ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רוצה לשפר את הזיכרון? תתעמל!

יש דרך טבעית לשפר את הזכרון • חוקרים גילו שחסך בפעילות גופנית מביא להזדקנות המח • לעומת זאת, פעילות גופנית מתונה וסדירה מגדילה את האזור במוח האחראי על הזיכרון ומשפרת את ביצועיו

רוצה לשפר את הזיכרון? תתעמל!

תרופה טבעית לשיפור הזכרון: מחקר חדש מגלה כי הליכה ופעילות גופנית מתונה במשך 40 דקות, באופן קבוע וסדיר, עשוי לשמר ולשפר את הזיכרון ולעכב תהליכי הזדקנות במח, זאת כפי שמדווח כתב העת הרפואי האמריקני PLOS.

איך נעשה המחקר?

במח ישנו אזור האחראי ללמידה וזכרון וקרוי 'היפוקמפוס', החוקרים בדקו את האזור הזה ובדקו שינוים בגודלו. כך הם גילו שהוא גדל בעקבות פעילות גופנית מתונה.

את המחקר ביצעו צוות חוקרים מאוניברסיטת פיטרסבורג בראשות פרופ' קירק אריקסון.

החוקרים בדקו את מוחם של 120 נבדקים שחולקו לשתי קבוצות: האחת התבקשה להתחיל במשטר פעילות גופנית והליכה על מכשיר הליכה למשך 40 דקות ביום שלוש פעמים בשבוע.

הנבדקים בקבוצה השנייה התבקשו לבצע פעילות גופנית קלה, שכללה תרגילי מתיחות.

לאחר מכן ערכו החוקרים סריקות מוחיות ובדיקות זיכרון לכל הנבדקים. בדיקה אחת בתחילת המחקר, שנייה במחצית זמן המחקר ושוב בתום המחקר.

ואכן הסריקות גילו החוקרים כי אזור ההיפוקמפוס גדל בשיעור של 2% אצל אלו שביצעו פעילות גופנית תדירה.

לעומת זאת, אותו איזור היה קטן בנפחו ב-1.4% אצל אלו שביצעו רק תרגילי מתיחות. אם כי בשתי הקבוצות נצפה שיפור במבחני זיכרון.

"המסקנה שלנו היא שגם פעילות גופנית מועטה ביותר עשויה לשפר את הזיכרון ולהגן על המוח מההזדקנות", אמר פרופ' אריקסון. "נכון שניוון ההיפוקמפוס במוח במהלך ההזדקנות הוא כמעט בלתי נמנע. אך ממצאי המחקר הראו כי פעילות גופנית קלה במשך שנה מצליחה להגדיל את המבנה המוחי הזה".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד