי נזעקתם"? כותב ש. יפה בשנינות ובשכנוע רב: "...קוראי עיתונים אלו ודאי תמהו לדעת באיזה חרם ואיסור מדובר? אחרי שמעולם לא שמעו את שמעו של חרם זה , אשר לא אוזכר באיזכור ורמז קל ביותר ביומונים אלו...וכאן נשאלת השאלה הגדולה: מה לכם עתה כי נזעקתם? וכי איזה היתר בהסרת חרם הוצרכתם היום לפרסם בקול רעש גדול אחרי אשר אצלכם אין כלל איסור?"

האמת? – מול טענה המוחצת הזו אנחנו היינו 'קוברים' את עצמנו ב...חולות יפו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד