י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך תבחרי את הארון לחדר הילדים • טיפים

החלטת לרכוש ריהוט לחדר הילדים? מתקשה להחליט במה כדאי לבחור? • לניצן הורוביץ (לא חבר הכנסת), מעצב הבית של 'רהיטי דורון', יש טיפים חשובים להעניק

חדר ילדים של 'רהיטי דורון'
חדר ילדים של 'רהיטי דורון'



כולנו יודעים כמה קשה לבחור רהיטים לחדר הילדים. בפרט כאשר מדובר בארון בגדים.

להבדיל מכל יתר חדרי הבית, הרי שחדר השינה של הילדים צריך להיות המקום הבטוח והנוח ביותר.

חדר הילדים של היום הפך לדירה בפני עצמה, הכוללת אזור שינה, אזור עבודה ואזור למשחק ואירוח. על מנת לחסוך תסכול בשלב מאוחר יותר של עיצוב חדר הילדים, יש לשים דגש על הכנסת הרהיטים בצורה היעילה ביותר. אחד מרהיטי החדר הדומיננטיים, הן בגודלו והן בחשיבותו, הוא ארון הבגדים.

בשנים האחרונות ניכר כי חדר הילדים הישראלי התבגר - הקווים חלקים ונינוחים יותר, והחדר יכול ללוות את הילד עד סוף שנות נעוריו.

לכן, בחירת ארון הבגדים צריכה להיעשות על-ידי הסתכלות קדימה לשנים הבאות, על מנת לחסוך זמן וכסף בעיצוב חדר הילדים בעתיד.

טיפים ועצות לבחירת ארון לחדר הילדים:

1. בחירת גודל הארון הרצוי - היצע הארונות הקיים הינו מגוון ורב, החל בגובה הארונות המתקשר גם לעיצוב הארונות וגובה החדר, המשך ברוחב הארון והמקום המיועד בחדר- אלו נתונים טכניים שרצוי להצטייד במידות מדויקות לפני בחינת היצע השוק.

חשוב לדעת שכשלוקחים מידות בבית יש לחשב את הפנלים, ולקחת מידות ממספר מקומות בקיר ובתקרה כי לעיתים הם עלולים להיות לא סימטריים. העומק האידיאלי של ארון הילדים צריך לנוע סביב 50-55 ס"מ משום שארון עמוק יותר מקטין באופן משמעותי את חלל החדר.

2. בחירה בסוג הארון הרצוי - סוג הארון, חוזקו ועיצובו מושפע ממספר גורמים החל מעובי החומר ממנו בנוי הארון, סגנון הדלתות, אורך ורוחב הדלתות, מיקום המגירות, שילוב צבעים, מגרות פנימיות/חיצוניות, שילוב מראה וכו' ולכן חשוב לזהות מה יהיו גם השימושים העתידיים של הארון ולבחור את הארון שיתן את המענה הטוב ביותר.

3. חוזק הארון - חשוב מאוד לבדוק מאיזה חומר בנוי גוף הארון, המדפים, העמודים והדלתות- על מנת שיוכל לעמוד בעומס ולהחזיק מעמד לאורך זמן, ללא התכופפות החומר והיחלשותו. רצוי לוודא את הוראות היצרן לעומסים במדף על מנת למנוע התכופפות החומר בשימוש לאורך זמן.


4. מגירות כמקום אחסון - מגירות הן חלל נחוץ כמקום אחסון יעיל בחדר הילדים, לכן רצוי לשקול את סוג המגרה הנדרש לפי רוחבה, עומקה, גובהה, וחוזקה. כמו כן ישנם ארונות המוצעים עם מיקום המגרות אחת מעל השניה או מגירה ליד מגירה. כמו כן ישנן מגירות שיכולות לשמש כארגז צעצועים נפרד המאוחסן בתוך הארון. או מגירות הנמצאות בתוך הארון וסגורות מאחורי דלתות הארון בצורה אסטטית.



5. נגישות למגירות הארון - מגירה כחלל אחסון לרוב יעילה יותר במציאת חפצים המאוחסנים בה בשל הנגישות לעומק המגירה. על המגירה להיות ממוקמת בגובה רלוונטי לגובה המשתמש במגירה. ארון לילדים יכלול מגירות נוחות לאחסון בחלקו בתחתון של הארון על מנת שתהיה גישה נוחה לילדים וללא סכנה שהילדים יתלו על המגירות כדי למצוא חפצים.

6. מרווח המדפים - המרווח בין המדפים של ארון הבגדים צריך להיות יחסית קטן בעבור ילדים וחלל גדול יותר בעבור נוער ומבוגרים. חשוב לבחור ארון בו ניתן לשנות את גובה המדפים לפי הצרכים המשתנים מעט לעט (חורף/קיץ, מידות הבגדים) ובקלות מירבית. יש לזכור כי חלק ממדפי הארון משמשים לחיזוק גוף הארון ועל כן לא ניתן לשנות את מיקומם.

7. כמות המדפים בארון - קיים פער בכמות המדפים בין הארונות השונים (לפי סוג הארון וגובהו) וכל חברה קובעת את כמות המדפים שכולל מחיר הארון. רצוי כבר בעת ההזמנה לשקול אם להוסיף מדפים.

8. תליית בגדים - בעקרון תליית בגדים תופסת מקום רב בחלל הארון יותר מאשר אחסון הבגדים מקופלים על המדף. לעיתים בקניית ארון לילדים אזור תליית הבגדים אינו רלוונטי בשלב ראשוני ולשם כך רצוי לרכוש מראש מדף נוסף לאחסון. עם זאת, בעתיד אם תרצו להשתמש בחלל התלייה רצוי שכבר תורכב מראש התשתית למוט התלייה ולשמור את מוט התלייה אצלכם בארון.

9. בחירת סוג וסגנון הארון - טיפ חשוב לסיום הוא –שיתוף הילד בבחירת סוג וסגנון הארון. לדוגמא הארון האם הארון יהיה עם דלתות פתיחה או דלתות הזזה, בחירת צבעי הארון וכן התרשמות הילד מעיצוב הארון וחלל האחסון. בדרך זו, של שיתוף הילד בבחירה ובהתלבטויות מאפשרים לו להיות שותף בהחלטות חשובות ונהנים מחוויה משפחתית ושקט לאורך זמן.



ניצן הורוביץ הוא מעצב הבית של 'רהיטי דורון'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד