א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בשב"ס מחפשים חברותא לעמיר • טורו של נחשוני

השב"ס מחפש בנרות חברותא ליגאל עמיר ונתקל בקשיים, אז למה הוא לא מפרסם מודעה בעיתונות החרדית? • וגם: חבל שגלנט לא היה מועמד לכהונה בפרקליטות

בשב"ס מחפשים חברותא לעמיר • טורו של נחשוני



או חברותא או מיתותא

את מודעת הדרושים הזו לא תמצאו באף לוח, גם לא בעיתונים החרדים: "דרוש בדחיפות 'חברותא' ללמוד תורה פעם בשבועיים במשך שעה".

לא משימה קשה בכלל, אבל אחרי שתדעו במה המדובר לא בטוח שתקפצו עליה.

אחרי אין ספור של עתירות וערעורים נגד תנאי מאסרו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה רבין, החליטה המדינה לתת לו הקלה ראשונה ובחרה להתחיל את התהליך בחיפוש 'חברותא' שילמד איתו פעם אחת בשבועיים במשך שעה.

ברור שאם היו יכולים לשאול את יצחק היקר, או בעיקר את לאה, הם לא היו ממליצים להתחיל בצעד הזה של היתר ללמוד תורה, דוקא, גם אם זה לעיתים נדירות כל כך - שעה פעם בשבועיים.

אבל מקבלי ההחלטה בחרו דוקא בו, כנראה, משום שטמון בו פוטנציאל אדיר להתחמקות. השב"כ כבר הודיע כי עד כה לא הצליח לאתר שום אסיר שיתאים ל'תפקיד'.

מה עושים? מבטיחים להתאמץ. "לא נפסלת האפשרות שהמדינה תצטרך לשנע אסירים בין בתי הכלא לשם כך" – אומר מקור יודע דבר. עם סיבוכים שכאלה, ו'כולה' בשביל ללמוד תורה שעה
בשבועיים, יתכן בהחלט שבית המשפט יסכים בסופו של דבר לוותר על ה'מחווה', או שיורה למצוא לעמיר 'חברותא' בבתי המעצר של המסתננים הסודנים או האסירים הבטחוניים...

אבל למה להסתכל על חצי הכוס הריקה כשיש חצי מלאה? הקושי למצוא לעמיר 'חברותא' מתאימה בין כותלי בתי הכלא מוכיחה כאלף עדים כי הטענה שגם בין הפושעים, חלקם של שומרי הדת הוא גדול יחסית, היא עלילה שפלה. אפילו 'חברותא' לשעה לא ניתן למצוא ביניהם.

ואל תשלו את עצמכם שברגע שימצא המועמד המתאים, יתיישבו השניים מיד ליד הסטנדרים וישקעו בתורה. לשב"כ יש תנאי נוסף - הלימוד יהיה חייב להעשות בפיקוח של סוהר.

למצוא 'משגיח' או 'משיב' לישיבה בתא המבודד זה כמובן הרבה יותר קשה מלמצוא סתם 'חברותא'.

ימונה גלנט לפרקליט המדינה!

עד שניסינו להעלות בדמיוננו תרחיש מה היה קורה אילו לא המיועד להיות רמטכ"ל היה זה שניצב במרכזה של השערוריה הציבורית הגדולה בעקבות הגשת תצהירי שקר לבית המשפט, אלא פרקליט המדינה הבא או המועמד להיות היועץ המשפטי הבא לממשלה, הנה, לא תאמינו, זה קרה בחיפה.

עו"ד רלי גוטמן, פרקליטה בכירה בפרקליטות מחוז חיפה דיווחה, לכאורה, דיווחים כוזבים על שעות נוספות שלא ביצעה. על פי הנטען נגדה הרי שכתוצאה מדיווחי השקר היא נהנתה מסכומי כסף שלא היתה זכאית לקבלם. על פי התובענה נגדה, נהגה עו"ד גוטמן לדווח על היעדרות ממשרדה לצורך עבודה בבית המשפט או לצורך פגישות עבודה אחרות, כשבפועל עסקה באותו הזמן בענייניה הפרטיים וקיבלה תשלום מיוחד עבור אותן שעות.

במסגרת החקירה נגדה תישאלה נציבות שירות המדינה, בין השאר, גם את השופט המחוזי יוסף אלרון,ובעקבות הממצאים שנערמו אצלה החליטה להעמיד את הפרקליטה לדין משמעתי.

זוהי הפרווילגיה שיש, ככל הנראה, לפרקליט שסרח ונתפס בגניבת כספי מדינה, לעומת כל אזרח אחר שעל תצהיר שקר, גם אם הוא לא כרוך בשליחת יד לכיס של המדינה, היתה נשללת ממנו הזכות להתמנות, ל... רמטכ"ל.

נכון שפרקליט בשירות המדינה, שמתוקף תפקידו משמש כתובע גם נגד גנבים , אמור לשמש דוגמה אישית ליושר ולנקיון כפיים, אבל מצד שני הוא הרי 'פרקליט' שכל העמדה לדין שלו עלולה להתפרש חלילה כקריאה ל...פגוע בעובד ציבור בכיר בר הגנה, גם אם לא הופץ עליו שום סרטון ברשת...

במחלקת המוסר והאתיקה של עיתון 'הארץ', העיתון שצילם את האלוף גאלנט ואת הטירה שלו מכל כיוון אפשרי, כולל צילומי אויר, סבורים שהפרקליטה גוטמן היתה זכאית להרבה יותר מסתם הסתפקות בהעמדתה לדין משמעתי בלבד. "זעם בפרקליטות : מעקב אחרי עו"ד בכירה – חציית קו אדום" – נכתב בעיתון לאנשים חושבים.

על פי המוסר הכפול של 'הארץ' מוטלת חובה על קצין הבטחון של הסופרמרקט השכונתי בכרמיאל עילית, לעקוב אחר הרעב ללחם ש'סוחב' לחמניה כדי להשקיט את רעבונו, לתופסו ולהסגירו לידי המשטרה, ועל אחת כמה וכמה שחובה להצמד לזנבו של המועמד לרמטכ"ל שהגיש תצהיר שקר, ואפילו להסיר את ראשו. מאידך, אסור לנציבות המדינה, בתכלית האיסור, לבצע מעקבים אחרי פרקליטה בכירה שגונבת את כספנו באמצעות דיווחי כזב והיא אמורה להנות מחסינות מוחלטת כולל מדין משמעתי.

תומר זרחין, בכתבה ב'הארץ': עו"ד גדי שילה, מזכיר איגוד הפרקליטים ביקר בחריפות פעולות בילוש אחרי הפרקליטה הבכירה שטיפלה בהצלחה בתיקי פשיעה חמורים ומופקדת על טיפול בתיקים פליליים מורכבים"...

אחד הפרקליטים הבכירים האחרים בפרקליטות מחוז צפון מצוטט באותה כתבה כמי שאומר: "מי שהיה יצירתי כל כך להפעיל נגד פרקליטה בכירה מעקבים סמויים, צריך לדעת שהוא חצה קו אדום"...

לקרוא, לא להאמין ולא להבין.

לא להאמין, שיש מי שמעז להעלות על הכתב טענות על המעקב שנערך אחרי פרקליטה שנחשדה
בגניבה.

לא להבין, למה בחר יואב גלנט להתמודד דוקא על התפקיד הקשה של הרמטכ"ל, התמודדות שסיבכה אותו, ולא על תפקיד...פרקליט המדינה שהחסינות היא 'בילד אין' בו?...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד