ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

המרוויחות ממכת הגז: החברות הישראליות

ההפסקה באספקת הגז ממצרים לצד החשש מנתק ממושך, הזניקו את מניות חברות הגז הישראליות ב-2 מיליארד שקלים • הסיבה: הערכות כי יספקו את הגז המקומי תוך שנים אחדות

המרוויחות ממכת הגז: החברות הישראליות

ההודעה על ההפסקה הזמנית באספקת הגז ממצרים, פתחה את הנושא הרגיש לדיון. וכך, מתחזקים החששות כי המהפכה המצרית לא תוביל לכיוון חיובי ביחסי ישראל-מצרים, ועשויה לגרום להפסקה טוטלית של אספקת הגז המצרי למדינתנו.

המרוויחות הגדולות, כצפוי, הן חברות האנרגיה הישראליות השולטות במאגרי הגז החדשים, אשר עשויות להיכנס לנעליה של EMG (חברת הגז המצרית) ולספק את תצרוכת הגז המקומית כבר בשנים הקרובות, מה שעשוי לחסוך להן מיליוני שקלים הכרוכים בעלויות ייצוא הגז לארצות אירופה.

הצפי מורגש גם בערך המניות בבורסה: 'דלק אנרגיה' מזנקת הבוקר בכמעט 6% ומשלימה עלייה של כ-400 מיליון שקלים בערכה; 'אבנר' ו'דלק קידוחים' מוסיפות כ-4% כל אחת, ושווי של 350 מיליון שקלים; ואילו 'קבוצת דלק' מסתפקת בכ-300 מיליון שקלים נוספים לערכה אחרי עלייה של קרוב ל-5%.

סך הכל מוסיפות לעצמן חברות האנרגיה קרוב ל-2 מיליארד שקל, כאשר נראה שמדובר במגמה בה המשקיעים נוטים להאמין יותר ויותר בצורך באספקת אנרגיה ממקורות פנים, ולפיכך ביציבותן ורווחיותן של החברות הללו.

השאלה היחידה שעדיין נותרה פתוחה, היא: תוך כמה זמן יצליחו חברות הגז הישראליות לפתח את מאגרי הגז 'תמר' ו'לוויתן' לשימוש מסחרי ולאספקה שוטפת?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד