ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

נתניהו לשרים: שקט, לא לדבר על מצרים

נתניהו: מטרת ישראל "להבטיח שיחסי השלום עם מצרים יוסיפו להתקיים" • קיים שיחות עם ברק אובאמה והילרי קלינטון: "עוקבים בדריכות אחר המתרחש במצרים ובאזורנו"

ישיבת ממשלה. צלום ארכיון
ישיבת ממשלה. צלום ארכיון



כצפוי עסקה הבוקר (א) ישיבת הממשלה בעיקר בנעשה במדינה השכנה מצרים. "אנחנו עוקבים בדריכות אחר המתרחש במצרים ובאזורנו", פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיפר כי אמש קיים שיחות עם הנשיא האמריקני ברק אובאמה ועם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. "כמו כן קיימתי התייעצויות עם שר הביטחון, עם שר החוץ ועם כל גורמי המודיעין של ישראל", אמר.

לדברי נתניהו, מאמצי ישראל "נועדו להמשיך ולשמר את היציבות והביטחון באזורנו". הוא הזכיר כי "השלום בין ישראל ומצרים נמשך למעלה משלושה עשורים", ודיבר על מטרת ישראל "להבטיח שיחסים אלו יוסיפו להתקיים".

נתניהו הנחה את השרים להימנע מהצהרות ואמירות בנושא, או במילים אחרות: איסור להתראיין לכלי התקשורת בנושא המצרי.

השר לשעבר, בנימין בן אליעזר, שערק יחד עם תנועת 'העבודה' לאופוזיציה, פטור כמובן מלהישמע להוראותיו של נתניהו, ואכן מאז תחילת המהומות שב והתראיין בכל כלי התקשורת כחבר ותיק של נשיא מצרים, חוסני מובראק.

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שאול מופז, איש 'קדימה' הרשה לעצמו לשחרר מילים בנושא. מופז 'התנצל' בשם ראש אמ"ן, שרק ביום שלישי האחרון העניק תחזית אופטימית ביותר לגבי היציבות במצרים. לדעתו, מדובר באירוע שלא יכלו לחזותו. "זה אירוע שהתרחש בתוך החברה, ולכן הוא כל-כך בלתי צפוי", אמר בתוכנית 'מה בוער' לרזי ברקאי.

החשש: מסתננים ממצרים

רק לפני מספר שבועות היה נתניהו אורח הכבוד של נשיא מצרים בשארם א-שייח. הוא אף שוחח איתו במשך שעה ארוכה בארבע עיניים, שיחה ידידותית בהחלט, ואשר עיקרה היה הנעה מחודשת של תהליך השלום. נתניהו אמר אז לעמיתו המצרי כי לדעתו מצרים מהווה גורם מרכזי בהנעת התהליך, וביקש ממנו לפעול אצל הפלשתינים כדי שיעברו בהקדם למו"מ ישיר ורציני, במהלכו יועלו כל נושאי הליבה.

ראש הממשלה אף עדכן במהלך אותה פגישה את מובארק על התקדמות הקמתה של הגדר בגבול עם מצרים, והביע תקווה כי היא תצמצם את הגעת המסתננים מאפריקה ארצה.

כיום, כשהמהומות בשיאן, הולך וגובר החשש כי למרות הכל יצליחו מסתננים מצרים רבים לעבור אל צידה הישראלי של הגדר, תוך המלטות נואשת מהמדינה הבוערת.

מאז אותה פגישה מים רבים זרמו בים סוף, ושינויים רבים נרשמו. בנימין פואד בן אליעזר, שהוזמן ברגע האחרון בידי נתניהו להשתתף בנסיעה למצרים, כדי לצנן את התלהבותו מעריקה אל חיק האופוזיציה, כבר ערק אל הצד השני מבלי שנתכוון לכך ואף אינו משמש כיום כשר. גם עמיתו בצד המצרי עמל קשות ונלחם על חייו כנשיא המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד