י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לפני לידה? • מורה נבוכים לתזונה נכונה

לתזונה של האם בתקופה שלפני הלידה יש השפעה מכרעת על בריאותה ועל התינוק שבדרך • אופנת 'רמי לי' ותזונאית החברה מספקים מורה נבוכים לתזונה נכונה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



משקל לא תקין של האם עלול להוות גורם סיכון בהתפתחות העובר. לכן, לא מומלץ לעשות דיאטות בתקופה טרם הלידה, אפילו אם האישה סובלת מעודף משקל. זאת משום שהעובר תלוי באספקת מזון על-ידי האם, והדיאטה מקטינה את אספקת אבות המזון ועלולה להזיק.

מצד שני, מאחר וצריכת הקלוריות עולה בכ-300 קלוריות ליום בלבד, המיתוס המפורסם שאישה בתקופה זו אמורה לאכול בשביל שניים, אינו מדויק.

הכי חשוב: להיות רגועה

אז על אילו מזונות יש להקפיד?

חלבון - ההמלצה לצריכת חלבון בהריון היא כ-70-60 גר' ביום. חלבון נמצא כמעט בכל סוגי המזון, ובמיוחד במוצרי בשר ודגים, ביצים, מוצרי חלב וגם במקורות הצמחיים כמו קטניות, דגנים, שקדים ואגוזים.

חומצה פולית - הדרישה לחומצה פולית בתקופה זו עולה פי יותר מ-2.5 מהמצב הרגיל, כך שההמלצה היומית היא 800-400 מיקרוגרם. צריכה של חומצה פולית מקטינה את שכיחות הפגמים בצינור העצבי של העובר - ממנו נוצר המוח, חלקים אחרים של מערכת העצבים ועמוד השדרה.

ברזל - אחוז גבוה של נשים צעירות נמצא במחסור בברזל ברמה זו או אחרת. רבות הנשים המפתחות אנמיה בתקופה זו וזקוקות לתוספת ברזל, במיוחד לאחר השבוע ה-13, שאז ההמלצה היא 30 מיליגרם ברזל ליום. ברזל נמצא במזונות כמו בשר ועופות, דגים, קטניות ופירות יבשים.

אבץ - תוספת אבץ חשובה להתפתחות התקינה של העובר. חוסר באבץ עלול להתפתח גם מליקוים תזונתיים. כמות האבץ המומלצת היא 15 מ"ג. אבץ נמצא במזונות כמו סוגי בשר רזה, קטניות, אגוזים, גרעינים, דגני בוקר ובחלב ומוצריו.

סידן - ההמלצה לצריכה סידן בהריון היא 1200 מ"ג ליום. הסידן הנאכל מתאכסן בעצמות האם ונדרש במיוחד בשליש האחרון, כשבניית העצמות של העובר מגיעה למקסימום ומתחילה התפתחות השיניים. לצורך זה משתחרר מעצמות האם כ-300 מ"ג סידן ליום. לצורך אספקת סידן תקינה מומלץ לאכול מוצרי חלב, אשר בנוסף לסידן מכילים גם ריבופלאבין וויטמין D - שניהם חיוניים להתפתחות. סידן נמצא גם בירקות עליים כמו כרוב, ברוקולי, חסה וכדומה, בקטניות, חלב סויה המועשר בסידן בלבד, סרדינים משומרים, פירות יבשים ועוד.

ויטמין נוסף חשוב בהריון הוא ויטמין B12, הנמצא רק במזונות מן החי – בשר, דגים וחלמון ביצה.

והכי חשוב: לשמור על תזונה מאוזנת, רוגע וליהנות מאורח חיים בריא בתקופה חשובה שכזו.

רשת רמי-לי - הרשת היחידה בישראל המתמחה באופנה לנשים לפני לידה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד