י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרית הימים • הערבי תבע בבית הדין - וזכה

פועל ערבי שהצ'קים שקיבל ממעסיקו היהודי - חזרו, החליט לתבוע את היהודי ב.. בית הדין הרבני • לאחר מספר דיונים, החליט בית הדין לפסוק לטובת הערבי • הסיפור המלא

אחרית הימים • הערבי תבע בבית הדין - וזכה

דין תורה חריג, התקיים בשבועות האחרונים בבית הדין בשדרות.

ג'יברייל חושיה, תושב העיר חברון עבד חודשים ארוכים אצל קבלן יהודי בעבודות שונות באזור מגוריו. כשהגיע הזמן לתשלום משכורתו של חושיה, חשכו עיניו.

חודש אחר חודש חזרו הצ'קים אותם הפקיד בידו הקבלן היהודי אצלו עבד.

כשבא אליו חושיה בטענה כי הצ'קים על סך 40 אלף שקלים חזרו ולא נפרעו בבנק, השיב לו הקבלן היהודי כי הוא פשט את הרגל ואין באפשרותו לשלם סכום גדול כל כך\ ואולי בעתיד יפרע את חובו.

חושיה לא ויתר.

לאחר שהבין כי מפניה לבית המשפט, לא ייצא לו דבר בשל הזמן הארוך שייקחו הדיונים והוצאות העתק הכרוכים במימון המשפט, החליט לנקוט ביוזמה מקורית ופנה לבית הדין לענייני ממונות בשדרות. חושיה שעבד זמן ממושך בישיבת ההסדר בעיר הבין כי בבית דין שדן על פי התורה, סיכוייו לקבל את הכסף גדולים בהרבה מכל אופציה אחרת.

לאחר מספר דיונים שנערכו בבית הדין, החליטו הדיינים לחייב את הקבלן לשלם את חובו של חושיה, וזאת בפריסת תשלומים שנקבעה על ידי בית הדין.

הרב אריאל בראלי, יו"ר מכון "משפט לעם", אמר בראיון ל'ידיעות מקומי': "העובדה שערבי בוחר לפנות לדין תורה יש בה התגשמות של חזון אחרית הימים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד