א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ר' מאיר, יפה כוחך מכח אביך • טורו של נחשוני

קוראי 'המודיע' שלא ידעו שיש נציג חרדי בשם מאיר פרוש בכנסת, גילו היום כי הנציג האלמוני עזב את הכנסת • פרישתו המכובדת תיתן תוקף גם לשאר ההסכמים

מסיבת הפרידה ממאיר פרוש, אמש בכנסת. צילום: יוסי פורמנסקי
מסיבת הפרידה ממאיר פרוש, אמש בכנסת. צילום: יוסי פורמנסקי



הנורמות החדשות והמחייבות של פרוש

ח"כ הרב מאיר פרוש מפנה את מקומו בכנסת, על פי הסכם הרוטציה, להרב ישראל אייכלר, והוא ראוי לכל שבח על הצורה המכובדת שהוא בחר לעשות זאת.

עד לא מזמן לא היה קיום הסכמים מהסוג הזה דבר מובן מאליו, ב'יהדות התורה'. הוא לווה בהתנצחות מתוקשרות בפני בתי דין ובאין ספור התפלפלויות פומביות סביב נוסח ההסכמים ובפני מי להתדיין. הסכמי רוטציה היו בבחינת 'חספא בעלמא'.

מאיר פרוש גילה דוגמא אישית ליושרה ולמנהיגות. לא רק שלא עיכב את העמידה בהסכם, אלא מילא אותו עוד טרם הספיק מחליפו לחשב את המועד המדויק שבו הוא מחויב לו. זה יחייב את כל מי שיבוא אחריו או לקיים הסכמים או לא לחתום עליהם.

אפילו 'המודיע' ו'יתד' דיווחו היום בהבלטה על הנורמה החדשה שנקבעה על ידי פרוש. לא כל הקוראים של העתונים האלה אמנם ידעו כי יש ח"כ חמישי ל'יהדות התורה' שהוא גם סגן שר במשרד החינוך, ועוד אתמול, בדיווח על הגעתו של האדמו"ר מסקווירא לארץ, הסתירו אותו מרשימת הממתינים ליד כבש המטוס, אבל היום הדיווח על הפרידה שנערכה לו בנוכחות ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת ריבלין ועוד, הוא מפרגן, והפרידה מהחבר פרוש היא לבבית. ואל תהיו רעים לומר שזה רק מפני שהוא עוזב.

מאיר פרוש פורש מן הכנסת שבוע לפני שמלאה שנה להסתלקותו של אביו הרב מנחם פרוש זצ"ל. הוא היה זה שלאורך שני העשורים האחרונים לחייו, שבהם כבר היה חבר כנסת, הוכיח, שלא הכנסת היא שעשתה אותו למנהיג, אלא הוא כמנהיג טבעי יצק תוכן יהודי ועשייתי גם לכנסת.

לר' מאיר תהיה עתה הזדמנות להוכיח כי יפה כח הבן מכח האב.

בהצלחה.

מחייך לבד. אהוד ברקצילום: מחייך לבד. אהוד ברק
מחייך לבד. אהוד ברק


אפקט ה'דומינו' או אפקט דמיינו

לא רק בתימן, בירדן ובסודן חשים בסימני 'אפקט הדומינו' של האירועים המתרחשים במצרים, גם ל...ישראל הוא הגיע.

מה שעושה אהוד ברק לשלטונו של ראש הממשלה נתניהו ולתדמיתו, ההשתלטות שלו על ההחלטות המשמעותיות שביבי אמור לקבל בעצמו ואפילו על המחשבה שלו, אינו שונה במאומה ממה שמנסה לעשות דר' מוחמד אל בארדעי לנשיא מובארק, בהבדל 'קטן' אחד – בארדעי מצליח להוציא לרחוב מליוני מפגינים, ואילו ברק כופה עצמו על נתניהו בלא שיהיו לו כל תומכים. מה לעשות שאין לו, ובקושי הוא מצליח לגייס תמיכה של עצמו?

תרצו או לא ברק הוא כאן השליט בפועל, שלטון יחיד ללא מיצרים. רק לפני ימים אחדים הוא הצליח להפקיד בידי 4 מאחרוני נאמניו תיקי שרים ותפקידים בכירים אחרים, ולהטות באמצעותם את הרוב בממשלה לכיוונו, כאילו היינו באינדונזיה. הוא מינה רמטכ"ל שעל פי דעותיו לא יעז לכבוש אדמות אויב, אבל השתלט על אדמות מינהל מקרקעי ישראל. הוא התעקש להמשיך ולתמוך בו גם כשהנזק התדמיתי הקשה לצה"ל ולמוסריות מפקדיו כבר היה מוכח, ועכשיו הוא מוכן לסכן את המדינה בהעדר מפקד צבאי עליון היודע להפעיל אותו לעת צורך, ומסלק את הרמטכ"ל גבי אשכנזי מלשכתו מתוך נקמנות אישית.

88% מתושבי מדינת ישראל הביעו את דעתם בסקר שערכה מינה צמח והתפרסם היום ב 'ידיעות אחרונות', שנכון היה להאריך את כהונתו של אשכנזי, עד שיימצא לו מחליף קבוע, אבל לברק מספיקים 8% שסבורים שצריך למנות את יאיר נווה לרמטכ"ל. הם עבורו רבים מאד, פי 8 ויותר מאחוז הנשאלים שתמכו בו בסקר הקודם שנערך יום לאחר שריסק את מפלגת העבודה. הוא קיבל אז פחות מאחוז תומכים.

74% מהעונים לאותו סקר סבורים שההתנהלות של ברק בפרשת מינוי הרמטכ"ל פוגעת במדינת ישראל. ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, נמצא בין ה- 18% שסבורים שהיא לא פוגעת.

ראש ממשלה במיעוט מוחלט.

רק 6% סבורים שברק החליט שלא להאריך את כהונת אשכנזי מתוך שיקולים של טובת המדינה. ביום ראשון, כאשר הממשלה תצביע על מנויו הזמני של יאיר נווה לרמטכ"ל, האיש ש'הוכיח' את 'יכולותיו המצויינת' כשעמד בראש פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, שאינה מצליחה לעלות על הפסים, נגלה שגם שרי הממשלה שלנו ירדו מהפסים. והם מרכיבים כמעט את כל ששת האחוזים מתושבי המדינה התומכים בצעדו של שר הבטחון ברק. את מי מהם מעניין ש 87% מתושבי המדינה, סבורים שברק החליט שלא להאריך את כהונתו של אשכנזי מאינטרסים וחשבונות אישיים.

רוב מוחץ שכזה אינו זכור משום סקר דומה אחר. אבל ברק בשלו ואחריו נסחב נתניהו.

אמש הרגיש ראש הממשלה כי הגדיש את הסאה בהליכה העיוורת שלו אחרי ברק. הוא החליט לנסות ולהרגיע את השטח ודחה את ההצבעה בממשלה על מינוי רמטכ"ל זמני לישיבת הממשלה ביום ראשון. עד אז, ברור שלא הפריץ ימות ולא הכלב, ועל אחת כמה וכמה אם שניהם אותה 'אישיות' אין סיכוי שמשהו ישתנה, אבל ה'זמן', אולי יעשה את שלו.

אהוד ברק, מנצל אותו להשחיר את פניו של הרמטכ"ל אשכנזי. הוא הופיע בכל כלי התקשורת, כמו שצריך לעשות שר בטחון בעת 'חירום' כמו זו שהוא הכניס את המדינה אליה, ופיזר האשמות: "יש כאן עניינים אתיים, נורמטיביים ואפילו מקצועיים ממדרגה ראשונה" – אמר במלוא הפתוס – "ואני חושב שלא נכון להכנס לזה מעבר למה שאמרתי"...

נתניהו שוב השתכנע.

'מקורבי' ברק הדליפו לתקשורת את מה "שלא נכון להכנס לזה מעבר למה שאמרתי" והכוונה היא, לטענתם, לדו"ח מבקר המדינה שאמור להתפרסם בקרוב ואשכנזי לא יצא ממנו טוב...

ונגיד. בכל שנה מפרסם המבקר דו"ח בקורת על משרדי הממשלה ובהם משרד הבטחון. מעולם לא סולק בכיר בדרגת שר או רמטכ"ל, גם אחרי פרסומו ובודאי לא לפניו.

בעצם, למה צריך ללכת רחוק? בשבוע שעבר פירסם מבקר המדינה דו"ח קשה על תצהירי שקר, מעשים שאינם עולים בקנה אחד עם טוהר המידות, נגד מי שהוא בחר בו להיות הרמטכ"ל הבא. האם לאחר פרסום דו"ח המבקר התנער ממנו אהוד ברק? רק השמועה הלא בדוקה כי המבקר ינזוף באשכנזי מחייבת את סילוקו תוך סיכון בטחון המדינה?

אי אפשר להעלות על הדעת שום סיבה הגיונית להתנהגותו של ברק כלפי אשכנזי מלבד החשש, שיש לו בסיס, שאשכנזי מועמד לרשת את מקומו בראש מפלגת ה'עבודה' לקראת הבחירות הבאות. כנראה שגם הוא שמע מאחורי הקלעים שהרמטכ"ל היוצא הוא מעומדו של פואד בן אליעזר.

יכול להיות שגם נתניהו מפחד מהאפשרות הזו?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד