כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

פולין מתנערת מהשואה גם באינטרנט

ממשלת פולין דורשת מאתרי מחנות ההשמדה בפולין לטשטש באינטרנט את הקשר שלהם למדינה • לפי הדרישה הממשלתית עליהם לשנות את סיומת כתובת האתר שלהן מסיומת פולנית לסיומת כלל אירופית

מחנה ההשמדה אושוויץ
מחנה ההשמדה אושוויץ

פולין מתנערת מהקשר שלה לשואה, גם באינטרנט.

משרד התרבות של פולין בראשות השר בוגדן זדויווסקי פנה למוזיאוני ההנצחה של מחנות ההשמדה בפולין בדרישה לשנות את כתובות האתרים הללו, לכתובות אירופאיות ולא אלו המזוהות עם פולין.

כיום המוזיאונים משתמשים בכתובות אינטרנט בעלי הסיומת הפולנית, pl. אך ממשלת פולין דורשת לשנות אותן לסיומת הלל אירופית- eu.

הממשלה הפולנית מעוניינת לטשטש את הרושם שהשמדת היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה התרכזה בפולין, ושהאחריות על פשעי הנאצים תיפול על העם הפולני.

יצויין שאכן, מחנות השמדה הוקמו בפולין בלבד וזאת ממגוון סיבות שבכללן הימצאותה בפולין של הקהילה היהודית הגדולה ביותר, ומשטר הכיבוש ההדוק שאיפשר את הסתרת קיומם.

אך הפולנים חוששים שבחלוף השנים יואשמו הם בפשעי הנאצים.

עם זאת, אל לנו לשכוח כי לפולנים חלק נכבד בפשעים נגד העם היהודי בתקופת השואה.

בין המוזיאונים מחנה ההשמדה אושוויץ שכתובתו כיום auschwitz-muzeum.oswiecim.pl וכן אתר גטו לודז' ghetto.lodz.pl .

שינוי כתובות האתרים עלולה לגרום נזק רב לקידום האתר במנועי חיפוש, ולבלבול אצל הגולשים.

לצורך ביצוע העברה תקינה במינימום נזק, יש צורך באנשי מקצוע מומחים לנושא, לא נמסר אם משרד התרבות הפולני מתכוון להשתתף בעלויות ביצוע ההעברה.

בעקבות הדרישה עלו הצעות חילופיות וביניהן: להעביר את האתרים לכתובות בעלי סיומת גרמנית, על מנת להדגיש את האחריות הגרמנית לשואה, אולם לא ברור האם הממשלה הגרמנית תאשר זאת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד