א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כמה חבל שהדודה בלה לא מפרסמת ב'המבשר'...

יצחק נחשוני תוהה איך כל המפרסמים של 'המבשר' זכו באורח-פלא להיכלל במדד 'המובילים' שיזם העיתון • ולא תאמינו, יש לו גם טיפ ליועץ וינשטיין ב'פרשיית גלנט'

כנס המובילים, אתמול. צילום: בחדרי חרדים
כנס המובילים, אתמול. צילום: בחדרי חרדים



המדד

מאמש איבדנו את כל הפרטיות.

'האקרים מקצועיים' הצליחו לפרוץ את המנעולים הכבדים והחזקים שעמם שמרנו על מעט צנעת הפרט שלנו, והם חדרו לכל סודות חיינו והוציאו אותם לרשות הרבים.

מדד ה'מובילים' שהכינה מינה צמח עבור 'המבשר' גילה לנו הכל עליכם וגם לא מעט דברים שלא ידענו על עצמנו. מעתה כולנו כבר יודעים עם מי יש לנו עסק.

עד היום לא ידענו, למשל, שהמשקה המוגז המועדף עלינו הוא 'קוקה קולה'. איך נדע אם בעשור האחרון הוא כלל לא עלה על שולחננו? פתאום גם קלטנו שהנסיונות הנואשים שלנו לשכנע את מנהל סניף בנק 'מסד' שבו אנחנו מנהלים את חשבוננו, שבסוף החודש הדודה מאמריקה תעביר לנו את חלקנו ב'ירושה' שלה ותסגור לנו את המינוס, היו לשווא ולא כוונו כלל למקום הנכון. אם אנחנו חרדים חשבון הבנק שלנו מתנהל בכלל בבנק פאג"י או לכל היותר מרכנתיל. מסד לא נמצא ברשימת הבנקים המפרסמים ב'המבשר', אז למה שהדודה בלה תעביר דוקא לשם את הכסף?

הנה עוד סוד כמוס שיצא כתוצאה מלגימת היין של 'כרמל מזרחי' שעל פי ה'מדד' אנחנו לוגמים אותו דוקא: מסתבר, שבשנה שעברה עוד קנו 64% מהציבור החרדי את מוצרכי הבית במכולות. השנה , לא עלינו ירד מספרם ל...13% בלבד. קריסת מדפים ממש. לאן עברו כל השאר? לשומקום.

התנזרו מקניות כלל.

26% קונים ברשת 'יש', 18% בברכל, 12% אצל רמי לוי המפרסם פחות ורק 2-3% ב'אושר עד' שאינה מפרסמת ב'המבשר'. הסקר יראה להם מה זה בלי שטיקים ובלי טריקים. כל אחוזי הקונים יחד מגיעים עד ל- 60% מקסימום. ואיפה 40% הנותרים? הם כנראה חסכנים, לא קונים. חשבון הבנק שלהם בפאג"י הוא, משום כך, בפלוס ולא במינוס.

מישהו יודע לאן נעלמה לה חברת 'אקספון'? בשנה שעברה ייחס לה המדד הצלחה שיא והיא שלטה ב- 34% מנתח הציבור החרדי, לעומת 14% בלבד של בזק. השנה, למרות התקלה הגדולה בקוים, עלתה בזק ב...4% , ל18% אבל 'אקספון' צנחה אל מתחת לתחתית, לעומק התשתיות, כאילו היא קשורה לחיפושי הנפט של 'מגד 5'...

בפעם הראשונה גם הבנו למה קוראים להם X – פון...

נתי טוקר שלנו מ'דה מרקר' כל כך התלהב היום מנתוני האמת של הסקר עד שהוא לקח אותם קצת יותר מדי רחוק. הכותרת המופיעה מעל הכתבה שלו בישרה כי 78% מהחרדים אמרו כי לא יקנו מחברות שפועלות בשבת. התמלאנו בגאווה, כאילו קראו לנו גולדקנופ, אבל במחשבה שניה זה נראה לנו קצת מוגזם. את הנתון הזה, אמרנו לעצמנו, נבדוק במקור.

וכך זה מופיע ב'המבשר': 78 אחוז הצהירו כי יקפידו בכל מחיר שלא לרכוש מוצר ברשת או בחנות שאינם שומרי שבת.

יחי ההבדל הגדול.

אין מה לומר – מדובר בסקר מושקע ומרתק. יש בו הכל על החרדים – ממשכנתאות עד חיתולים מחטיפים עד קופות חולים, ורק בקטגוריה אחת הוא מאכזב – במדד העיתונים.

למה, הם לא מותגים?


למה בכל זאת לתת הגנה לגלנט?

הערב, ומקסימום עד מחר בבוקר צריך יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, לקבל החלטה אם להגן על האלוף יואב גלנט, בעתירה שהוגשה נגד מנויו לרמטכ"ל, או להסיר ממנו את חסות המדינה.
מעולם לא נדרש ויינשטיין לקבל החלטה 'גורלית' כל כך, ועוד בצבת של זמן. אם היו לוחצים אותו כך לקבל החלטה גם בענייניו של השר ליברמן, למשל, לא היינו נתקלים בכל יום בתירוץ אחר על סיבת דחיית ההכרעה. בפעם האחרונה זה היה...שביתת הפרקליטים, שבגללה לא התכנס הצוות במלון שבקיבוץ מעלה החמישה כדי להחליט.

בענין גלנט, דוקא טוב שההחלטה ניתנה בידי היועץ המשפטי ויינשטיין. רק מי שאינו יודע להחליט, כמוהו, יוכל לקבל החלטה נכונה בפרשה הסבוכה הזו. אם יחליט שלא לתת לו הגנה יאמרו, בין כה וכה, שלא הוא החליט, אלא מבקר המדינה לינדנשטראוס כבר הקדים אותו, ואם יחליט שלא לתת ללינדנשטראוס לקחת ממנו את ההילה ולמרות הכל להגן על גלנט יאמרו שקיבל את ההחלטה הלא סבירה הזו רק משום שהוא אינו יודע להחליט...

איך שלא יהיה רק הוא יכול להוציא אותנו ב'כבוד' מהקוד האתי שעל פי גלנט יאושר לכהן כרמטכ"ל בעוד שמועמד לדיינות נפסל כבר בשלב המיון הראשון מלהתמודד משום שבביתו התגלו...חריגות בניה.

ובכל זאת, אם ויינשטיין היה מתייעץ איתנו, היינו מציעים לו לאפשר את מינוי הרמטכ"ל החדש.

תשאלו למה?

משום שרמטכ"ל אצלנו, כבר מזמן אינו עומד רק בראש הצבא הנלחם באויבנו, אלא כמו בארצות ה'מתקדמות' הסובבות אותנו, הוא עומד בראש הזרוע המופקד על אכיפת מדיניות המושלים על העם.

על רקע צילומי הטירה שלו, הוא יתקשה לפנות שוב אחים יהודיים מבתיהם כבעבר, ולהרוס קראוונים שהם בסך הכל בגודל 35 מ"ר, שהוא השתלט עליהם. כאן הרי לא מדובר בהחזרת שטחים למינהל מקרקעי ישראל, אלא בהעברתם לידי אויבנו...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד