י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ישיבה נולדה: סניף של 'אורחות תורה' בכרמיאל

רבה של כרמיאל הביע בפני הגראי"ל שטיינמן את רצונו לפתוח ישיבה גדולה בעיר • הגראי"ל ביקש ממנכ"ל 'אורחות תורה', לבדוק את האפשרויות, ובקיץ הקרוב תיפתח הישיבה

הגראי"ל שטיינמן בשיחת חיזוק בישיבת אורחות תורה
הגראי"ל שטיינמן בשיחת חיזוק בישיבת אורחות תורה

אחרי אחיסמך, נתיבות וחריש, עובר הזרקור התורני לעיר כרמיאל.

רב העיר כרמיאל, רבי אברהם צבי מרגלית, הגיע לפני תקופה לביתו של הגראי"ל שטיינמן, וסיפר לו כי ברצונו להקים ישיבה גדולה בכרמיאל. לדברי הרב, הקמת ישיבה תביא להפרחת השממה הרוחנית בצפון כולו, ויתרום לחיזוק רוחני לתושבי האזור.

בצעד נדיר הורה הגראי"ל למקורבו, מנכ"ל ישיבת 'אורחות תורה', הרב יעקב וירז'בנסקי, לצאת לכרמיאל ולבחון הקמת ישיבה גדולה במקום. לאחר מספר פגישות שנערכו במקום, נמצא מקום מתאים להקמת ישיבה, והגראי"ל הורה להשלים את ההיערכות לפתיחת ישיבה בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בד בבד עם חיפוש מקום לישיבה החדשה, בחן הרב וירז'בינסקי מספר קרקעות שיכולות לשמש לבניית דירות מגורים לאברכים שירצו להתגורר במקום.

וכך, החל מ'זמן קיץ' הקרוב תוקם במקום ישיבה חדשה עם גרעין של בחורים מישיבת אורחות תורה ומעוד מספר ישיבות מובילות.

שמה של הישיבה טרם נקבע, ולמי מהגולשים שיש רעיונות לשם מקורי עבור הישיבה, מוזמן לפנות להנהלת הישיבה.

בצוות הישיבה יכהנו לעת עתה רבני ישיבת אורחות תורה, ובזמן אלול הקרוב יוקם שיעור א'. הגראי"ל יגיע למקום מידי פעם למסור שיעור כללי, וזאת בכדי לחזק את הישיבה המתהווה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי מנכ"ל הישיבה, הרב יעקב וירז'בנסקי נכנס למעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה, בכדי לקבל את ברכתו. רבי דוד חיזק את ידיו ובירך אותו שיזכה להקים כמה שיותר מוסדות תורה באזור הצפון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד